EQT AB – en compounder-möjlighet på den onoterade marknaden?

Det verkar inte finnas någon tråd om detta än. Rena underverket :slight_smile:

Som privatinvesterare har jag länge funderat på vad som vore det bästa sättet att få exponering mot tillväxten på den onoterade marknaden, men samtidigt behålla en rimlig likviditet. EQT, med Investor AB som huvudägare, har länge funnits på radarn, men igår bestämde jag mig slutligen för att kliva på.

Det som enligt min mening gör EQT intressant är karaktären på dess löpande förvaltningsavgifter: de utgör helt klart den största delen av omsättningen och det operativa resultatet, och de är förutsägbara, långsiktiga intäktsflöden istället för att svänga i takt med exit-vinster. Ovanpå det tillkommer förstås de prestationsbaserade arvodena.

Igår räknade jag på ett slags basscenario: om man förutspår en måttlig årlig tillväxt på 6 % i EQT:s så kallade avgiftsgenererande förvaltningskapital (fee-generating AUM), skulle förvaltningsavgifterna kunna stiga från en nivå på 2,3 miljarder euro till cirka 2,9 miljarder euro på fem års sikt, och detta stabila intäktsflöde rinner ner till rörelseresultatet före avskrivningar (EBITDA) med en marginal på över 50 %. Detta är basen som jag anser skulle rättfärdiga någon form av compounder-diskussion (kanske till och med värdering?) kring bolaget och som gör caset intressant.

Gårdagens nyhet ger lite extra perspektiv, där EQT:s huvudägare Investor AB köpte 2,3 miljoner aktier och den blivande styrelseordföranden Jean Eric Salata köpte en aktiepost för 670 miljoner kronor. EQT-aktien har ju fallit rejält de senaste veckorna från en nivå på cirka 370 SEK till under 300 SEK. För mig personligen återspeglar denna prissättning inte alls någon compounder-karaktär, den onoterade marknadens tillväxtpotential eller de nuvarande intäktsflödenas stabilitet och livslängd.

För en tid sedan lyssnade jag på en intervju med den blivande styrelseordföranden Salata, och därifrån fastnade en intressant punkt gällande EQT-fondernas investeringsstrategi. De satsar mycket på tematiska investeringar där landsspecifika verksamheter spelar huvudrollen, såsom olika tjänsteföretag och underutvecklade branscher, särskilt i Asien, och å andra sidan starka sekulära trender som hälsovård. Salata själv har sin bakgrund på den asiatiska private equity-marknaden, där EQT gjorde ett stort företagsköp för flera år sedan. I samband med det gick Salata, som var entreprenören bakom bolaget, över till EQT och nu, åratal senare, gjorde han en betydande tilläggsinvestering.

Det här inlägget var inte menat att vara någon århundradets analys, vilket jag inte heller är kapabel till. Men som helhet anser jag att EQT åtminstone är en aktie värd att följa för dem som vill ha exponering mot tillväxten på den onoterade marknaden. Själv ser jag bolaget som ett relativt förutsägbart, skalbart alternativ till portföljen med ett starkt (även fritt) kassaflöde. Det tillför också den så kallade idiosynkratiska tyngden. Kanske finns det sämre saker att äga i tider som dessa?

48 gillningar

Salata verkar ha fortsatt sina köp. I februari har han redan köpt för 884 miljoner kronor, eller cirka 83 miljoner euro.

EQT’s Proposed New Chairman Jean Eric Salata Purchases Shares Worth SEK 152 Million | MarketScreener

Salata flaggade för att ägarandelen har stigit till 10 %.

Edit: Tillägg om flaggningsmeddelandet.

3 gillningar

DNB Carnegies riktkurs för EQT 430 kronor med motiveringar. ”Kortsiktig oro skapar långsiktiga möjligheter”: Kortsiktig oro skapar långsiktiga möjligheter - Carnegie

6 gillningar

Ankarägaren gjorde redan sin andra utökning, samtidigt som en av Wallenbergarna köpte mer även för egen räkning: https://www.marketscreener.com/news/major-shareholder-investor-acquires-eqt-shares-for-sek-319-million-ce7e5cdddf88ff27

6 gillningar

Investor AB gör sitt tredje köp i EQT: https://www.marketscreener.com/news/major-shareholder-investor-makes-new-purchases-in-eqt-a-now-for-sek-108-5-million-ce7e5fdad08cf022

8 gillningar

Tack Timo för att du öppnade en tråd för det här bolaget! :slight_smile:

Jag läste förstås igenom den här korta tråden och klickade mig igenom länkarna. Jag gick igenom bolagets sidor med hjälp av översättningsverktyg, eftersom jag inte är så bra på engelska. Jag behövde lite hjälp av AI också, även om jag inte fattade allt med dess hjälp heller. :slight_smile:

Innehållsvarning: innehåller magkänsla (mutu), missförstånd, skrivfel och inte särskilt smarta funderingar eller någon självständig siffergymnastik.

Jag skrev ner vad jag anser vara de väsentliga punkterna och mina egna tankar:

Det som är intressant med bolaget är stabila intäktsströmmar, hög lönsamhet och hur åtminstone insynspersoner verkar lita på sitt bolag, även baserat på faktiska köp. Dessa punkter har redan lyfts fram väl i tråden.

Det som kanske intresserar mig mest med bolaget är kombinationen av en trygg och lönsam verksamhet, men även delar med rejäl tillväxtpotential (t.ex. satsningar på private equity i Asien och förvärvet av Coller Capital: private equity secondaries-marknaden) – visst innebär rejäl tillväxtpotential ofta också hög risk.

Som det konstaterades i texten bakom länken ovan så har EQT:s aktiekurs sjunkit avsevärt på grund av den allmänna AI-oron inom mjukvarubranschen, vilket säkert oroar vissa, men vilket å andra sidan gör att man ser ett köpläge i bolaget. Och om AI-oron är särskilt befogad, det vet jag inte… men å andra sidan är bolaget i vilket fall som helst diversifierat även inom hälsovård samt mångsidigt inom både infra och fastigheter. Och man bör komma ihåg att bolaget har diversifierat sig internationellt också, om jag får uttrycka det så. :slight_smile:

Folk ojar sig mycket över kursnedgången och förstår inte vad den beror på – visst har ganska generella kommentarer getts om vad det kan bero på, men ofta får jag en känsla av “det här är inte logiskt”-kommentarerna att det oftast, senast i efterhand, dyker upp mycket vettiga anledningar till nedgångarna, som till och med jag kan förstå. :slight_smile:

Ledningen om framtiden:

EQT:s chef Per Franzén berättade efter mitten av januari att bolaget går in i detta år med tillförsikt, eftersom dess position att attrahera kapital från de privata marknaderna är starkare än någonsin. EQT planerar att fortsätta utveckla företag, infrastruktur och fastigheter genom aktivt ägarskap, en global vision och ett långsiktigt tänkande. Han betonade också att sammanslagningen med Coller Capital stärker bolagets förmåga att erbjuda kunder globalt ännu bättre investeringslösningar.

Föregående år var enligt materialet rekordartat för EQT; värdet på exitar var 34 miljarder euro och kapitalanskaffningen fördubblades till 26 miljarder euro, dessutom ökade bolagets omsättning med 16 procent. Det tidigare nämnda förvärvet av Coller Capital var enligt ledningen viktigt, genom vilket EQT expanderar till den snabbt växande andrahandsmarknaden (secondary market). Coller för med sig expertis särskilt från, som det sägs, försäkringssektorn och förvaltning av privat förmögenhet (private wealth management). EQT satsar, åtminstone enligt egna ord, mer på att nyttja AI och siktar på en EBITDA-marginal på över 55 procent. Målet är att fördubbla Collers avgiftsgenererande tillgångar (fee-earning assets) på mindre än fyra år.

Här är utdrag från 2025 års rapporter:

Jag skrev det här för att glädja andra, som anteckningar till mig själv och även för att aktivera diskussionen. :slight_smile:

24 gillningar

EQT överväger en försäljning av open source-mjukvarubolaget SUSE, som värderas till 6 miljarder dollar. EQT köpte bolaget 2023.

Det Sverige-baserade EQT köpte ut SUSE från börsen 2023 till en värdering på 2,72 miljarder euro (2,96 miljarder dollar). En försäljning för omkring 6 miljarder dollar skulle ungefär fördubbla den värderingen på cirka två och ett halvt år.

Den potentiella affären sker mitt i en bredare utförsäljning av mjukvaruaktier, på grund av ökad oro för störningar i branschen till följd av artificiell intelligens.

https://www.investing.com/news/stock-market-news/eqt-explores-potential-6-billion-sale-of-linux-pioneer-suse-reuters-93CH-4551107

6 gillningar

Ålandsbanken ser en uppgångspotential på 50 % för EQT:s kurs. Som motivering anges innevarande års uppskattade resultattillväxt på +40 % och den lilla andelen (15 %) av EQT:s totala verksamhet som utgörs av mjukvaru- och private credit-verksamheterna, vilka orsakat börsnedgången i hela denna sektor.

https://www.marketscreener.com/news/landsbanken-eqt-decline-overdone-a-sees-nearly-50-percent-upside-potential-ce7e5fdddc8fff23

11 gillningar

Om någon kan och har tid, skulle det vara trevligt att få en lite mer omfattande analys av bolagets siffror och värderingsmultiplar. Jag har läst enskilda inlägg och analyser samt tittat på bolagets rapporter, men även för de mer “lättolkade” bolagen är det utmanande att räkna på siffrorna och det har blivit fel så ofta att jag inte längre lägger ut dem offentligt. :slightly_smiling_face:

Jag har förstås sett siffror och värderingsmultiplar på många håll, men jag kan inte skapa mig en tillräckligt precis uppfattning av dem i förhållande till jämförelsebolag och tillväxtutsikter osv. :slight_smile:

Verkligen, om någon hinner dela med sig av sina tankar kring bolagets siffror för just det här bolaget, så skulle det säkert vara till glädje för många andra utöver mig. Tack! :slight_smile:

8 gillningar

https://www.marketscreener.com/news/rausing-on-eqt-stake-we-have-great-confidence-efn-ce7e5fd2d089f726

Den förmögna svenska familjen Rausing flaggade för ett innehav över 5 % i EQT. Har varit med sedan börsnoteringen.

5 gillningar

Styrelseordföranden på shoppingrunda för 76 miljoner kronor.

https://www.marketscreener.com/news/eqt-s-proposed-new-chairman-salata-purchases-shares-for-sek-76-million-ce7e5ed8de89f426

9 gillningar

Investor fortsätter att samla aktier.

https://www.marketscreener.com/news/major-shareholder-investor-buys-eqt-shares-for-sek-152-million-ce7e5ed8de89fe2c

543 733 aktier i riskkapitalbolaget EQT mellan den 16 och 17 mars. Aktierna förvärvades till ett genomsnittligt pris av 279,31 SEK per aktie.

7 gillningar

EQT sålde en stor logistikportfölj bestående av 36 fastigheter i USA till Ares.

Affären omfattar cirka 680 000 kvadratmeter moderna lagerlokaler med bra lägen. Försäljningen är en fortsättning på tidigare åtgärder och indikerar att investerare fortfarande är intresserade av välskötta och strategiskt belägna industrifastigheter med tillväxtpotential.

• Transaktionen representerar den andra delen av en betydande avyttring från EQT Real Estates Core-Plus industriportfölj
  • Portföljen består av 36 logistiktillgångar som totalt uppgår till cirka 7,3 miljoner kvadratfot
  • Försäljningen visar på fortsatt investeringsintresse för skalbara, stabiliserade och välbelägna logistiktillgångar med inbäddad tillväxtpotential
8 gillningar

EQT och Atomico verkar vara de sista två företagen som är med i slutspurten för att förvalta den 5 miljarder euro stora Scaleup Europe Fund.

De tre andra företagen på kortlistan – Eurazeo, Northzone och Vitruvian Partners – fick besked om att de inte skulle gå vidare i onsdags.

Scaleup Europe Fund investerar i strategiska sektorer som rymdteknik, AI, kvant- och bioteknik, och är den största i sitt slag i regionen.

8 gillningar

Idag kom ett PRESSMEDDELANDE från EQT, där EQT Life Sciences säljer sin minoritetsandel i det tyska bioteknikföretaget Tubulis till Gilead Sciences.

Affären kan vara värd upp till 5 miljarder dollar, varav 3,15 miljarder betalas omedelbart kontant. Tubulis utvecklar nya cancerläkemedel och EQT har hjälpt dem att växa och utvecklas. I framtiden kommer Tubulis att verka som en del av Gilead och fortsätta sin forskning internationellt.

Pressmeddelande

EQT Life Sciences säljer minoritetsandel i Tubulis via försäljning till Gilead Sciences för upp till 5,0 miljarder USD

• Gilead Sciences har ingått ett definitivt avtal om att förvärva Tubulis, ett privat, kliniskt bioteknikföretag baserat i Tyskland
  • EQT Life Sciences ledde serie B2-finansieringen av Tubulis i mars 2024 och har sedan dess stöttat företaget på styrelsenivå i dess tillväxt till ett ledande globalt kliniskt ADC-företag
    EQT Life Sciences meddelar med glädje att LSP 7-fonden (“EQT Life Sciences”) har avyttrat sin minoritetsandel i Tubulis (“Företaget”), ett Tysklandsbaserat, kliniskt bioteknikföretag som utvecklar nästa generations antikropp-läkemedelskonjugat (ADCs), genom en försäljning till Gilead Sciences [Nasdaq: GILD].

Tubulis ledande tillgång, TUB-040, ett NaPi2b-riktat topoisomeras-I-hämmare (TOPO1i) ADC, är för närvarande i fas 1b/2-utveckling för platinumresistent äggstockscancer och icke-småcellig lungcancer (NSCLC). Gilead kommer även att förvärva TUB-030, ett 5T4-riktat ADC, som har visat lovande initiala kliniska data inom olika solida tumörtyper samt en nästa generations ADC-plattform och en lovande tidig pipeline.

EQT Life Sciences ledde den övertecknade serie B2-finansieringen 2024, och har sedan dess hjälpt Tubulis att avancera till en klinisk onkologiaktör, utveckla sin pipeline och bygga en differentierad antikropp-läkemedelskonjugatplattform som riktar sig mot solida tumörer. Genom ett nära samarbete med ledningsgruppen har EQT Life Sciences stöttat denna resa genom aktiv styrelsemedverkan och strategisk vägledning, vilket har positionerat Tubulis som en prefererad partner inom ett snabbt växande och mycket konkurrensutsatt område.

Transaktionen representerar ett starkt och strategiskt resultat för LSP 7 och dess medinvesterare, och återspeglar EQT Life Sciences ambition att tidigt stödja enastående vetenskap, hjälpa företag att skala genom kritiska vändpunkter till globalt relevanta företag. Dagens tillkännagivande understryker också den fortsatta efterfrågan på innovativa onkologiplattformar som kan möta betydande obemötta medicinska behov.

“Från början trodde vi att våra konjugeringsteknikplattformar kunde ha en bred inverkan inom ADC-fältet, och de initiala data från TUB-040 har förstärkt den övertygelsen,” sade Dominik Schumacher, PhD, VD och medgrundare av Tubulis. “Att ansluta sig till Gilead gör det möjligt för oss att bygga vidare på denna grund inom en organisation som besitter djup vetenskaplig expertis, globala utvecklingskapaciteter och den skala som krävs för att omsätta innovation till läkemedel för patienter över hela världen. Genom vårt befintliga samarbete har Gilead redan sett potentialen i våra teknologier och tillsammans är vi väl positionerade att accelerera utvecklingen av vår ADC-pipeline. Jag är djupt tacksam för Tubulis-teamet, vår styrelse, investerare och partners för deras engagemang och för att ha möjliggjort denna milstolpe.”

“Från första dagen var det tydligt att Tubulis hade både vetenskapen och ambitionen att konkurrera på högsta nivå inom onkologi,” sade Christoph Broja, Partner på EQT Life Sciences och styrelseledamot i Tubulis. “En europeisk plattform med talang och teknik i världsklass, detta är precis den typ av företag som EQT Life Sciences byggdes för att stödja. Dagens tillkännagivande är ett bevis på den övertygelsen, och vi är stolta över att ha stöttat dess resa från München till den globala scenen.”

Efter att transaktionen slutförts kommer Tubulis att verka som en dedikerad ADC-forskningsorganisation inom Gilead, med München-anläggningen som ett nav för ADC-innovation, byggandes på dess integrerade upptäckts-, tillverknings- och kliniska kapaciteter för att avancera nästa generations ADCs.

Villkor för transaktionen

Enligt villkoren i försäljnings- och köpeavtalet kommer Gilead att förvärva allt utestående kapital i Tubulis för 3,15 miljarder dollar i kontant förskottsbetalning på en kassa- och skuldfri basis, med förbehåll för sedvanliga justeringar, vilket betalas vid slutförandet, och upp till 1,85 miljarder dollar i villkorade milstolpsbetalningar. Slutförandet av transaktionen är föremål för att vissa myndighetsansökningar löper ut eller avslutas och andra sedvanliga villkor. Transaktionen förväntas slutföras under andra kvartalet 2026. Gilead planerar att finansiera transaktionen med en kombination av kontanter och osäkrade seniora skuldebrev.

Centerview Partners LLC och Allen & Company LLC agerar som finansiella rådgivare för Gilead. J.P. Morgan Securities LLC agerar som exklusiv finansiell rådgivare för Tubulis. Covington & Burling LLP, Arnold & Porter LLP och Venable LLP fungerar som juridiska rådgivare till Gilead. Goodwin Procter LLP och CMS Hasche Sigle fungerar som juridiska rådgivare till Tubulis.

7 gillningar

EQT säljer en minoritetsandel på 30 procent i Nordic Ferry Infrastructure till ett konsortium, men kvarstår som bolagets huvudägare.

NFI har vuxit till en stor aktör inom färjetrafik i Norden och transporterar årligen över 25 miljoner passagerare. Med hjälp av de nya ägarna planerar bolaget att utveckla verksamheten ytterligare, expandera selektivt samt satsa på utsläppssnåla och elektriska fartyg.

Inga summor nämndes i pressmeddelandet. :slight_smile:

• A consortium of Rederiaktiebolaget Gotland AB, publ., Interogo Infrastructure and Lægernes Pension to acquire a 30 percent minority stake in Nordic Ferry Infrastructure

• Nordic Ferry Infrastructure operates essential ferry infrastructure across the Nordics, serving more than 25 million passengers annually across a network of over 1,400 km

• The broadened investor base adds resources to support the next phase of Nordic Ferry Infrastructure’s development, including future fleet decarbonization and electrification investments, selective growth, and further operational development across the platform

5 gillningar

EQT strävar efter att resa 21 miljarder euro till fonden Infrastructure VII. Fonden fortsätter huvudsakligen på samma linje som sin föregångare. Den nya fonden förbereds eftersom den tidigare fonden nästan redan har investerat sitt kapital. :slight_smile:

EQT sets target fund size for EQT Infrastructure VII at EUR 21 billion

EQT har idag fastställt målstorleken för fonden EQT Infrastructure VII till 21 miljarder euro, vilket motsvarar cirka 24,5 miljarder USD1. Den faktiska fondstorleken beror på resultatet av kapitaliseringsprocessen och kan bli högre eller lägre än målstorleken; fondens tak (hard cap) kommer att fastställas vid ett senare tillfälle. Investeringsstrategin för fonden EQT Infrastructure VII förväntas i väsentliga delar ligga i linje med den föregående fonden EQT Infrastructure VI.

För att säkerställa kontinuitet mellan två fondgenerationer följer EQT:s kapitalanskaffningar vanligtvis en cykel där efterföljande fonder förväntas kunna påbörja investeringsverksamheten när den föregående fonden är nära att vara fullinvesterad. Detta innebär att investeringsperioden för den föregående fonden vanligtvis upphör när cirka 80 till 90 procent av dess totala kapitalåtaganden är investerade, varvid återstående åtaganden främst är tillgängliga för tilläggsförvärv och strategiska kapitaltillskott samt för löpande utgifter.

Förvaltningsavgifter för fonden EQT Infrastructure VII kan tas ut från det som inträffar tidigast av (i) dagen för undertecknandet av dess första investering; eller (ii) dagen då investeringsperioden för fonden EQT Infrastructure VI löper ut. Förvaltningsavgifter för fonden EQT Infrastructure VI kommer därefter att baseras på nettoinvesterat kapital.

1 gillning

EQT siktar på sex miljarder dollar för sin nya fastighetsfond. :slight_smile:

Fonden investerar i industri- och logistikfastigheter på samma sätt som sin föregångare, som redan är till cirka “80 procent investerad”.

EQT Real Estate har fastställt målstorleken för EQT Exeter Industrial Value Fund VII (eller ”Fonden”) till 6 miljarder USD. Den faktiska fondstorleken beror på resultatet av kapitalanskaffningsprocessen och kan bli högre eller lägre än målstorleken. Fondens investeringsstrategi och kommersiella villkor förväntas i allt väsentligt överensstämma med föregångarfonden, EQT Exeter Industrial Value Fund VI.

Föregångarfonden, EQT Exeter Industrial Value Fund VI, är per idag investerad till cirka 80 procent (inklusive stängda och/eller signerade investeringar, offentliggjorda offentliga erbjudanden, om tillämpligt, och minus eventuell förväntad syndikering). Förvaltningsavgifter för EQT Exeter Industrial Value Fund VII kan tas ut på utfäst kapital från fondens första stängning (eller ett senare datum som EQT bestämmer efter rimlig bedömning). Efter investeringsperioden kommer förvaltningsavgifterna för fonden att baseras på nettoinvesterat kapital.

2 gillningar

Gustav Segerberg tillträder som EQT:s finanschef (CFO) i juli.

Han efterträder Kim Henriksson, som övergår till en roll som senior rådgivare. Segerberg har arbetat på EQT under en lång tid och har bland annat varit delaktig i företagsförvärv samt bolagets tillväxt etc.

• Gustav Segerberg har utsetts till finanschef för EQT AB, med verkan från och med den 18 juli 2026. Han efterträder Kim Henriksson, som har beslutat att lämna rollen efter nästan åtta år som CFO och övergå till en roll som Senior Advisor.
  • Segerberg har haft flera ledande befattningar inom EQT under det senaste decenniet, senast som Head of the CEO Office, och har varit medlem i koncernledningen (Executive Committee) sedan 2022. Han har spelat en avgörande roll i EQT:s tillväxt, inklusive att driva EQT AB:s M&A-aktiviteter och stödja expansionen inom private wealth-området.
  • Under sin ämbetstid har Henriksson spelat en central roll i EQT:s utveckling till ett ledande globalt börsnoterat företag inom privata marknader. Som Senior Advisor kommer Henriksson att fokusera på att ge strategiskt stöd till EQT:s portföljbolag, inklusive IPO-förberedelser och bolagsstyrning i publika miljöer.

Gustav Segerberg har utsetts till finanschef (“CFO”) för EQT AB och kommer att efterträda Kim Henriksson, som har beslutat att kliva av efter nästan åtta år som CFO. CFO-skiftet träder i kraft den 18 juli 2026. Henriksson kommer att stanna kvar inom EQT som Senior Advisor, för att stödja en ordnad överlämning och fortsätta bidra med sin omfattande erfarenhet till EQT och dess portföljbolag.

Segerberg har varit instrumentell för EQT:s tillväxt, både som medlem i koncernledningen och senast som Head of the CEO Office. Segerberg har övervakat EQT AB:s transformativa M&A-aktiviteter – inklusive sammangåendet med Baring Private Equity Asia, Exeter Property Group och senast Coller Capital1 – samt organiska tillväxtinitiativ såsom expansionen inom private wealth.

VD Per Franzén kommenterar: “Efter att ha arbetat nära Gustav i många år har jag det största förtroende för hans förmåga. Hans djupa förståelse för EQT:s strategi, affärsmodell och relationer med intressenter gör honom exceptionellt väl lämpad att ta sig an denna roll. Kim har varit en djupt uppskattad partner genom ett av de mest transformativa kapitlen i vår firmas historia. Jag vill rikta ett uppriktigt tack till honom för hans enastående insatser för EQT hittills och är glad att han fortsätter som Senior Advisor till förmån för våra portföljbolag, kunder och aktieägare.”

Segerberg kommenterar sin utnämning: “Jag är hedrad över att bli utsedd till CFO för EQT och ser fram emot att arbeta med vårt exceptionella team för att fortsätta leverera värde för våra aktieägare. EQT är ett verkligt unikt företag med en stark kultur, en tydlig strategisk vision och betydande möjligheter framåt. Jag är fast besluten att bygga vidare på den starka finansiella grund som Kim har etablerat och driva EQT:s fortsatta tillväxt.”

Under Henrikssons ledning har EQT etablerat en högst professionell finansfunktion som har stöttat firmans utveckling till en ledande global och transparent börsnoterad plattform för privata marknader.

“Det har varit ett privilegium att verka som CFO för EQT sedan 2018 och att ha fått vara en del av en så extraordinär tillväxtresa. Jag är stolt över vad vi har uppnått tillsammans och övertygad om att Gustav kommer att bli en enastående CFO. Jag ser fram emot en smidig överlämning under de kommande månaderna och att därefter arbeta nära EQT:s portföljbolagsstyrelser, ledningsgrupper och CFO:er som Senior Advisor, inklusive stöd vid IPO-förberedelser och finansiell styrning av publika bolag”, tillägger Henriksson.

3 gillningar