Hims&Hers - Rentabel på tre år

Er der andre her, der har fulgt den amerikanske “SPAC-darling”, nemlig virksomheden Hims & Hers?

Virksomheden blev grundlagt i 2017 og stræber efter at være den digitale fordør til sundhedsydelser. I øjeblikket tilbyder virksomheden sundhedsydelser og -produkter online til den amerikanske forbruger. Så vidt jeg forstår, har virksomheden også sine egne produkter, men det handler primært om at formidle kontakten mellem kunden og sundhedspersonalet.

Kursen har været høj, men har nu i flere måneder ligget omkring 6-8 $.

Screenshot_20211113-213804_Finance

Jeg har selv købt en åbningsposition i dag, da virksomheden har store vækstplaner, og der har unægteligt været succeser:
Screenshot_20211113-213840_Finance

Selskabet overgik sine omsætningsforventninger (guidance) for Q3/2021 og opjusterede samtidig forventningerne til omsætningen for hele 2021.

År-til-år (Y-O-Y) vækst på 79 % (Q3/2020 → Q3/2021)
Positiv EBITDA (9,8 mio. i Q3/2021 mod 1,6 mio. i Q3/2020)
Antallet af abonnenter steg med 95 % år-til-år (Q3/2020 → Q3/2021)

Nøgletal:
Forward P/E -20,95
P/B 5,08
P/S 13,32

Anbefalinger ifølge WSJ:
Køb 3
Overvægt 0
Hold 1
Undervægt 0
Sælg 0

Den gennemsnitlige målkurs er 12,25 $, hvilket svarer til en upside på ca. 65 % baseret på lukkekursen den 12.11.2021.

Virksomhedens forretning er i rimelig grad skalerbar på grund af dens natur: omdrejningspunktet er software og en digital service til kunderne.

Selskabets defensive karakter understøttes blandt andet af forbrugerforretningen og det faktum, at selskabet opererer i sundhedssektoren, hvor der naturligt er efterspørgsel selv i dårlige tider.

18 Synes om

Da du startede tråden, så sæt i det mindste nogle tal og deres udvikling, fundamentale/multipler i starten? Eller hvad laver hele virksomheden? :sweat_smile:

15 Synes om

Hej Contruct-Destruct!

Tak fordi du startede en ny tråd om virksomheden. :slight_smile:

Jeg er enig med Badwithmoney. Så @Construct-Destruct, hvis du vil redigere startindlægget, klik på blyantikonet i nederste højre hjørne af startindlægget:
image
Derfra kan du redigere.

Det ville være rart, hvis startindlægget indeholdt følgende:

1. Hvad laver dette firma, og hvad er dets mål?
  2. Hvad er firmaets historie?
  3. Værdiansættelsesmultipler og nøgletal
  4. Hvorfor er det skalerbart og defensivt?

Derudover kan du vedhæfte billeder, nyheder, videoer og grafer til startindlægget. Startindlægget behøver ikke at være særlig specielt, og du behøver ikke at stresse over det, men lav et så godt og informativt startindlæg, som du kan, mere er ikke nødvendigt. :slight_smile:

Det er nok at svare på Badwithmoneys spørgsmål, tak! :slight_smile:

EDIT: Tak til dig selv @Construct-Destruct! Det er dejligt, at du svarede på vores spørgsmål i dit startindlæg, nu ser det ret godt ud. Du tog godt imod feedbacken. :slight_smile:

2 Synes om

Mange tak for hjælpen og tålmodigheden @Badwithmoney og @Sijoittaja-alokas!

8 Synes om

Denne gik vist på børsen via Oaktree acquisition corp. Jeg rodede også med denne i SPAC’ernes guldalder, dvs. fra starten af året. Dengang var salgstalerne vistnok amerikanske standarder for billige online-lægepriser og eventuelt angstpiller eller kønssygdomstest osv. leveret i en diskret pakke af deres eget mærke. Målet var vel at udvide udbuddet i fremtiden? Jeg har ikke fulgt virksomheden, siden jeg solgte min position, men nu hvor tråden er åbnet igen, kom jeg i tanke om denne og min interesse blev vækket :slight_smile:

4 Synes om

Her er også kurven, jeg har redigeret med billedredigering, hvor jeg har tilføjet 2021-vejledningen for omsætningen, dvs. 263-265M$. Resultatet for 2021 er slet ikke med.

2 Synes om

Lige præcis, det var SPAC’en. Hypen var ret høj, men er siden faldet til ro. Der var også mulighed for gode afkast dengang.

Jeg har fulgt dette selskab siden det tidlige forår, og nu ser der ud til at være en del tvivl, hvilket naturligvis sænker værdiansættelsen.

Simply Wall St. forudsiger “ikke forventes at blive rentabelt inden for de næste 3 år”. Deraf trådens overskrift, dog med lidt af min egen smag, vi køkkenanalytikere er jo altid mere positive.

En positiv EBITDA fortæller selvfølgelig om en fungerende forretningsmodel og reducerer i mit sind risikoen betydeligt.

2 Synes om

Jeg gik HIMS igennem for et stykke tid siden, og konceptet samt vækstraten interesserede mig. Den tabsgivende drift i lang tid fik mig til at udskyde købsordren til senere. Jeg skal grave mine noter frem om dette og bringe dem herind.

Produkterne vil under alle omstændigheder blive solgt på Amazon, hvilket giver mere synlighed.
https://investors.forhims.com/news/news-details/2021/Hims--Hers-to-Offer-its-Health-and-Wellness-Products-in-Amazons-U.S.-Store/default.aspx

3 Synes om

Det er en rigtig god aftale at distribuere på Amazon, når det nu er en digital virksomhed.

For et par uger siden annoncerede de dog også distribution i fysiske butikker via Walgreens, som er en stor “apotekskæde”.

3 Synes om

Her hoppede man med på $HIMS i august, og det bliver spændende at følge vækstrejsen. Her er en artikel fra Salkunrakentaja fra august:

2 Synes om

Tak for linket, jeg havde ikke lagt mærke til den artikel! :+1:

Jeg har mest undersøgt virksomheden via amerikanske sider, så jeg vil gerne fremhæve et par nye punkter for mig fra den gode artikel, du delte.

• HH skaber noget i amerikansk sundhedspleje, der ville være tilgængeligt for alle

• For digitale indfødte er en tilbagevenden til normaliteten med hensyn til lægebesøg ikke som for finske pensionister (dagens højdepunkt - man går to timer for tidligt for at se alle vennerne i venteværelset og så får man også en snak med lægen)

• kundens livscyklusværdi er tre gange kundens anskaffelsesomkostninger

2 Synes om

HIMS har meget, jeg kan lide ved det. En virkelig anderledes tilgang, fokuseret på specifikke behandlingsområder, en forstyrrende forretningsmodel, især brandopbygning og selvfølgelig væksttal.

Store tab, i hvert fald stadig, og en høj risikoprofil, udfordrende at internalisere og en vanskelig investeringssag at følge, var tidligere grundene til, at jeg ikke tog det ind i min egen portefølje endnu. Det appellerer stadig, især da salget ser ud til at fortsætte med at vokse med den forudsagte hastighed.

Seneste investorpræsentation:

Q3-rapport, væksten fortsætter stærkt, og helårets omsætningsprognose er blevet hævet
https://investors.forhims.com/news/news-details/2021/Hims--Hers-Health-Inc.-Reports-Third-Quarter-2021-Financial-Results/default.aspx

Administrative omkostninger er virkelig høje i år, i hvert fald delvist på grund af børsnoteringen og aktiebaserede vederlag, som det er almindeligt for SPAC’er.

Der er en stor mulighed, men også en risiko; hver kunde betaler i starten mere, end de genererer. At blive en gentagen kunde skalerer hurtigt afkastet.

SPAC-warrants er åbenbart allerede indløst, så der forventes ikke yderligere udvanding fra den side.

https://investors.forhims.com/news/news-details/2021/Hims--Hers-Announces-Redemption-of-All-Outstanding-Warrants/default.aspx

Der er også foretaget virksomhedsovertagelser, jeg husker mindst én anden tidligere, men det målrettede behandlingsudvalg blev udvidet. Dette er altså allerede fra juli.
https://investors.forhims.com/news/news-details/2021/Hims--Hers-Completes-Acquisition-of-Apostrophe/default.aspx

Investor- og virksomhedspræsentationsvideo:

3 Synes om

Og faktisk, hvis vækstraten fortsætter som nu, og markedsføringen ikke overgøres, kan selv de faktiske GAAP-tal være positive hurtigere end om tre år. I hvert fald ud fra hvad jeg hurtigt kiggede på udviklingen.

Bruttofortjenesten er i øvrigt ret vild, over 70 %!

Man skal dog se på EBITDA-tallene med en vis forsigtighed. I det mindste hvad der ligger bag, hvad og hvad der trækkes fra. Her er det i hvert fald aktiebaseret aflønning, der er væsentlig. Disse vil fortsat komme, men sandsynligvis mindre end i forbindelse med fusionen.

5 Synes om

Ny distributionskanal: Kunder kan bestille produkter direkte hjem til via Uber Eats-appen.

Kunder kan få Hims & Hers-produkter leveret via Uber Eats-appen på 12 markeder landsdækkende

Hims & Hers indgår partnerskab med Uber

2 Synes om

Historien fortsætter

4 Synes om

HIMS styrker det medicinske rådgivende udvalg med flere læger.

https://investors.forhims.com/news/news-details/2021/Hims–Hers-Expands-Size–Scope-of-Medical-Advisory-Board-Adding-More-Diversity-and-Expertise/default.aspx

2 Synes om

God artikel på Seeking Alpha om HIMs værdiansættelse.

Dette er godt sagt: “Markedet prissætter Him & Hers, som om historien nærmer sig sin afslutning, når vi i virkeligheden ikke engang er færdige med første kapitel.”

https://seekingalpha.com/article/4474290-hims-and-hers-health-stock-valuation

3 Synes om

Godt, at I er begyndt at kigge nærmere på dette HIMS. Den eneste ting, der får mine øjenbryn til at rynke på denne virksomhed, er de tweets, som CEO’en deler – de går ud over forretningen. Men i amerikansk kultur er ytringsfrihed en stærk værdi, og mange CEO’er i store virksomheder flagger deres egen ideologi på Twitter selv i dag. Så i Rom, gør som romerne.

Så de andre observationer, som er positive bortset fra aktiens svage momentum:

GENERELT:

• Et af virksomhedens formål er at demokratisere sundhedsvæsenet: hurtig adgang til tjenester og økonomisk overkommelighed for alle (praktisk talt det samme som den finske regerings mål for sundhedsreformen)

• Løsningen er virksomhedens service (platform), der er åben 24/7, understøttet af et netværk af sundhedspersonale: læger, apoteker osv. og hjemmelevering af medicin.

• Platformen er udviklet af virksomheden (SaaS-virksomhed, software udviklet i 5 år)

FINANSIER:

• Gældsfri

• Bruttofortjeneste, dækningsbidrag, er korrekt høj

• Resultat kan justeres, f.eks. ved at spare på salgsomkostninger

• Vækst, vokser nu med over 70 % årligt

SÆRLIGT: Blev børsnoteret tidligt i 2021 fra en SPAC. Prisen er nu under tegningsprisen på 10 $. EV/Sales (TTM) 4,36 og Price/Book (TTM) 3,70. Wall Street har presset selskabets pris ned til “maskinværkstedsniveau”, selvom der er tale om en SaaS-baseret sundhedstjenestevirksomhed med høj vækst.

MINE EGNE OVERVEJELSER:

Jeg respekterer markedet, men jeg kan ikke forklare, hvad markedet fortæller mig, når en vækstvirksomhed har en værdiansættelse på maskinværkstedsniveau. Jeg holder mig til min egen investeringsstrategi, hvor jeg køber aktier, selvom de er i ATH – altså jeg tidsindstiller ikke køb. Nu har min strategi gennem HIMS fået en opdatering, hvilket betyder, at jeg stadig ikke tidsindstiller køb, og jeg køber, selvom den er i ATLow, hvis virksomhedens fremtid og historie er stabil. Vi kan så om et par år undre os over, hvad den sorte svane var, som markedet kendte til, men vi ikke gjorde?

8 Synes om

Tallene viser også en bemærkelsesværdig stigning i markedsføringsomkostninger – i 2021 Q1-Q3 udgjorde markedsføring halvdelen af omsætningen, og den samme tendens fortsatte i det seneste kvartal.

Derudover er det værd at bemærke, at HIMS ikke har profileret sig som en “generel læge”, men snarere tilbyder tjenester inden for smalle sektorer (mental sundhed, seksuel sundhed, hårtab osv.). Spørgsmålet er, om konkurrencen vil svække en aktør med en smal sektorprofil, når digitaliseringen uundgåeligt skrider frem blandt både andre konkurrenter og traditionelle aktører, eller om fokus vil blive udvidet?

3 Synes om

I investorvideoen (som er tidligere i tråden) blev det vist nævnt, at sektorer kan udvides stykke for stykke, og så er der et globalt marked. Gennem tallene kan man vurdere, om værditilbuddet holder (-> brugervæksten bør være eksponentiel, og dækningsbidraget forbliver eller forbedres).

2 Synes om