Wuhan Coronavirus (Del 2)

Fortsat diskussionen fra Wuhan Coronavirus (Osa 1) - #10520 käyttäjältä OldFeki - Sijoittaminen - Inderes forum.

Tidligere diskussioner:

Oprindeligt startindlæg fra medlem @N.K:

Lad os lave en separat tråd for Wuhan-coronaen, så vi ikke forstyrrer andre tråde, da informationsstrømmen om dette kan være stor. (Så ingen går glip af vigtige ting, hvis nogen deler noget)

Aston delte et link til et live-kort over virussens spredning

Nogle virksomheder er allerede i gang med at udvikle en medicin

https://www.reuters.com/article/us-china-health-virus-vaccines/work-to-start-on-three-possible-china-virus-vaccines-epidemic-response-group-idUSKBN1ZM21P

Dette kan dog fremskynde virussens spredning:

Efter min mening er dette ikke en så alvorlig sag, i hvert fald ikke endnu. Hvordan tror I, det generelle sundhedsvæsen er i Kina? Har alle overhovedet råd til at gå derhen? I vestlige lande er man sandsynligvis bedre til at søge behandling, når det er nødvendigt, og der er sandsynligvis også bedre adgang til medicin.

Hvad mener I?

6 Synes om

Det lyder forresten forbandet ildevarslende, at man skal oprette en “coronavirus del 2”-tråd, når “del 1” bliver fuld … :smiley:

Jeg håber, at @OldFeki fortsætter med at rapportere under denne del 2 :muscle:

30 Synes om

@OldFeki

Var nyheden fra Jyväskylä i går falsk, eller er smittetilfældene endnu ikke blevet talt med i statistikken?

1 Synes om

Produktion og distribution af vacciner halter, nye almindelige varianter, to boostervaccinerede smittede, 150 smittede ud af det blå i Jyväskylä…

Jeg tror, vi sidder på hjemmekontor langt ind i 2022 :smiley: Alle benzinpenge ind i aktier.

1 Synes om

De vil helt sikkert vise sig med en forsinkelse. Det vil sige i dag … i morgen …

Vi er kun få dage fra 1-års fødselsdagen, altså den dag, hvor jeg skrev det første daglige indlæg, der på en eller anden måde ligner den nuværende form af disse morgenrapporter. Folk kan stadig lide, at jeg skriver – det er det, der holder mig i gang dag efter dag. :slight_smile:

79 Synes om

Helsingin Sanomat havde et resumé af vacciner i går:

Kilde: Pystytäänkö muilla rokotteilla korvaamaan Astra Zenecan mahdollisesti jättämää aukkoa? | HS.fi

Derudover rapporterede KL i går, at Johnson & Johnson (johnson&johnson) også primært leverer vacciner til USA (Rokotevalmistaja Johnson & Johnsonilta lunta tupaan: Toimitukset Euroopassa alkaisivat vasta huhtikuussa – Sanofi lupaa EU:lle lisää Pfizerin rokoteannoksia | Kauppalehti)

Vi kommer nok til at sidde på hjemmekontoret langt ind i 2022 :smiley: Alle benzinpenge i “stonks”.

Jeg begynder også at frygte det samme. Jeg tror ikke, jeg vil gå all-in på Finnair eller NoHo endnu. Selvfølgelig vil dødeligheden sandsynligvis falde allerede med vaccination af risikogrupper, men jeg tror ikke, at verden tør åbne meget i år, hvis vaccinedækningen er i størrelsesordenen 50-60 % i bedste fald. Hvem har modet i Frankrig (hvor modstanden mod vacciner er høj) til at sige, at nu åbner vi samfundet, og hvis vaccinen ikke passede, så ærgerligt.

3 Synes om

Mange tak, fordi du har holdt ud og skrevet dine rapporter. Du har samlet de vigtigste begivenheder rigtig godt. Faktisk så godt, at det ikke engang er nødvendigt at følge andre nyheder. Min egen medielæsefærdighed med hensyn til corona begynder næsten at svinde ind, da jeg ikke behøver at gøre en større indsats for at finde ud af tingene end at læse din morgenrapport. ..en eller anden konspirationsteoretiker ville helt sikkert være glad for din position. Du kunne sagtens smide lidt “egne fakta” ind imellem, og det ville slå an hos mange :sweat_smile:

Men hvis det på et tidspunkt begynder at knibe, vil vi på den modtagende side helt sikkert forstå det, hvis din opdatering ikke dukker op en morgen. Og man kan altid skrive f.eks. kun hver anden dag, eller en slags ugentlig opsummering..

Med denne besked vil jeg igen udtrykke min støtte, men samtidig give (fra min side) “frihed” til at lette byrden, hvis det en dag skulle føles sådan.

Stop, hvis det en dag kniber, men jeg håber, du vil fortsætte, selv da, i det mindste lejlighedsvis.

15 Synes om

Udover det er booking-systemet i Jyväskylä brudt sammen, og man kan ikke bestille en test lige nu. Jeg ved ikke, om problemerne gælder for hele landet, eller kun i Jyväskylä?

Jeg er ikke investor og følger ikke andre Inderes diskussionsfora, men i dag var jeg nødt til at oprette et brugernavn. Dette kun for at kunne takke brugeren @OldFeki for disse helt fantastiske og omfattende morgenrapporter.

På en eller anden måde endte jeg tilfældigt her på dette forum og i denne diskussion i slutningen af februar sidste år via Google, og siden da har jeg tjekket morgenoversigten her hver morgen. Generelt har denne diskussion været en virkelig vigtig, måske endda den vigtigste, enkeltstående informationskilde for mig i denne corona-tid.

Jeg håber, at diskussionen forbliver lige så interessant til slutningen af denne pandemi, og at @OldFeki fortsætter sit fremragende arbejde. Stor tak!

47 Synes om

Jeg undrer mig over, hvordan vaccinationsdoserne prioriteres her. Et levende eksempel fra Oulu, hvor noget af personalet på centralsygehuset og plejehjemmene er blevet vaccineret, men for eksempel inden for hjemmepleje og sikkerhedstjenester, der besøger ældre, kan vaccinationen angiveligt blive udskudt til april.

Langsomt. Jeg ville forestille mig, at de var ret højt på prioriteringslisten.

3 Synes om

Hvordan kan det nu være?

https://www.verkkouutiset.fi/astra-zeneca-on-luvannut-nopeuttaa-toimituksia-britanniaan-vaittaa-irlantilaislehti/

10 Synes om

Novavax’ resultat 89,3 %:

9 Synes om

Morgenens tal (smittede/døde): 102,04M / 2,2M

Antallet af nye smittede (+601.212) forblev næsten på samme niveau som dagen før, mens antallet af dødsfald (+16.388) faldt en smule. Der blev ikke sat nye rekorder i toppen af smittelisten. I USA (+162.574) er smittetallet stabilt, men det daglige antal dødsfald (+3.908) er stadig markant højt. Også i Europa (+206.096) er epidemien stabil. Dødsfaldene (+5.762) faldt en smule i forhold til dagen før. Spanien (+34.899) fortsætter med at toppe kontinentets daglige smittestatistik, efterfulgt af Storbritannien (+28.680).

I USA fortsætter trenden med nye Covid-19-smittetilfælde med at falde. Denne uge er der rapporteret 16 % færre smittetilfælde end sidste uge. Disse data er baseret på den daglige rapport fra Det Hvide Hus’ Covid-team. Rapporten fastslog, at to tredjedele af amterne rapporterede et fald i smittetilfælde i løbet af de sidste syv dage. En tredjedel af amterne rapporterede også et fald i dødsfald. Over 1.900 amter, hvor 95 % af USA’s befolkning bor, er stadig klassificeret som hotspots eller områder med fortsat høje smittetal og risiko for mangel på sundhedsressourcer. Over halvdelen af amerikanerne bor i amter, hvor andelen af positive tests ud af alle tests er 10 % eller mere.

I USA er en velkendt skabning endt i nyhederne – en politiker, der har brudt sit løfte. Det viste sig nemlig, at Los Angeles’ borgmester Eric Garcetti i al stilhed havde fået en Covid-vaccination under et besøg på Dodger Stadium, som er USA’s største vaccinationscenter. Til borgmesterens forsvar kan det dog nævnes, at han arbejdede på stadion som frivillig for femte dag, og sundhedsmyndighederne anbefalede ham at tage vaccinen. Mistanken om fusk skyldtes primært, at Garcetti ikke nævnte, at han havde modtaget vaccinen på den pressekonference, han holdt på vaccinationsdagen, den 21. januar. I øjeblikket er personer over 65 år samt sundheds- og plejehjemspersonale berettiget til vaccinen i Los Angeles. Den 49-årige borgmester forsikrede så sent som i sidste måned, at han “ikke havde til hensigt at springe køen over, selvom han knap kunne vente med at få vaccinen”. Han kunne så ikke vente og sprang alligevel køen over.

Delstaten South Carolina rapporterede i går de første tilfælde af virusvarianten fundet i Sydafrika i USA. Ifølge delstatens sundhedsmyndigheder er der ingen fælles rejse- eller anden forbindelse mellem de to fundne tilfælde. B.1.351-varianten har vakt bekymring på grund af dens høje smitteevne og dens evne til at undgå immuniteten fra nuværende vacciner. I går meddelte medicinalfirmaet Novavax, som stadig venter på godkendelse af sin vaccine, at vaccinen skal skræddersyes til den sydafrikanske variant. I fase to-tests udført i Sydafrika opnåede man en effektivitet på 60 %. Resultaterne fra HIV-positive viste en effektivitet på 49 %, hvilket faldt under den acceptable grænse. Ellers var den samlede effektivitet på 89,3 % for Novavax-vaccinen i fase tre-tests udført i Storbritannien god.

WHO’s direktør for den europæiske region, Hans Kluge, sagde, at 30 lande “har oplevet et betydeligt fald i smittetal i 14-dages kumulative tilfælde”, men at smittetallet forbliver “meget højt”. Forsinkelser i vaccineleverancerne bremser dog hele Europas genopretning. Tysklands (+14.883) sundhedsminister Jens Spahn advarede om, at Tyskland vil lide under vaccineknaphed de næste 10 uger. Samtidig anbefalede den tyske vaccinationskommission, STIKO, kun at bruge AstraZenecas vaccine til personer på 64 år og derunder, med henvisning til mangelfulde data vedrørende vaccinens effektivitet hos ældre mennesker. Også Frankrig (+23.770) rapporterede om et lavere leveringsomfang af vacciner end forventet. Denne gang drejede det sig om Modernas vaccine, hvor man forventer 25 % færre doser i februar, end det oprindeligt blev meddelt. Dette oplyste det franske sundhedsministerium i en pressemeddelelse.

Belgiens (+3.020) sundhedsmyndigheder gennemførte onsdag, efter anmodning fra Europa-Kommissionen, en inspektion af AstraZenecas produktionsanlæg i Belgien for at “sikre, at leveringsforsinkelserne skyldes produktionsproblemer på anlægget”. Dette oplyste den belgiske sundhedsministers talsmand, France Dammel. Inspektionen er forbundet med den fortsatte tvist om AstraZenecas meddelelse om, at de i den indledende fase vil levere 60 % færre vaccinedoser til EU end lovet. “Belgiske eksperter gennemgår materialet sammen med hollandske, italienske og spanske eksperter,” sagde Dammel og tilføjede, at en rapport om sagen vil blive offentliggjort inden for de kommende dage.

I Kina (+52) mødes WHO-forskere, der har påbegyndt deres undersøgelse, i dag med lokale videnskabsmænd. Forskerteamet planlægger at besøge hospitaler, laboratorier og markedspladser. Feltundersøgelsen omfatter Wuhan Institute of Virology, de berømte Huanan Seafood Market og Wuhan Centre for Disease Control and Prevention-laboratoriet. WHO oplyste, at de under deres besøg også vil mødes med det første sundhedspersonale, der oplevede epidemien, samt de første personer, der blev syge. “Alle hypoteser er på bordet, når teamet udfører deres videnskabelige arbejde,” sagde WHO og tilføjede, at “de skal have al støtte til deres forskning og adgang til alle de data, de har brug for.”

I Sverige blev der i går konstateret 4.085 nye Covid-19-smittetilfælde. Dødsfaldene var 95. Landets førende epidemiolog, Anders Tegnell, besvarede i går borgernes vanskelige spørgsmål i det svenske public service-tv SVT’s program “Corona special”. Efter det pizza-klingende program blev svenskernes bekymringer sandsynligvis lettet, for ifølge Tegnell er der gode chancer for, at man til sommer kan holde bryllupper for over 70 personer, og at “tredje og fjerde” bølge kan undgås ved at følge restriktioner og anbefalinger. Nabolandet Danmarks (+668) statsminister Mette Frederiksen meddelte i går, at de strenge coronavirusrestriktioner vil fortsætte indtil udgangen af februar. “Vi kan ikke stoppe virussen i at sprede sig, men vi kan bremse den,” sagde Frederiksen. I Finland blev der i går konstateret 423 nye virussmittede. Smittetilfældene blev konstateret meget bredt, i mindst 84 kommuner. I toppen af kommunestatistikken for smittetilfælde lå i går Helsinki (+69), Tampere (+49) og Vantaa (+41).

Johns Hopkins, Worldometers , Reuters1 , COVID tracker, TheBaselab , WHO1 , WHO2 , NYC tracker , COVID daily USA , THL kort, FHM kort (Sverige), Bloomberg , rt.live (USA state tracking) , EndCoronavirus , CoronaVirusIndex(yonzzu), Koronabotti (Twitter), Vaccinationsstatus globalt, Vaccinationsstatus (THL)

67 Synes om

Jeg tænkte lidt her til morgenkaffen over, hvordan og hvornår vi får lempelser af coronarestriktionerne. Jeg tænkte også lidt over, hvilken præcedens dette vil skabe for fremtiden.

Vaccinationerne er nu, ganske forståeligt, i første omgang rettet mod den del af befolkningen, der har størst risiko for alvorlig sygdom. På den anden side er spredningen af infektioner størst i de grupper, der vaccineres sidst. Dette betyder, at overvågning fokuseret på antallet af infektioner og muterede vira ikke retfærdiggør en tidlig lempelse af restriktionerne. Eller restriktionerne kan i første omgang lempes i plejehjem og i SOTE-arbejde (social- og sundhedspleje), hvilket ikke vil have den store økonomiske betydning. På den anden side bør antallet af hospitalsindlæggelser og dødsfald naturligvis falde tidligere, men denne strategi for at forhindre spredning (og yderligere mutation) af den muterede virus kan betyde fortsatte restriktioner, selvom antallet af hospitalsindlæggelser falder, hvis antallet af infektioner ikke falder.

Det er interessant at overveje som et tankeeksperiment, at HVIS vaccinen forhindrede yderligere smitte, hvor meget hurtigere ville infektionstallene så falde ved at vaccinere den aldersgruppe / det geografiske område, der spreder mest. Nu er der vist endnu ingen officiel forskningsdata om denne yderligere smitte, og denne strategi har heller ikke kunnet overvejes.

Vaccinetiderne varierer også meget mellem landene, så jeg forventer overhovedet ikke, at rejser åbnes i år. Hvis Finland (Europa) i slutningen af sommeren (pessimistisk scenarie) primært har vaccineret ældre og risikogrupper, og der endnu ikke er set mange vacciner i feriedestinationerne i Sydøstasien (fordi Europa og USA hamstrede dem), så behøver Aurinkomatkat (rejsebureau) ikke at planlægge flyrejser endnu.

En anden ting, jeg spekulerede over, er fremtidige pandemier eller bare mere aggressive influenzasæsoner. Er tærsklen for indførelse af forskellige restriktioner nu permanent sænket, når den næste aggressive influenzavirus fylder sengeafdelingerne på sundhedscentrene? Jeg anser det ikke for sandsynligt, men alligevel som et scenarie, der kan plage os i fremtiden. Eller vil f.eks. restaurantens pladsberegninger blive permanent ændret?

8 Synes om

Johnson & Johnsons vaccine er på samme niveau som AstraZenecas, dvs. 72 % og 66 % på en bredere skala. Dette er en speciel vaccine, da den kun kræver én dosis.

3 Synes om

17.30 fortæller EMA, om AstraZeneca-vaccinen godkendes i EU-området. Yle har en direkte udsendelse på det tidspunkt. Antagelsen er tilsyneladende, at den godkendes:

E:
Vaccinen er godkendt, men der kæmpes stadig med leveringsproblemerne.

2 Synes om

https://twitter.com/odds_12/status/1355171956262395908?s=20
Baseret på dette er det allerede godkendt.
Redigering: Mere info kommer i denne livestream

3 Synes om

Mig: Endelig handling:

E: Dårligt linket på en eller anden måde, da man ikke engang kan se et resumé.

Eksport af vacciner begrænses

1 Synes om

Jeg kan faktisk ikke vente, til jeg selv kan få stikket i armen. Jeg har nu fået den der coronapind i næsen fem gange, da børnene slæber enhver bakterie med hjem, de finder i daginstitutionen :woman_shrugging: Jeg undrer mig bare over, hvordan i alverden jeg ikke er blevet ramt af corona endnu, men kun har haft almindelige forkølelser og hoste. *Banker under bordet

5 Synes om

Morgenens tal (infektioner/dødsfald): 102,63M / 2,22M

Nye infektioner (+588.571) og dødsfald (+14.988) faldt fredag. Ingen nye rekorder blev set i toppen af infektionslisten. Antallet af infektioner rundt om i verden er stabiliseret i de seneste uger. I de fleste lande, der er hårdest ramt af pandemien, forbliver infektionsantallet stabilt eller er i et lille fald, men næsten overalt har virussen et solidt fodfæste i samfundet. I Europa (+200.394) har de daglige infektionsantal og dødsfald (+5.721) været stabile i lang tid. Spanien (+38.118) indtager stadig topplaceringen for infektioner i Europa, hvor de i går havde det tredjehøjeste antal infektioner i verden efter USA (+169.033) og Brasilien (+58.691).

USA’s top epidemiolog Anthony Fauci advarede i går om, at Johnson & Johnson-vaccinens testresultater for den sydafrikanske virusvariant er et “wake-up call”. Fauci sagde, at virussen fortsætter med at mutere, og vaccineproducenter skal være “hurtige til at følge med” og klar til at modificere deres vacciner. Ved gårsdagens pressebriefing i Det Hvide Hus talte også den nye direktør for USA’s Center for Sygdomskontrol og Forebyggelse (CDC), Dr. Rochelle Walensky, som oplyste, at 379 tilfælde af virusvarianten, der stammer fra Storbritannien, allerede er fundet i 29 stater. Walensky sagde, at USA hurtigt vil øge sin kapacitet inden for virussekventering, hvilket er nødvendigt for at identificere nye varianter og bestemme deres spredning.

CDC offentliggjorde i går nye data, der viser, at der allerede er givet 28 millioner vaccinedoser i USA. Omkring 57% af de vaccinedoser, der er distribueret til vaccinationscentre, i alt over 49 millioner, er endt i armene. Omkring 23 millioner mennesker har modtaget den første dosis af vaccinen. Omkring 5 millioner mennesker har modtaget begge doser. Det stigende antal vaccinationer er kun muligt med hjælp fra hundredtusindvis af frivillige, der hjælper med arbejdet på vaccinationscentrene fra ende til anden. LaKieva Williams leder Georgiens 7000 frivillige. Hun sagde, at frivillige i nogle tilfælde får vaccinen før andre, hvilket kan betragtes som en bonus for arbejdet. Dette er dog kun muligt, hvis vaccineprogrammet tillader det. I mange stater får frivillige vaccinen, hvis der er doser tilbage ved dagens afslutning. I andre kræves der også snesevis af timers frivilligt arbejde, før man er berettiget til at modtage vaccinen uden for den almindelige vaccinationsrækkefølge.

“Før skulle man vælge, nu tager jeg begge,” fortolker rap-artisten “ibe” sin ændrede livssituation. “Rolex eller Omega?” En langsigtet investor vælger stadig kun den ene – eller er måske tilfreds med en Seiko eller Citizen, der har hængt om håndleddet i årtier, for den er stadig “helt fin”. USA’s Center for Sygdomskontrol og Forebyggelse (CDC) overvejer også at tage begge, dog af lidt andre årsager. “Eksperter har foreslået brug af to masker, eller dobbeltmaskering, hvor en tætvævet stofmaske placeres over en engangsmaske,” siger Dr. John Brooks. “På denne måde fungerer engangsmasken som et filter, og stofmasken ovenpå øger filtreringen og hjælper med at placere masken korrekt over mund og næse – og forhindrer lækager fra maskens kanter,” fortsætter han. Brooks siger, at når den bruges på denne måde, kan filtreringseffektiviteten øges med op til 90%, hvilket er tæt på effektiviteten af en N95-maske. Altså… “Stof eller engangs, ingen grund til at vælge, jeg tager begge.”

EU skruede i går bissen på i striden med medicinalvirksomheden AstraZeneca. Europa-Kommissionens næstformand Valdis Dombrovskis oplyste, at EU indførte nye foranstaltninger for at overvåge eksporten af vacciner fra EU-området til resten af verden. Vacciner kræver fra i dag en eksportlicens, hvilket vil forbedre overvågningen af vaccineeksporten. Striden stammer fra AstraZenecas beslutning om at reducere EU’s vaccineleverancer med 60% samtidig med, at virksomhedens britiske fabrik kun leverer vacciner til Storbritannien, og den belgiske fabrik også prioriterer Storbritannien som modtager af vaccineleverancer. EU truede også med at aktivere Brexit-aftalens “sikkerhedsklausul i Nordirlandsprotokollen”, hvilket ville forhindre fri bevægelighed for varer mellem EU og Nordirland. Dette blev dog trukket tilbage, men EU’s meddelelse advarede om, at hvis den frie bevægelighed over den nordirske grænse forsøges misbrugt, og vacciner transporteres over grænsen til tredjelande, vil EU overveje at anvende alle mulige midler.

Frankrig (+22.858) forbyder al rejse uden for EU-området fra søndag. Dette blev meddelt af landets premierminister, Jean Castex. Der vil kun blive gjort undtagelser fra reglen af velbegrundede årsager. I Frankrig har der de seneste dage været diskussioner om en tredje lockdown. Castex sagde, at lukningen af grænserne er “sidste chance” for at undgå den. Premierministeren meddelte også, at store indkøbscentre lukker deres døre søndag, med undtagelse af supermarkeder. Der er bestræbelser på at øge mængden af fjernarbejde yderligere. Lukningen af grænserne gælder ikke lastbiltrafik mellem Storbritannien og Frankrig. Frankrigs præsident, Emmanuel Macron, udtalte i går, at AstraZenecas vaccine ikke ser ud til at være effektiv hos personer over 65 år. Han sagde også, at resultaterne for personer i alderen 60-65 “heller ikke er opmuntrende.”

Italien (+13.574) går imod strømmen med hensyn til virusrestriktioner, da landet uventet meddelte, at det vil lempe virusrestriktioner i mange regioner. Landets sundhedsministerium meddelte, at restriktionerne lempes fra søndag. Med undtagelse af fem regioner er alle regioner nu “gule” i Italiens farvekodede system. Gul betyder, at f.eks. barer og restauranter må holde åbent om dagen. Rejser er også friere. Søndag forbliver Puglia, Sardinien, Sicilien, Umbrien og den autonome provins Bolzano på det strengere orange niveau. “Reproduktionstallet faldt til 0,84. Det er et opmuntrende resultat af folks ansvarlige adfærd og juleperiodens restriktioner. Talrige regioner vender nu tilbage til det gule advarselsniveau. Det er gode nyheder, men fuld årvågenhed er stadig vigtig,” sagde sundhedsminister Roberto Speranza.

I Sverige var pandemifronten i går markant roligere end de foregående dage. Der blev konstateret 2.400 nye infektioner og 71 dødsfald i landet. Ifølge foreløbige tal er de afslappede svenskeres tålmodighed blevet strakt til det yderste sidste år. Kvinders anmeldelser af nærtstående vold steg i Sverige sidste år med svimlende 50 procent. “Det er en enorm stigning på meget kort tid. Dette skal overvåges nøjere, og vi skal overveje, hvad årsagen er,” siger professor ved Göteborgs Universitet, Sven-Åke Lindgren. “Det er dog fristende at tro, at det har noget at gøre med pandemien,” bemærker Sven-Åke. I Finland er det ikke rapporteret, at andelen af hustrumishandlere er steget yderligere, og landets pandemisituation har heller ikke på noget tidspunkt været som i Sverige. Finlands slappe linje med hensyn til flyrejser og testning af flypassagerer kan dog vise sig at være kostbar, da både den britiske virusvariant og den sydafrikanske virusvariant, der også omgår vacciner, allerede er konstateret i næsten alle de største byer. I går blev der konstateret 363 infektioner i Finland i mindst 59 kommuner. De fleste infektioner blev konstateret i Helsinki (+93), Espoo (+44) og Vantaa (+35).Johns Hopkins, Worldometers, Reuters1, COVID tracker, TheBaselab, WHO1, WHO2, NYC tracker, COVID daily USA, THL kartta, FHM kartta (Sverige), Bloomberg, rt.live (USA stat tracking), EndCoronavirus, CoronaVirusIndex(yonzzu), Koronabotti (Twitter), Vaccinationsstatus i verden, Vaccinationsstatus (THL)

65 Synes om