Analytik för robotar?

Farbrorn fick kaffet i vrångstrupen igen i morse: Inde har börjat göra sina första analyser med robot!!!

Nu väcks frågor: Hur går det för VD:n, Verphu, Saukki, Marianne och de andra trevliga pojkarna och flickorna?? Blir det arbetsförmedlingen för att njuta av att aktiveringsmodellen slopas och full ersättning utan straff för lättja?? Mänsklig analys dör inom 2 år??

Svar nu och det kvickt…

Det enda som blir kvar till och med vid universiteten är MT-analys: den kan en robot aldrig ersätta! Heh, heh :blush::muscle::muscle:

Farbror Masse, FA, professor i MT-analys, titeln är evig :yum::yum::yum:

11 gillningar

Som en som själv driver en gissningsgenerator, vill jag välkomna kollegan Rane till gemenskapen! Hur går rock’n’rollen för Rane?

5 gillningar

Jag kan försäkra att, som ett resultat av Ranes arbete, ingen kommer att behöva knacka på arbetsförmedlingens dörrar.. :smiley: Rane kan ju inte ens läsa rapporterna själv eller säga något om dem, om analytikern inte gör prognoser att jämföra med. :grimacing:

Idag har vi funderat mycket på vad som skulle kunna vara Ranes smartaste första arbetsuppgifter, och ett alternativ är att vi skulle kunna försöka skicka Rane på en utlandskommendering för att jämföra resultaten från helt nya företag med analytikerkonsensus, ur Inderes perspektiv.

Men ja, mänsklig analys kommer inte att dö ut alls, som Petris riktiga Alma-kommentar enligt mig visade. Det skulle ta Rane flera livstider att kunna kommentera företagens underavdelningar och så vidare med samma noggrannhet. :blush:

5 gillningar

Rock’n’roll går säkert bra, om vi får det att gå. :wink:

3 gillningar