🇬🇧 Dominos Pizza Group PLC (DOMI): Udbyttemaskine eller værdifælde?

Dominos pizza er et globalt kendt amerikansk pizzamærke. Billedet er præget af hastighed, overkommelighed og forudsigelighed: det er ikke den bedste pizza, men kunden ved, hvad de får, når de bestiller en pizza fra en Dominos pizzeria. Dominos pizzas operationer på de britiske øer drives af det børsnoterede Dominos Pizza Group PLC. :united_kingdom:

Alle ved, hvad pizza er, men fra en investors synspunkt har pizza lækre egenskaber (udover smagen). Den er forholdsvis billig at producere (lavt proteinindhold), hurtig at tilberede, og den holder godt på varmen, hvilket gør den fremragende til levering.

Netop levering eller afhentning fra pizzeriaet er Dominos pizzeriaernes trumfkort. Leveringstiderne er hurtige. Restauranterne er ret små, hvilket betyder mindre investeringer. Virksomheden argumenterer for, at logistik og teknologi er dens trumfkort. Tidligere sagde man, at Dominos er et teknologifirma, der tilfældigvis laver pizzaer. Nu taler man om, at det er et logistikfirma, der bager pizzaer.

Dominos driver ikke alle restauranter selv, men de fleste drives af franchise-tagere. Franchise-tagerne bærer iværksætterrisikoen, investeringerne og betaler en del af markedsføringen, mens Dominos fokuserer på at sælge råvarer til dem til en rimelig pris. Dominos tager, så vidt jeg forstår, ca. 5,5 % af salget som provision.

Overalt i verden driver Dominos ikke selv franchise-operationen direkte, og her kommer vi til Dominos Pizza Group. Der er altså tale om en perpetual master franchise-virksomhed, der driver Dominos-brandets operationer i Storbritannien. Modellen er praktisk talt den samme: DOMI driver selv logistikken og markedsføringen i Storbritannien, men betaler halvdelen af de 5,5 % provision til American Dominos. Systemniveau-salget er omkring halvanden milliard pund, men DOMIs egen omsætning, som inkluderer råvaresalg og gebyrer fra franchise-tagerne, er knap 700 millioner pund.

Her er nogle nøgletal fra 2024 årsrapporten.

Screenshot 2025-09-09 at 11.58.09

Virksomheden har opnået en dominerende markedsandel i Storbritannien med over 50 %. Dominos taler om at befæste markedet ved at placere pizzeriaer med passende afstand, så der ikke rigtig er plads til en anden pizzeria at konkurrere. Konkurrenterne har været i problemer, og i den vanskelige økonomiske situation er Dominos’ relative position blevet styrket.

Screenshot 2025-09-09 at 11.54.39

Virksomhedens operationskvalitet afspejles, udover den hurtige gennemsnitlige leveringstid på 24 minutter og 99,99 % logistikfunktionalitet, naturligvis også i et højt afkast af investeret kapital. Virksomheden binder faktisk ikke meget kapital. Dette illustreres også godt af, at egenkapitalen i øjeblikket er negativ. Balancen er da også lidt speciel. Der er et par hundrede millioner i leasingforpligtelser, men de udlignes praktisk talt til nul af leasingfordringer fra franchise-tagerne.

I praksis er den bundne kapital egenkapital + langfristede rentebærende gæld, hvilket betyder, at der er bundet ca. 240 millioner pund i forretningen (-80 + 321). Hvis resultatet ligger omkring 90 millioner, ville afkastet af kapital være groft set \~40 %.

Screenshot 2025-09-09 at 12.01.25

Nå, så er det jo fantastisk, vi har altså en fremragende forretning med et stærkt brand og en solid markedsposition. Aktien handles til en forward P/E på \~11x. Hvad er der galt?

Det er nemt at finde grunde til, hvorfor forretningen ikke ville være interessant at eje, såsom
\-Langsom vækst de seneste år.
-Virksomheden taler om planer om at udvide til et andet brand, hvor den kunne udnytte sit logistikapparat. Markedet mener, at dette er forvirrende, virksomheden ved det, og derfor har direktøren trøstet med at sige “we won’t do anything silly”. Faktisk startede virksomheden for nylig et aktietilbagekøbsprogram på 20 millioner pund, hvilket tyder på, at et passende brand ikke er fundet.
-Den forfærdelige økonomiske situation på de britiske øer. Økonomien flirter med stagnation, inflationen er hurtig, renterne er høje, og de offentlige finanser er under et enormt pres for skattestigninger.
-Så vidt jeg forstår, har American Dominos en aftale, hvor antallet af pizzarestauranter i Storbritannien skal vokse med en vis hastighed per annum. Her kan der opstå en interessekonflikt, hvis DOMI ikke har gavn af at vokse og skal betale en form for kompensation til American Dominos, men samarbejdet har efter sigende foregået i årtier i god ånd.
-Et par franchise-tagere har en betydelig andel af alle pizzeriaer: de to største havde begge næsten 20 %! For nogle år siden havde virksomheden lidt uenighed med franchise-tagerne, men aftalerne blev fornyet, og nu er der fred i landet, i hvert fald indtil videre.
-Hvis alle de bedste pizzasteder allerede er åbnet, hvorfor skulle åbning af nye så skabe værdi? Dette er et velkendt modspørgsmål inden for detailhandel og restaurationsbranchen. Hertil kan man dog sige, at få virksomheder har en fuld forståelse af, hvor godt deres koncept fungerer geografisk, men det læres løbende ved at åbne butikker og eksperimentere.

Men er en P/E på 11x stadig for lidt? Forretningen binder ikke meget kapital, som nævnt, så virksomheden udbetaler et udbytte på 11 pence per aktie (ca. 40 millioner pund). Dertil kom igen et aktietilbagekøbsprogram på 20 millioner, så shareholder yield er 60 / 800 markedsværdi = 7,5 %.

Hvis man ikke tror på, at forretningen kan vokse, bør aktiens prissætning naturligvis ligge tæt på afkastkravet. Hvis det er 9 %, er en P/E på 11 helt korrekt. Når man tager gælden i betragtning, er hele forretningens virksomhedsværdi i øjeblikket omkring 1140 millioner pund. Hvis driftsresultatet er groft sagt 15 % af omsætningen, ville EV/EBIT være 11,4x.

Men jeg tror ikke, at virksomhedens vækst stopper lige med det samme. Administrerende direktør Andrew Rennie, selv en franchise-iværksætter dengang, drev et pizzeria i et område med kun 6000 indbyggere (en gennemsnitlig Dominos har i dag et område med over 20.000 kunder). Han mener, at der stadig er plads til et par pizzeriaer i landsbyerne på øerne, og at der er yderligere potentiale i Irland.

Tidligere har den handlet, ligesom kvalitetsrestaurantbrands, i et P/E-område på 20x. Hvis situationen lettede lidt, kunne man se en pæn korrektion af multiplerne her. Mens man venter, kan man nyde udbytter og aktietilbagekøb.

48 Synes om

En anden moderator har måske allerede åbnet en tråd om dette :wink: Edit: det var en anden Dominos….

https://forum.inderes.com/t/domino-s-pizza-inc-domin-oh-hoo-hoo/58536

Det kan også skyldes min egen læsefærdighed. :sweat_smile: Jeg skimtede hurtigt begyndelsen og bemærkede kun henvisningen til Amerika, ikke Storbritannien.

1 Synes om

I den tråd handler det specifikt om amerikanske Dominos, i denne tråd er emnet den britiske. :slight_smile: Er min åbning måske lidt uklar? :smiley:

Tilføjelse. Jeg har skærpet åbningsindlægget.

1 Synes om

På tidspunktet for Finlands gamle selskabslov ville dette have krævet øjeblikkelig likvidation. Selvfølgelig følges finsk lovgivning hverken efter den gamle eller den nye lov i Storbritannien, men på Inderes’ forum er der mange, der i sin tid har internaliseret den gamle selskabslov, og som måske er forvirrede over disse seneste IFRS-vridninger. De tidligere økonomiske realiteter rystes, når spillereglerne ændres midt i spillet.

IFRS-noteringen af leasinggæld i regnskabet, som kom for nogle år siden, er en dårlig ting, da den slører selskabets gældsætning. Endnu værre er det, hvis den som en beregnet post også tager pålideligheden fra vurderingen af egenkapitalens størrelse.

Juurikki lover at sætte sig mere ind i britiske Domino’s, både sensorisk og med hensyn til finansiel analyse, hvis Verneri venligt lover at overveje en 15 minutters offentlig opsummering af, hvordan IFRS-ændringerne har ændret et enkelt firmas fundamenter. Deal?

Investering burde være let og sjovt, så folkekapitalismen kan realiseres. Det er ikke sjovt, når for eksempel os, der repræsenterer den gamle selskabslovs tilgang, altså +50-årige, ikke tilbydes gæld specificeret i tre forskellige elementer: rentebærende gæld, rentefri gæld (f.eks. for Honkarakente er disse muligvis helt udeladt, hvilket får nøgletallene til at snyde) og beregnet gæld, hvor de mest centrale er beregnet gæld baseret på eksisterende lejekontrakter mange år ud i fremtiden, og selvfølgelig de nævnte beregnede leasingforpligtelser og leasinggæld.

Tak.

2 Synes om

Jeg lover desværre ikke at gå ind i IFRS-regulering! :smiley:

Dominos afholder en investordag i december og lancerede et nyt kyllingeretsmærke under Dominos-brandet.

3 Synes om

Q3

Højdepunkter

• Positiv system salgsvækst:

• Samlet system salg i Q3 25 steg 2,1%.

• Like-for-like system salg i Q3 25 (ekskl. moms, ekskl. opdelinger) steg 1,0%.

• Samlet antal ordrer faldt 1,5% i Q3 25:

• Afhentning steg 1,7%, hvilket afspejler en fortsat fordel fra den nationale afhentningskampagne

• Levering (ned 3,4%) påvirket af svagere forbrugertillid i QSR-sektoren

• Positiv indledende kundereaktion på introduktionen af Chick ’N’ Dip og den nye Ultimate Indian Feast. Brancheførende leveringstider opretholdt.

• FY25-vejledning forbliver uændret:

• Underliggende EBITDA i intervallet £130 mio. til £140 mio.

• Forventning om nye butiksåbninger uændret i midten af tyverne (YTD 18 NSO’er inklusive vores første nye POD-format)

Efter min mening en god præstation i et udfordrende marked, og vejledningen blev fastholdt. De nye kyllingeretsmærke/indiske festkoncepter er tilsyneladende kommet godt fra start, og leveringstiderne er forblevet brancheførende. Det er vel det hele.

10 Synes om

Rennie fik øjeblikkelig afgang i mindelighed. Trussel eller mulighed. :smiley: Rennie havde en handlingsorienteret tilgang, men jagten på et andet brand varmede ikke investorernes hjerter.

Following Andy’s arrival, the Company intends to review its capital allocation priorities. The Company does not envisage pursuing a second brand acquisition until the new CEO is in place.

The Company’s planned Capital Markets Day on 9 December 2025 will be rescheduled to a later date.

There is no change to Domino’s previously announced FY25 outlook or profit guidance.

Aktien er nu næsten halveret siden årets start. Med de nedskårne prognoser er P/E 9x. :smiley:

15 Synes om

Tilsyneladende var Rennie et par dage før sin fyring gået ud og sagt, at vi havde nået “peak pizza”.

Desværre er sådan uafhængig tænkning og det at drive sin egen investeringsdagsorden ved at underminere brandet ikke tilladt for administrerende direktører. :smiley:

(Telegraph)

The chief executive of Domino’s has stepped down unexpectedly after warning that Britain was hitting peakpizza.

Andrew Rennie, who ran the chain for two years, will leave the business immediately just days after unveilingambitious plans to tilt Domino’s towards fried chicken amid a slump in pizza demand.

Nicola Frampton, the chain’s current chief operating officer, will take over as caretaker chief executive whileIan Bull, the chairman, and senior director Natalia Barsegiyan search for a permanent replacement.

Mr Rennie’s exit comes just days after he warned that the UK’s pizza market was approaching saturation, witha supply glut of chains pushing diners towards burgers and fried chicken.

13 Synes om

Jeg kan ikke benægte, at duften af pizza fra dette sted får tænderne til at løbe i vand, men den største hindring for mig er de tårnhøje omkostninger. Gennem Op ser det ud til, at man ikke kan købe dette. Nordnet viser derimod, at hvis man køber f.eks. 1000 stk., så er omkostningerne 26,16 GBP til den nuværende kurs på 173 GBX.

Til et køb på 1730 GBP lægges 26,16 GBP til, hvilket, omregnet til euro, betyder, at der til et køb på 1971€ lægges 30€ i omkostninger. Det er et så latterligt stort beløb i omkostninger, at det får mig til at kaste op, og pizzaen smager ikke længere. At købe mere ser ikke ud til at fungere, da omkostningerne stiger, jo mere man køber, selvom det procentuelt falder marginalt.

Har du, @Verneri_Pulkkinen, købt gennem Nordnet, og har du slugt disse omkostninger uden at kvæles i pizzaen, eller har du bedre betingelser? Viser Nordnets beregning forkert, eller har du på anden vis fået omkostningerne ned på et fornuftigt niveau?

Med sådanne omkostninger får man sandsynligvis i hvert fald langsigtede ejere. Når en tur-retur transaktion koster 60€, svarer det til et halvt års udbytte for en position på 1000 stk.

5 Synes om

Jeg har slugt dem, for så vidt jeg forstår, inkluderer det den britiske finansministers eftertragtede 0,5 % stempelafgift og så også valutaomkostningerne. :smiley:

Det er ubestrideligt, at man ikke handler med disse transaktionsomkostninger…

5 Synes om

Nordea har en aktiesparedag for Storbritannien d. 13.2 (disse afholdes en gang om måneden med skiftende fokuslande).
1 € pr. handel + 0,5 % britisk stempelafgift + 0,3 % valutavekslingsgebyr.
Det ærgrer mig lidt, da min egen aktiesparekonto (OST) er hos Nordnet, og disse britiske selskaber bør man vel egentlig helst købe til en aktiesparekonto..?
Dog kan man på et almindeligt depot (AOT) få fradrag for tab, hvis pizzaerne begynder at brænde på i ovnen. :sweat_smile:

4 Synes om

Tråden er ret inaktiv, så lad os tillade denne form for køkkensnak.

DOM-aktien var i en glidende nedtur stort set hele sidste år. I år er aktien dog steget med 9 % uden betydelige falddage, selvom de globale børser er blevet rystet. Samtidig er volumen ret høj, som det ofte er ved vendepunkter (nogle dumper deres aktier i panik med kvalme i halsen, mens andre løber med spande i hænderne for at gribe den faldende kniv).

Analytikernes estimater er heller ikke faldet i et stykke tid.

Screenshot 2026-01-27 at 9.56.29

Det betyder ikke, at vendingen er lige om hjørnet (og en udhuling af fundamentet vil æde kursen, hvis det fortsætter), men når prissætningen er P/E 10x og udbytteafkastet er 6 %, og pengestrømmen er stærk, så vil papiret måske på et tidspunkt også have universelt smukke sider i aktiernes skønhedskonkurrence.

10 Synes om

Jeg har fulgt dette selskab og kursfaldet med interesse, lige siden du begyndte at skrive om det her på forummet. Nordea har en aktiesparedag for Storbritannien den 13. februar, hvor man kan købe aktier for 1 € pr. ordre, og jeg har overvejet, om jeg skulle købe denne til min aktiesparekonto (ASK). En P/E på 10 og et direkte afkast på 6 % (skattefrit på ASK) ville helt sikkert friste min indre value-investor.

Men i de seneste år har jeg lagt mere og mere vægt på kvalitetsvækst (eller vækstpotentiale), især på lang sigt, og derfor afstår jeg sandsynligvis fra at investere i Domino’s. Her er min største bekymring:

Hvis selskabets markedsandel er over 50 %, hvor skal væksten så komme fra? Der er selvfølgelig plads til at øge den yderligere, men den kan naturligvis ikke overstige 100 %.

Selvom pizza som koncept efter min mening fungerer rigtig godt, og folk helt sikkert er villige til at betale for det i fremtiden, så er Domino’s-pizzaer ud fra min egen erfaring ikke ligefrem en premium-oplevelse, så deres pricing power er efter min mening ret begrænset. Med det mener jeg, at når priserne stiger, fremstår for eksempel McDonald’s som et stadig dårligere alternativ målt på pris/kvalitet-forholdet, mens f.eks. et kvalitetsbøfhus (Texas Roadhouse) efter min mening kan hæve priserne tilsvarende, uden at pris/kvalitet-forholdet lider nær så meget som ved billig fastfood. Pizza og Domino’s placerer sig efter min mening et sted midtimellem, så de inflationsdrevne omkostningsstigninger sandsynligvis kan væltes over på kunden, men så stopper pricing poweren også dér.

Jeg kan stadig godt lide selskabets forretningsmodel (franchise-modellen) og deres fokus på logistik. Men jeg tror stadig, at størstedelen af det marked, der kan vindes, allerede er vundet, og etablering af pizzeriaer i stadig mindre områder kan måske fungere, men ikke lige så rentabelt som før. Fremtidig vækst hviler derfor efter min mening primært på befolkningstilvæksten i Storbritannien (ifølge prognoserne bliver væksten langsom i fremtiden), forbrugernes købekraft (som i øjeblikket/de seneste år ikke ser særlig god ud i Storbritannien) samt forbrugernes købsadfærd (jeg tror, at en del af befolkningen bliver stadig mere dovne, hvilket kan øge efterspørgslen på fastfood og pizza, men samtidig tror jeg også, at den “sundhedsbevidste” del af befolkningen vokser, som undgår mad i stil med pizza eller laver det selv, så resultatet bliver sandsynligvis langsom vækst eller ±0).

Konklusionen på alt dette er stort set ±0 eller langsom encifret vækst, og derfor har jeg svært ved at se, hvor den fremtidige vækst og indtjeningsvækst egentlig skal komme fra. I mine egne investeringer vil jeg gerne se tocifret vækst i både omsætning og resultat, og selvom jeg tror, at Domino’s stadig har plads til at vokse, når de næppe op på en tocifret vækst. Derfor ser jeg den nuværende kurs som værende nogenlunde attraktiv, men i mine øjne endnu ikke så hamrende billig, at det er et absolut must-buy. Så jeg fortsætter sandsynligvis med blot at følge med på sidelinjen. Selvfølgelig kan selv en enkelt positiv kvartalsrapport med så lave værdiansættelsesmultipler nemt sende selskabets kurs op med 50 %+, hvis væksten blot accelererer midlertidigt, så jeg forstår godt, hvad der tiltrækker folk her.

11 Synes om

Jeg synes, du rammer hovedet på sømmet her.

Domino’s er allerede den mest effektive og dominerende (heh heh) spiller i Storbritannien. Den fyrede direktør reklamerede altid med, at han startede som franchisetager i en by med 8.000 indbyggere, mens der i gennemsnit er over 20.000 indbyggere i Domino’s-områderne (tallene er efter hukommelsen). Han antydede altså, at der stadig er plads til masser af pizzeriaer på øerne. Men på den anden side kom han til at tale om det berømte “peak pizza”, hvorefter meddelelsen om hans afskedigelse kom.

Hvis et firma (et hvilket som helst firma) ikke vokser, er det dømt til de “basismultipler”, som afhængigt af afkastkravet er P/E 10-12x. Aktien er nu på 10x.

Men væksten kan jo accelerere, hvis for eksempel forbruget retter sig. Et år med 10 % vækst ville være vildt, men ikke umuligt hvis fastfoodmarkedet vokser. Det er jo det, man på en måde går og venter på som aktionær. Ventetiden lettes af et udbytteafkast på 6 %.

Det bedste scenarie ville være, hvis virksomheden ovenikøbet havde en troværdig vej til profitabel allokering af kapital til vækst. Men det mangler stort set, bortset fra små butiksåbninger; måske er der stadig lidt plads i Irland. Hvis en sådan vej var i sigte, ville jeg øge min position markant.

11 Synes om

Et hurtigt kig på resultatet. Det er i hvert fald ikke gået konkurs. Normalt er der ikke gode tal i vente, når præsentationen starter med at tale om “fokus på kernen” og “cash flow”, men det frie cash flow var virkelig stærkt: 80 millioner pund i 2025. Der overvejes ikke længere et andet brand. Væksten sker gennem kylling. I betragtning af den britiske økonomis forfærdelige tilstand, vil jeg endda sige, at det er et helt okay resultat.

Vigtigste højdepunkter:

• FY25-resultaterne er på linje med de udmeldte forventninger, med en solid afslutning i julehandelsperioden
  • Underliggende3 frit cash flow på £84,6 mio., hvilket afspejler virksomhedens stærkt kontantgenererende natur
  • Foreslået slutudbytte på 7,7p (+3%), hvilket bringer det samlede beløb op på 11,3p for hele året, hvilket afspejler fortsat stærk generering af cash flow og tillid til forretningen
  • Resultaterne for FY26 følger de nuværende markedsforventninger

Strategiske prioriteter for FY26 – fokus på kernen:
Med et solidt fundament at bygge videre på, vil Domino’s fokusere på sin kerneforretning i FY26 på tværs af fire strategiske hovedprioriteter, der vil styrke og vækste forretningen.

1. Vækst i omsætningen gennem kerneforretningen
    1. Vækst i det adresserbare marked
    1. Digital acceleration
    1. Operationel effektivitet og omkostningsstyring

Finansielle nøgletal

FY 251 FY 241 % ændring
Systemomsætning2 £1.595,6m £1.571,5m 1,5%
Koncernomsætning £685,4m £664,5m 3,1%
Underliggende3 EBITDA £133,9m £143,4m (6,6)%
Underliggende3 resultat før skat £91,2m £107,3m (15,0)%
Statutmæssigt resultat før skat £81,1m £124,9m (35,1)%
Underliggende3 basis-EPS 17,6p 20,4p (13,7)%
Statutmæssig basis-EPS 15,1p 22,9p (34,1)%
Udbytte pr. aktie for hele året 11,3p 11,0p 2,7%

Sympatipoint til den midlertidige CEO for dette slide. :smiley:

Markedsandelen bliver kun større, mens konkurrenterne bukker under for presset.

16 Synes om

Her er den tidligere direktørs “afskedsbrev” fra rapportens dybder, altså alt det, der er blevet justeret i resultatet. :smiley:

På dansk:

• En nedskrivning på 10 millioner pund fra købet af Domino’s Pizza-franchisekæden Shorecal, fordi “performance ikke levede op til forventningerne”.

• En afskrivning på 6,5 millioner relateret til immaterielle rettigheder i forbindelse med virksomhedsopkøb.

• Denne her er den “bedste”: En regning på 6 millioner i transaktionsomkostninger for en transaktion, der aldrig fandt sted! :smiley:

• Et gyldent håndtryk på 1,4 millioner.

• Okay, der er så også nogle salgsgevinster osv. til gengæld.

Under alle omstændigheder er 10 + 6,5 + 6 + 1,4 = 24 millioner pund af aktionærernes midler forsvundet som dug for solen.

Virksomheder fremhæver gerne pengestrømme og det justerede resultat, fordi alle disse (eller de fleste: transaktionsomkostninger og løn er ude af kassen) effekter af fortidens bommerter allerede har forladt kassen tidligere. :smiley:

En endeløs lyst til at ekspandere er en dyr hobby: Selskabets markedsværdi er trods alt 700 millioner pund, så disse ekstra overraskelser kostede ~3 % af markedsværdien. :smiley:

Det svarer i praksis til – i forhold til markedsværdien – hvis Nordea købte kunst for 1,6 milliarder euro til hovedkontoret af en ukendt kunstner og i det næste regnskabsår konstaterede, at malerierne var værdiløse. :smiley:

Ikke mærkeligt, at Rennie blev fyret. :smiley:

Disse rapporter er helt sikkert værd at læse igennem i stedet for blot at nøjes med de pæne, justerede tal på forsiderne. :smiley:

18 Synes om

Selskabets guidance:

Vores tekniske guidance for FY26 er som følger: • Underliggende af- og nedskrivninger i midten af 20’erne i mio. £ • Underliggende renter (eksklusive valutakursbevægelser) på ca. 21 mio. £ • Estimeret underliggende effektiv skattesats på ca. 25 % for hele året • Kapitalinvesteringer på ca. 35 mio. £ o Hovedinvesteringen er færdiggørelsen af SCC5-udviklingen

Værdiansættelse

Hvis “bullshit earnings”, altså EBITDA, var på nogenlunde samme niveau, lad os sige 135 millioner pund, ville nettoresultatet efter fratrukket skat mv. være ca. 70 millioner pund, eller 17 pence pr. aktie. I forhold til det handles aktien til ca. 11x. Man må formode, at bunden for indtjeningen er nået nu, men uden vækst er det svært at se argumenter for, at multiplerne skal udvides yderligere.

Mens man venter på vækst, tilbyder selskabet et udbytteafkast på 6 %, og der ville igen være plads til (hvis der ikke kommer overraskelser) at tilbagekøbe egne aktier for f.eks. 10-20 millioner i år, måske kun for en tier (10 mio.), da investeringsguidancen er ret høj. Altså ville det samlede afkast fra kapitaltilbageførsler være 43 millioner i udbytte + 10 millioner i aktietilbagekøb ifølge mine estimater = 53, hvilket svarer til et afkast på 7,5 %.

I år vil selskabet opdatere sine overvejelser omkring kapitalallokering.

12 Synes om

Den midlertidige administrerende direktør Nicola Frampton er blevet permanent udnævnt til administrerende direktør. Tiden vil vise, hvad hun er for en administrerende direktør, men det er godt, at den administrerende direktør blev fundet internt. :+1:

“Vi har et exceptionelt brand, en stærk markedsposition og et førsteklasses ledelsesteam. Jeg ser frem til at arbejde sammen med hele Domino’s-teamet samt vores franchisetagere for at levere på de centrale strategiske og operationelle initiativer, vi har identificeret. Vi har fået en lovende start på 2026, og jeg har en stærk overbevisning om Domino’s langsigtede udsigter.”

7 Synes om

Kort ”trading statement”. Godt godt. :clap:

Obs. I Storbritannien er inflationen 3,4 %, så man bør faktisk vokse mere end det bare for at stå stille.

5 Synes om