Hyvä huomio, itse en asiaa sen enempää miettinyt vaan poimin tuon “infon” tänne. Myyntipaine on myös edelleen jatkunut tasaisena, joten tulkintasi on todennäköisesti oikea. Fundamentithan ei tästä tiedosta miksikää muutu, mutta olisihan se mukava saada tuo “tulppa” pois markkinoilta.
Itse ihmettelen sitä, eikö nykyään välittäjillä ole minkäänlaista pleissauskykyä, jolla nämä pienten firmojen isommat erät saadaan uusille omistajille ruudulla hinkkaamatta? Omana aktiiviaikana tällaiset erät vaihtoi omistajaa muutamassa päivässä eri välittäjien toimesta.
Yleisesti ottaen on aika hassua ajatella, että yksi myyjä voisi olla koko vaihdon takana. Euroclearille soittamalla/siellä käymällä asia selviää, mutta itse en usko rahaston salkun olleen tyhjä kun asiasta tänne informoit. Olen kuitenkin mielelläni väärässä tässä asiassa.
Kyllähän sinne muitakin myyjiä sekaan mahtuu vaikka säästöpankki-rahasto onkin omansa myynyt. Ainakaan euroclearin puhelimeen vastannut rouvashenkilö ei löytänyt kyseistä rahastoa omistajalistalta. Ei muuta kuin puhelinta maanantaina käteen niin saat vahvistusta uskoon . Sinänsä en näe asiaa niin merkityksellisenä,kurssi loppupeleissä seuraa liiketoimintaa eikä sitä kuka sitä on myynyt ja kuinka paljon.