Jeg var et par timer for tidligt ude, nu kom der meddelelser fra Titanium:
For Hoivas vedkommende udskyder Hoiva som forventet indløsningerne fra vinduet ved årsskiftet (dvs. indløsninger indgivet i H1’25). Hoiva udbetaler også halvdelen af de ældste indløsninger (foretaget i H1’24 og som stod til udbetaling 1.1.2025). Dette er et vigtigt datapunkt. Fonden solgte ejendomme for 35 MEUR i december, og hvis det antages, at man ikke ønsker at øge gearingen, kunne der udbetales ~25 MEUR til investorerne fra det beløb. Dette ville betyde, at H1’24-indløsningerne var på 50 MEUR, altså det samme som vi havde forventet, at alle indløsninger ville være i alt. Der er selvfølgelig en mulighed for, at selskabet efterlader noget råderum til udbetaling af afkastandele, men det er svært at tolke denne meddelelse positivt for Titanium, og der er en klar risiko for, at indløsningerne netto er større end vores forventninger
Jeg vil sætte mig nærmere ind i dette, så snart jeg er tilbage på arbejde på mandag.
For Asuntos vedkommende blev de gamle indløsninger afviklet i løbet af efteråret, men nu udskydes de nye igen.