EcoUp - produkter och tjänster för koldioxidsnålt byggande

Genom att gräva i Hyperions webbplats hittar man följande:

Hyperions huvudanläggning finns för närvarande i Storbritannien, där ett leveransavtal gällande material har tecknats med en aktör vid namn LKAB Minerals. I Finland är produktionsvolymerna sannolikt små och liknar snarare pilotprojekt. Utifrån detta anser jag det troligt att material främst levereras till Storbritannien, vilket sänker de finländska leverantörernas konkurrenskraft. Jag tror alltså att LKAB är den primära materialleverantören och att lösningen baseras på bolagets egen tekniska expertis.

I bolagets material nämns följande:

“Hyperion’s micro‑factories use 75 % less structural material, and support recycled industrial waste (slag, fly‑ash, tailings) to lower embodied CO₂ by up to 90%.”

Detta är samma material som bland annat Betolar har arbetat med att utveckla.

Hyperion verkar också ha ett projekt på gång där de undersöker användningen av nya typer av material:

3 gillningar

Försäljningsdirektören har sagt upp sig och ersättarna kommer internt från företaget. Det verkar som att den tidigare försäljningsdirektörens avsked sker i en mycket god anda. VD Anttila ger följande kommentar: “Man kan lita på Kimmo som på Ekovilla-isolering, det vill säga till hundra procent.” :grinning_face_with_smiling_eyes:

Spelade in 20 minuter om EcoUp med Tommi idag! :smiley: Och en ursäkt till alla Spotify-användare, videon dyker upp där också lite senare idag! Jag redigerade nämligen videon medan jag väntade på bilservice, och verkstadens wifi-hastighet räckte bara till en uppladdning, men snart kommer den också! :sweat_smile:

2 gillningar

Här är Tommis förhandskommentarer inför att EcoUp presenterar sitt H1-resultat nästa onsdag.:blush: