ADDvise Group AB - Vækstplatform i nabolaget

Mine simple Addvise-investeringsteser er:

1. Virksomhedens nye ledelse har forsikret, at pengestrøm og EBITA% er de vigtigste prioriteter.

2. Nye virksomhedsopkøb foretages disciplineret, og Addvises gældssituation tages nøje i betragtning.

3. Den fulde udnyttelse af warrants i forbindelse med fortegningsemissionen ville tilføre selskabet yderligere 114-172 MSEK i Q1/2026 (udvanding er 14,3%). Herefter bør der IKKE længere være behov for nye rettede emissioner eller fortegningsemissioner.

4. Takket være punkt 3) og forbedret pengestrøm vil nettogæld/EBITDA-forholdet ved udgangen af Q1/26 være faldet til under 3,0. Dette er selskabets målniveau.

5. Tillægskøbspriser for tidligere for store virksomhedsopkøb vil være betalt næsten fuldt ud inden udgangen af 2026. Pengestrømsprofilen vil forbedres betydeligt som følge heraf.

6. Gode sammenlignelige selskaber for Addvise findes på den svenske børs: Addlife og Asker. Addvises nøgletal er favorable sammenlignet med dem, og Addvise værdiansættes til lavere multipler. Årsagerne ligger i Addvises historie og er selvforskyldte. Ledelsen er dog nu udskiftet, og blandt hovedejerne er der eksperter inden for Life Science-sektoren. Mange af dem har betydelige aktiebesiddelser i Addvise.

Med forårets refinansiering er renteudgifterne/år cirka 75 MSEK. Den justerede 12-måneders (LTM) P/E-værdi er cirka 7. EBITA-marginen er cirka 17%, hvilket betyder cirka 270 MSEK EBITA (ikke-IFRS).

Hvis tilliden til selskabet vender tilbage takket være den nye ledelse, og Addvise skrider frem som planlagt, så kan multiplerne stige tættere på dets sammenlignelige selskaber. I så fald vil Addvise være en multibagger i de kommende år.

CEO’en opsummerede i Q3-webcasten, at fremtidige virksomhedsopkøb vil blive foretaget med omtanke: ”No rush; it must be the right fit”. Hvis det viser sig, at der afviges fra dette princip, vil jeg være den første til at sælge mine aktier.

5 Synes om