Udviklingsidéer til Inderes.fi-indhold

Tak for den gode udvikling af Inderes.fi. Mange flotte funktioner.

Endnu en idé til overvejelse. På selskabssiderne kan man finde selskabernes værdiansættelser i grafform. Kunne man få tilsvarende for realiserede resultater og estimater? Det ville også være fantastisk, hvis man kunne få så lang en historik som muligt på dem, da I alligevel har adgang til den.

18 Synes om

12 Synes om

Har lagt mærke til clickbait-overskrifter i videoer for nylig, bl.a. på Spotify:

”Denne aktie er billig”

”Dette selskab interesserer ikke investorer, men burde det?”

Man skulle tro, at det ikke tjener nogen :pensive_face:

8 Synes om

Tak for den saglige bemærkning! Det tog unægteligt lidt overhånd med disse, men vi vil fremover forsøge at holde overskrifterne tydelige, så det med det samme står klart, hvilket selskab der er tale om. :sweat_smile:

Mig, der giver mig selv en lussing:

27 Synes om

Nogle gange forbliver engelsk aktivt, selvom sideindstillingen er finsk. Jeg landede på siden via en søgemaskine, logget ind i en ny fane. Alt var på engelsk. Jeg gik ind på forummet, hvor sprogindstillingen var finsk. Her var alt også på engelsk. Da jeg skiftede sprogvalg til engelsk og tilbage til finsk, forblev sproget stadig engelsk. Samtidig var det finsksprogede forum åbent i en anden fane. Browser: Brave.

4 Synes om

En af udviklerne bag Discourse (platformen bag Indes forum) kommenterede de tidligere dårligt modtagne ændringer af like-knappen på deres eget forum:

De forstod tilsyneladende ikke selv, hvor vigtige likes er på store fora, og efter lang tids tøven forsøger de nu “hurtigst muligt” at få muligheden for at vise alle likes tilbage. Det er godt nok lykkedes dem at gøre det her besværligt :cowboy_hat_face:

26 Synes om

Hej @Sence, beklager den forvirrende sprogsituation! For forummets vedkommende er der en bug, som der er en rettelse på vej til. Vi forsøger at gøre det mere overskueligt på tværs af de forskellige sider i fremtiden :blush:

Ja, jeg undrer mig også lidt over al den tøven. På den anden side har jeg selv været i en situation, hvor jeg har gennemført ændringer, der uforvarende har ødelagt en funktion, som var vigtig for andre brugere :sweat_smile: Det skal nok komme lidt efter lidt!

4 Synes om

Kort her også om nogle af de seneste dages opdateringer

Inderes MCP var allerede genstand for diskussion i Inderes Oyj-tråden. Planen er at tilføje endnu et par manglende datapunkter, bl.a. transskriptioner af YouTube-videoer. Der har været nogle processuelle udfordringer i den forbindelse. Send endelig en besked, hvis der opstår tanker eller ønsker :blush:

Vi har i dag også opdateret navigationen på inderes.fi-siden. Det skulle gerne gøre sidens indhold mere overskueligt, være lidt mere moderne og frigøre værdifuld horisontal plads til indhold og understøttende komponenter. I er også meget velkomne til at give feedback på dette! :folded_hands:

God regnskabssæson til alle :sun:

14 Synes om

Det der Johanneskors (⌘) er et lidt spøjst tip til Windows-brugere om, at man skal bruge Ctrl+K som genvejstast til søgning. Er størstedelen af læserne på Inderes’ hjemmeside helt undtagelsesvist Mac-brugere, eller hvorfor har man valgt det symbol? Eller er det bare en fejl?

10 Synes om

Tak for opmærksomheden! Vi opdaterer ikonet så hurtigt som muligt :folded_hands:

8 Synes om

Mit Premium-abonnement ser ud til at være blevet afbrudt af en eller anden grund? Skal jeg bare oprette et nyt? Prisen er heldigvis stadig den samme.

3 Synes om

Jeg skulle egentlig have tjekket den Windows-kommando i dag før udgivelsen, men jeg glemte det, da der kun var Mac’er omkring mig :sweat_smile: Vi retter det, som @waha nævnte!

6 Synes om

Jeg så gerne, at kalenderen blev fremhævet tydeligere. På forsiden en “Det sker i dag”-boks, som viser dagens regnskaber, generalforsamlinger, aktietilbagekøb osv.

Ligeledes på selskabssiden kunne der være en kalender for hele året med regnskaber, årsrapporter osv.

Børs- og udbyttekalenderne er rigtig gode i deres udførelse, men de ligger bag menuer og er separate komponenter.

11 Synes om

Dette ville være en rigtig god idé i regnskabssæsonerne! :slight_smile:

9 Synes om

Hej! Vi skiftede betalingssystem for et par år siden, så det kan have noget med det at gøre, hvis dit kort er blevet udskiftet eller er udløbet i mellemtiden. Hvis abonnementet bare er stoppet, og alt andet ser rigtigt ud (der er ikke trukket nogen penge), så bør du bare forny abonnementet :slight_smile:

4 Synes om

Flot side. En lille bug på forsiden: når man for eksempel åbner sprogmenuen, sker der et såkaldt scrollbar jump.

5 Synes om

Tak for din opmærksomhed @Sence! Hvilken slags enhed bruger du? I mobilversionen skjuler vi indhold, der åbner i navigationen, kan det være det? Vi har en separat indstilling for dem, der har slået “reduceret bevægelse”-tilstand til via telefonens brugerflade.

Vi modtager gerne feedback på navigationen, så brugeroplevelsen kan gøres så behagelig og problemfri som muligt.

3 Synes om

Virker Raulin Renkaat live for andre? Jeg kan godt lide at se dem efterfølgende, men nu kan jeg kun se de sidste 5 sekunder​:sweat_smile:

2 Synes om

Hej!

Det var en virkelig hurtig live på få sekunder :sweat_smile:

Linket på forsiden virkede heller ikke for mig, men dette virkede :thinking:

3 Synes om

Her er et af resultaterne fra Inderes MCP-eksperimenterne, som anvist af @Miikka_Laitila. Hvis nogen får lyst og idéer til deres egne forsøg herfra.

@Verneri_Pulkkinen udarbejdede en spøgefuld (selvfølgelig) udvidelse til Inderes’ officielle køb-akkumuler-reducer-sælg-skala.

Ifølge Verneris kodesprog var de følgende for Køb-kategorien:

• CONVICTION BUY = Analytikeren tror 150 % på selskabet, og købsmuligheden er virkelig fremragende
  • Køb = Helt okay, læs analysen og overvej, om det passer til din egen portefølje
  • Hazard-køb = Selskabet er virkelig risikabelt, absolut ikke “køb” for alle
  • Fælde-køb = Analytikeren forsøger at lokke dig ind i et dårligt (værdi-)selskab med en købsanbefaling i årevis

Claude har altså læst den seneste selskabsrapport for de virksomheder, der har fået en Køb-anbefaling, og fortolket, hvilken skyggerating AI’en placerer selskabet i baseret på hele skyggeskalaen. (De, der har anskaffet Claude Max, kan gennemgå hele anbefalingslisten på én gang, men som jævn Pro-bruger nøjedes jeg med at undersøge skyggeanbefalingerne bag Køb-anbefalingerne.)

Herunder resultaterne:

• CONVICTION BUY: Enersense, Evli, Fondia Multitude
  • Køb (jeg lister ikke disse, 15 i alt, svarer altså til Inderes’ nuværende Køb-anbefaling)
  • Fælde-køb: Huhtamäki, Talenom, Valmet
  • Hazard-køb: Easor, Faron, Incap, Metacon, Optomed, Remedy

20 Synes om