Essity kommer att ha ett par tuffa kvartal framför sig. Det är givet, på grund av nedstängningar och kostnadsproblem drivna av massiva prishöjningar.
Men med det sagt, Essity gör allting rätt, och om jag vill vara i den här branschen föredrar jag Essity framför KMB, som är hårt skuldsatt (eftersom de använder det amerikanska sättet att höja aktiekursen genom att spendera alldeles för mycket pengar på aktieåterköp).
Jag är positiv till Essity på lång sikt. Men att äga Essity, som du indikerade, kräver tålamod, vilket är svårt att hitta bland investerare nuförtiden.
Redigering: Jag gillar att Essity genomför “små” kompletterande förvärv (“bolt-on acquisitions”) snarare än stora, då dessa oftast inte har ett gynnsamt resultat (särskilt) för köparen.