Attana - framtidens multibagger?

Ja, det kan det vara, men ett pressmeddelande kom ut igår också.

1 gillning

Q3 Rapport ute.

Finansiell översikt (ej granskad av bolagets revisor):

• Nettoomsättning 0,2 (0,4) MSEK
  • Övriga rörelseintäkter 0,5 (0,0) MSEK
  • Rörelseresultat -3,0 (‐1,8) MSEK
  • Resultat efter finansiella poster -3,0 (‐2,3) MSEK
  • Resultat efter skatt -3,0 (‐2,2) MSEK
  • Resultat per aktie ‐0,0145 (‐0,0135) SEK

Förstår jag rätt att försäljningen var “hela” 20 000 euro? Jag har inte tålamod att stanna kvar i detta längre. Sålde direkt.

2 gillningar

Och samma här

Attana har ett 5-årigt avtal med USA, avtalet har en positiv inverkan på kassaflödet under avtalsperioden. I början av året kom nyheten om ett samarbets- och forskningsavtal med ett amerikanskt universitetssjukhus. Mindre nyheter har också kommit om nya publicerade studier nyligen.

4 gillningar

Fan, kommer den att ta fart ändå? Jag har varit nära att sälja min lilla position, men nu måste jag nog ge det mer tid. Dessa nyheter om expansion utanför Norden är enligt mig precis vad som behövts.

1 gillning

En överraskande nyhet i den meningen att även om båda företagen är bekanta för mig, visste jag inte att Arocell har kunskap och kapacitet att tillverka reagens och sensorkretsar. Arcocells huvudprodukt är TK 210 ELISA, vilket är ett blodprov, så det är på sätt och vis logiskt att de har expertis inom reagens. Det skulle vara intressant att veta varför just Arocell valdes som partner i detta. Det kommer förmodligen inte att avslöjas för utomstående, men det är troligt att någon form av synergi har hittats.

Hade IDL Biotech haft expertis inom detta område? Det är nu en del av Arocell.

Bra poäng, det hade jag inte tänkt på.

Finansiell översikt (ej granskad av bolagets revisor):

• Nettoomsättning 3,1 (1,1) MSEK
  • Övriga rörelseintäkter 0,0 (0,0) MSEK
  • Rörelseresultat -2,1 (-3,4) MSEK
  • Resultat efter finansiella poster -2,1 (-3,5) MSEK
  • Resultat efter skatt -2,1 (-3,5) MSEK
  • Resultat per aktie - 0,0102 (-0,0166) SEK

Nyemission på gång. Funderar på om man nu äntligen borde realisera förlusterna på -95 % eller om man fortfarande ska finansiera det här läckande skeppet. Är det någon annan kvar ombord?

1 gillning

En liten post som ligger och surnar i botten av portföljen och jag är inte direkt sugen på att delta i emissionen. Måste erkänna att jag inte har följt vad bolaget gjort alls på sistone.

Den här multibaggern verkar ha multibaggat åt andra hållet, det vill säga 1/20-del av värdet återstår.

Att ta förlusterna snabbt är ett ganska bra talesätt när det gäller sådana här bolag.

Screenshot_2023-12-09-14-29-40-30_bc3a93cc6f4acb0e539d75021084d7c5

1 gillning