Melko neutraali reaktio markkinoilta eilisiin uutisiin.
Itse melko positiivisin mielin, eli vaikka osakekohtaista laimennusta tuli rajusti, niin p/s tuleville vuosille asettuu tämän myötä rajusti alemmalle tasolle ja eiköhän tämä näy myös osakkeen arvostuksessa viimeistään kun konkreettiset luvut alkavat raportoitua ulos. Uskon myös että tässä vielä erittäin fragmentoituneessa ja rajusti kasvassa markkinassa pitkässä juoksussa yritysostojen tie (organanisen kasvun lisäksi) on ehdottomasti voittava strategia.
Zignsec ongelma tähän asti on ollut se että vaikka se on kasvanut vahvasti, niin odotukset julkaistujen diilien perusteella on olleet vielä korkeammalla ja koska pettymyksiäkin on mahtunut matkalle, niin markkina ei taida vielä täysillä uskoa Q3/Q4 step-changeen (johon kyllä itse uskon) ennen kuin se on todistettu.
Annista tuli rahaa 41M “ylimääräistä” eli kassaan jää kaupan jälkeen ymmärtääkseni about 60M SEK mikä tarkoittaa sitä että rahat eivät ole loppumassa kesken / uusia anteja (pl. mahd. lisäostot) ei pitäisi olla tulossa. Nyt siis pikkuhiljaa Q3/Q4 alkaen fokusta EBIT kehittymiseen ja toivottavasti homma alkaa skaalautumaan liikevoiton osalta.
Anti toteutui 21kr hinnalla, eli voisi kuvitella että jos markkinoilla on isompaa hermoilua niin sieltä viimeistään alkaisi löytyä tukea ja niimpä uskon että downside riski on rajattu.
Eli itse ajattelin pistää turvavyöt kiinni ja odotella tuonne loppuvuoteen ja toivottavasti tässä matkalla julkaistaan vielä pari uutta isoa asiakassopimusta ennen kuin saadaan viimeisten kvartaalien tuloksia ulos.