Rekommendationsändring från Raul med två steg på en gång, så nu KÖP med riktkurs 44 euro (tidigare MINSKA 43 euro).
Knappast syns det någon Inderes-effekt i midcap-bolag nuförtiden, men jag är ganska nöjd med att jag ökade redan i torsdags. Om kursen skulle stå och stampa ett tag till, så skulle även Modellportföljen kunna lägga till ett kvalitetsbolag som en del av portföljen.
Själv gillar jag Harvias sätt att inte publicera någon kortsiktig prognos. I ett sådant här företag räcker de stora linjerna utmärkt. Visst förstår jag att analytiker skulle vilja ha utsikter med några månaders precision. Kul förresten att någon i webcasten föreslog att Harvia bara skulle rapportera resultat halvårsvis. Jag erkänner inte att jag var den som föreslog det.
Det kan faktiskt vara ett företagsköp på gång. Matias har ju vid flera tillfällen sagt att han inte själv har köpt Harvia-aktier eftersom han ständigt är involverad i insiderprojekt. Inte exakt med de orden, men alla förstår poängen. Man får bara hoppas att det blir ett lyckat köp. Kirami var det ju inte, men de andra har enligt min uppfattning varit det.