Udviklingsidéer til Inderes.fi-indhold

Vi opdaterer forummet til en nyere version i morgen torsdag kl. 13, så bliv ikke overrasket, hvis der er lidt problemer på det tidspunkt :construction: Det burde dog ikke forårsage større forstyrrelser :blush:

6 Synes om

Vi vil også foretage nogle ændringer i eksisterende kategorier samt tilføje et par nye ved siden af de tidligere kategorier, så bliv ikke overrasket, hvis en tråd ikke længere findes under et velkendt område, da disse bliver omorganiseret lidt. :blush: Du er også velkommen til at give lyd fra dig, hvis omstruktureringen føles ulogisk, eller hvis du har andre idéer til kategorierne!

5 Synes om

[quote=“Miikka_Laitila, post:3967, topic:71, full:true”]
Vi opdaterer forummet til en nyere version i morgen torsdag kl. 13, så bliv ikke overrasket, hvis der er små problemer på det tidspunkt :construction: Det burde dog ikke forårsage større forstyr

19 Synes om

Chrome-browseren er opdateret på mobilen. Forummet vil ikke åbne :slight_smile:

2 Synes om

Fortsætter problemet stadig @Molskis06? Vi opdaterede forummet for et stykke tid siden, og forummet var nede i et minut. For mig virker Chrome i hvert fald på mobilen :thinking:

1 Synes om

“Desværre understøttes din browser ikke” stadig ……………………….

2 Synes om

Jeg fik den idé, at det ville være interessant at læse “CEO PERFORMANCE REVIEW”-lignende artikler, især efter at en CEO er skiftet i et eller andet firma, og man kan se, hvordan succesen er gået baseret på aktiekursen, Glassdoor og andre metrikker.

Måske kommer Fiskars - Rentabilitetsoptimering og transformationshistorie? først i tankerne, da store transformations- og digitaliseringsprojekter er blevet gennemført. Lykkedes CEO og CDO med disse?

En anden, der kommer i tankerne, er Sampo - En overbevisende forsikringsgiver, hvor der vist var noget om Turres æra i de historiske oversigter?

Åh ja, og selvfølgelig også i IT-firmaer, hvor CEO’erne vist skifter ofte.

For mig forbliver CEO’ens bidrag altid lidt uklart, hvad der blev sat i gang, og hvordan det lykkedes :smiley:

2 Synes om

I denne Inderes-artikel er det efter min mening helt uklart, hvem der har skrevet den. Forfatterlinket er Inderes, med et lille link til Coinmotion, og i ansvarsfraskrivelsen står der “De udtrykte meninger er forfatternes egne og kan ikke betragtes som Coinmotions officielle holdninger”.

En anden ting er, at Esa Juntunen planlægger en YouTube-kanal og videoproduktion. Ville det være muligt for Inderes at tilknytte forfatter Juntunen til deres eget team eller tilbyde en løsning, hvor en person af så høj kaliber ikke behøvede at spilde al sin tid på at lære tingene på den hårde måde? I bedste fald kunne der opnås win-win-situationer med kendte investeringspersonligheder som Juntunen, men det må indrømmes, at den sværeste del af aftalerne sandsynligvis er at gøre dem økonomisk fordelagtige for begge parter.

10 Synes om

Jeg foreslår sådanne grafer som en grundlæggende komponent til alle analyser Admicom - Rakennusalan digitalisoinnin edelläkävijä - #1216 käyttäjältä LeFevre

4 Synes om

Tak for feedbacken @Midnight_Rendezvous! Det var ikke blevet markeret, at udgiveren var Coinmotion, jeg har rettet det :white_check_mark:

Tak for forslaget @Artisti! Vi har overvejet forskellige måder at visualisere prognoser på, og en løsning af den type ville helt sikkert være nyttig. Vores hovedfokus for rapporter er nu at bringe indholdet af PDF-rapporterne online først, men vi overvejer også nye visualiseringer sideløbende.

Der er allerede rettelser klar til denne resumésektion, så sådanne “efter vores mening”-bemærkninger vil forhåbentlig falde :blush:

7 Synes om

Udviklingsforslag til artiklernes like-funktion. Like-valgene er nu øverst på siden, før artiklens brødtekst. De modtagne likes er nyttig information på dette tidspunkt. For mig bliver det dog problematisk at give et like. Som udgangspunkt vil jeg først læse indholdet og først like bagefter. At scrolle opad for at give et like er ikke ligefrem krævende, men ofte glemmer man at give det like, når knapperne ikke er tilgængelige nederst på siden efter brødteksten.

Jeg vil derfor fores

15 Synes om

Et par fejl:

Søgefeltet på Inderes.fi’s forside opfører sig mærkeligt. Hvis jeg f.eks. skriver “Kirjakerho” (Bogklub) i det, ser det første søgeresultat ud som det skal, men i de følgende er “2025” fremhævet af en eller anden grund, og de er på ingen måde relevante for selve søgeordet.

Ironisk nok, da jeg var ved at rapportere denne fejl, fandt forumets søgning derimod slet ikke denne tråd, da jeg skrev “Inderes.fi” derinde :smiley: Det virker i det hele taget som om, at forumets søgning er gået tilbage og fungerer næsten lige så dårligt som Outlooks søgning.

10 Synes om

Kan flyttes til den rigtige tråd!

Jeg undrede mig lige, da der kom udbytte fra Tulikivi, hvorfor selskabet ikke er i Inderes’ udbyttekalender?

1 Synes om

Jeg er egentlig ikke en udbytteinvestor (en sætning, som enhver udbytte-afhængig ville sige), men jeg bemærkede, at Inderes’ andet udbytte ikke vises i børs kalenderen. Den har jo betalingsdato torsdag den 23.10. Dataen er af en eller anden grund ikke nået fra databasen til sin endelige destination?

EDIT: Brugerfejl :slight_smile:

2 Synes om

Der vises ex-datoen og ikke betalingsdatoen, som i tilfældet med Inderes’ udbytte var den 15.10. og derfor ikke vises.

4 Synes om

Børskalenderen i dit billede viser kun ex-udbyttedatoerne. I den separate Udbyttekalender finder du derimod ex-udbyttedatoer og betalingsdatoer samt udbyttebeløbet og udbytteprocenten: Inderes’ udbyttekalender.

3 Synes om

Forummet kan åbenbart ikke lide, at man effektivt browser tråde ved at åbne dem i nye faner. Hvis der kunne findes en smartere algoritme til dette, før der opstår fejl, ville det være godt :slight_smile:

Slow down, you’re making too many requests.
Please retry again in 4 seconds.
Error code: user_10_secs_limit.

7 Synes om

Nu hvor forummet er flersproget, burde vi så overveje at præsentere lande-/børs-specifikke valg på forumets forside samt en brugerspecifik standardindstilling. Man skulle tro, at det ville tiltrække mere trafik i alle retninger.

5 Synes om

Tak for beskederne! Jeg var på ferie et par dage, så undskyld det langsomme svar :germany: :soccer_ball: :clinking_beer_mugs:

Det er en funktion, ikke en fejl :man_shrugging: Vi forbedrede altså søgningens nøjagtighed, samtidig med at vi tog højde for det seneste indhold, hvilket førte til fremhævelsen af 2025. At rette det krævede større krumspring, så vi besluttede at udgive den version i første omgang. Vi har dog til hensigt at rette det :blush:

Vi har ikke “forbedret” forumets søgning, hvilket betyder, at den er gået i stykker for nyt indhold. Det har dog været hensigten at implementere Discourses semantiske (AI)-søgning i slutningen af året, hvilket forhåbentlig ikke vil forringe søgningens nøjagtighed :crossed_fingers:

Vi modtager udbyttedata fra dataleverandøren Millistream, og nogle gange mangler udbytter i kalenderen, fordi selskaberne holder datoerne tilbage. Beklager manglen!

Jeg vil ikke ændre de nuværende grænser, da de ofte er der af en grund. Enig i, at en smartere algoritme nok ville være den bedste tilgang :blush:

Ja, godt punkt @jps! Hensigten er at opdatere forumets tema inden for den nærmeste fremtid, hvilket vil forbedre både brugervenlighed og f.eks. synligheden af kategorier. Tanken er at tackle forskellige emner og børser med disse i starten, men vi vil overveje, om der bliver behov for et separat valg.

12 Synes om

I disse forhånds-AI-resuméer bliver det stadig lidt forvirrende, hvad der er analytikerens forventning, og hvad der er virksomhedens faktiske realiserede præstation. For et par dage siden måtte jeg gnide mig i øjnene

11 Synes om