@_TeemuHinkula Det verkar som att du i praktiken har hållit liv i tråden på egen hand här. Låt mig ge åtminstone ett litet bidrag till den här tråden från min sida.
Jag är alltså fortfarande ägare i den här ”skitanläggningen”, som jag fortfarande anser är ett intressant och konkurrenskraftigt investeringsalternativ som bolag. Tyvärr har jag inte följt bolagets utveckling så noga på grund av andra sysslor. Det har inte heller hänt något jättemärkbart i bolaget på sistone, om jag har förstått rätt. Det har varit en ganska jämn gång, även om kvartalsresultaten för den här typen av bolag fluktuerar kraftigt. Själv gillar jag att följa orderstocken och dess utveckling i kvartalsrapporterna, samt bolagets nyheter om nyligen sålda projekt. Bolaget skickar ut ett pressmeddelande varje gång en större affär görs. Som jag förstår det går gränsen vid en affär på 15 miljoner (NOK), då bolaget publicerar ett meddelande.
Igår kom ett pressmeddelande om ett lite större sålt projekt till Mumbai. Affärens storleksordning är 100–200 miljoner (NOK) och den kommer att genomföras till slutet av nästa år. Detta är redan en ganska stor affär eftersom bolagets omsättning är cirka en miljard per år. Nedan finns en länk till pressmeddelandet.
Aktiekursen har på sistone pendlat kring 15–20 NOK. I och med den här nyheten blev det en uppgång på cirka 10 procent. Jag tycker faktiskt fortfarande att bolaget är intressant på grund av den växande marknaden. Det finns förstås risker, men jag anser också att uppsidan är stor om marknaden växer med tvåsiffriga tal per år som förväntat och Cambi lyckas behålla sin position som marknadsledare inom denna lilla nischbransch.
Än så länge verkar pappret inte väcka särskilt stort intresse hos privatsparare. Det är intressant att vara med i ett så kallat tidigt skede, ifall bolaget växer till att bli åtminstone måttligt stort och når miljardklassen i euro. Marknadsvärdet i euro är nu cirka 200 miljoner.