Kiitos vastauksesta vaikka turha poisto olikin. Katsotaan onko liputtajassa miestä tulla kertomaan itse ![]()
Lainaus oli sen verran mittava, että ainakin minun oli hankala päätellä oliko se enää kirjoittajan omaa tekstiä vai jonkun toisen käsialaa.
Voi kuulostaa muotoseikalta, mutta näin ei tule myöskään väärinkäsityksiä kommentoijan omista mielipiteistä kun lähde ja lainauksen laajuus on selvillä.
Ei ole suuri vaiva nostaa lainattua tekstiä siteerauslaatikkoon, jos referointi omin sanoin tuntuu ylivoimaiselta. Tähän tapaan:
Myös siteeraaminen on sallittua. Lehtijuttua voi siteerata eli lainata osaa jutusta. Siteeraamista käytetään usein tilanteissa, joissa halutaan omassa tekstissä selventää tai havainnollistaa käsiteltyä asiaa esimerkin avulla. Siteeraamiseen vedoten ei voi kuitenkaan julkaista kokonaista artikkelia.
Samaa mieltä vaikken tätä keissiä nähnytkään. Lainauksen voi tehdä joko quite-tägeillä tai > merkillä rivin alussa. Helppo homma ja selkeyttää asiaa.
Laadukkailla foorumeilla vaaditaan joku referointi linkeille ja videoille, eli jotain omaa tekstiä siihen viestiin josta pointti käy ilmi. Niin että se viesti toimii vaikka linkki kuolisi. Sitten sen lähteen voi laittaa linkiksi ja halukkaat voivat lukea tai katsella alkulähteestä sen sisällön tarvittaessa.
Jahas, mikäs tällä kertaa on viestin poiston syy? Sekö, että lukee paperista lehteä ja kertoo asiasta kiinnostuneille, että lehdessä on juttua?
Pyytäisin vastausta joltain muulta kuin @Sijoittaja-alokas , koska varmasti joku muukin täällä moderoi!
Kyllähän tässä tuoksuu yksi ja sama liputtaja ketjusta toiseen.
Onneksi esim quutin ketjussa saa laittaa mitä vaan. Mallia eiliseltä.
No eikö tuo ole sisältöarvoltaan aikalailla nollaviesti? Asia olisi toinen, jos viestissä referoitaisiin artikkelin sisältöä tekijänoikeuksia kunnioittavalla tavalla.

Moikka!
Sieltä voi tulla joku muu moderaattori tarkemmin kertomaan, jos haluaa (Johannes, Tomi, Vepu tai joku muu jolla on modeoikeudellisista) , mutta kyllä sua useat eri foorumilaiset ovat liputtaneet ja eri syistä. Jos sun viesteistä liputetaan 10-20 kertaa enemmän kuin keskivertofoorumilaisen eri syistä ja eri ketjuissa, niin ehkä pitää ottaa opiksi.
On eri asia, jos 0,1-1 sadasta viestistä tulee liputetuksi kuin että esimerkiksi 20 sadasta.
Uskon, että liputetaan vielä herkemmin, kun jos todella usein laittaa viestejä, jotka ei sovi Foorumille. Jos jatkuvasti kirjoittaa tuollaisia viestejä tai provosoivia, niin niihin tulee entistä herkemmin puuttua, jos tavat ei muutu. ![]()
Ja tuosta viestistäsi: Mielestäni viestisi on syystä liputettu ja poistettu.
Kiitos ja mukavaa illan jatkoa!
Kiitos vastauksesta ja hieno homma, että se on liputettu pois kun ei sovi tänne!
Pidetään taso yhdessä korkealla myös QTn ketjussa vastaavin viestein ![]()
Jos sisältöarvoltaan kieltämättä vaatimaton chattailu häiritsee, niin silloinhan sellaiset viestit kannattaa liputtaa. Itsekin liputan toisinaan. Ja toisinaan minun viestejäni liputetaan. Ei ole jäänyt sydämeen haavoja (eikä edes OmaSP:n takakuukausien moderointilinja enää kismitä).
Ihan hyvä, että täällä on joku kuri (paitsi politiikkaketjussa, jonka suhteen kaikki ovat jo luovuttaneet).
Näenkö näkyjä vai poistettiinko viestiisi vastauksena tullut täysin asiallinen toisenlainen näkökulma ? Voisiko paremmin alleviivata miten tietyissä asioissa ei todella voi sanoa lapiota lapioksi ![]()
Tarkalleen ottaen ei. Itse hyväksyin molempiin viesteihin tulleet liputukset itseasiassa juuri tuossa aikaisemmin.
Näin se menee täällä ja mielestäni täysin asiallinen omakin kommenttini asian tiimoilta poistettiin kun ei ilmeisesti mukaillut moderaattorien aatemaailmaa. Helppo toki sanoa että meni ohi ketjun aiheen. 30% viesteistä tuossa ketjussa voisi tuolla perusteella poistaa. Mutta jatketaan Vancen ja Trumpin kommenttien ihmettelyä, paheksumista, pidetään pari palaveria missä lyödään melkein miehekkäästi nyrkkiä pöytään ja ihmetellään kun venäjä sitten kuitenkin kolkuttelee seuraavaksi jonkun toisen naapurimaan portteja.
@Jobao Mä palautin nyt sun viestin, koska toi, kuten sanoit, on asiallinen. Moderaattorin näkökulmasta mä selvitin ton poiston syyks (toiselta modelta) sen, et kyseessä vähän rajatapaus, koska toi ei enää oo sikäli Venäjä-ketjun asiaa, mitä kirjotit, vaan laajemmin ehkä just politiikkanurkkaukseen kuuluvaa asiaa.
Hyvää viikonloppua ![]()
Ystävällisesti
Johannes S.
Kiitos Johannes rehdistä vastauksesta ja toiminnasta, arvostan todella!
Mukavaa viikonloppua! ![]()
Ehkä se kertoo myös jotain sinun avarakatseisuudestasi jos sinun maailmankatsomuksesta eriävät mielipiteet mielletään harhaisuudeksi. Olet varmasti mainio keskustelukumppani.
Olet oikeassa, että elämääni ei aivan hirveästi vaikuta poistetaanko joku kirjoittamani viesti joltakin foorumilta tai onko joku mahdollisesti eri mieltä jostain asiasta kanssani. Mutta miksi sitten edes osallistua mihinkään keskusteluun jos on aivan samantekevää lukeeko joku viestiäsi vai ei? Eikö olisi hyödyllisempää käyttää sekin aika ulkona oleiluun ja pohdiskeluun mikä elämässä on lopulta keskeistä. Eikö keskustelun tavoite ole nimenomaan keskustella asioista. Jos vaiennetaan kaikki muu keskustelu kuin se mikä mukailee ainoastaan omaa näkemystä ei välttämättä tuo parasta lopputulosta.
Aurinkoista viikonloppua Tapio! ![]()
En ole havainnut että palstalla vaiennettaisiin oman näkemyksen vastaisia keskusteluja. Päinvastoin, sijoituspalstalla kun ollaan, luulisi että maamme kilpailukykyyn ja maineeseen suhtauduttaisiin kehittäen ja rakentaen eikä ruoskien ja hajottaen. Vaan kummasti näitä osin aivan selkeitä hämmentämisiä ja mielipidevaikuttamisia palstalla silti suvaitaan. Nähdään ehkä rikkaudeksi modepiireissä? En tiedä eikä ole minun asiani, mutta havaintona.
Ja kyllä olet aivan oikeassa, olen hyvä ja haluttu keskustelukumppani, josta olen nöyrän kiitollinen ja ylpeä.
Viestisi katoavat kun nimittelet Kremlin trolleiksi ihmisiä, jotka eivät jaa samaa näkemystä kanssasi.
Olet tätä vastustunneli-konvektio-vs-konduktio -juttua toistanut monesti, tosin nyt löysin haulla vain yhden kahvihuoneelta (joka ironisesti on selkeämpi kuin Harvian ketjusta ilmeisesti liputetettu alkuperäinen tämänkertainen viestisi aiheesta).
Mie luulen, ettei kyse niinkään ole siitä mistä kirjoitat, vaan miten sen kirjoitat ja mihin sävyyn kirjoitat. Toisaalta myös joskus kyse voi olla siitä, että onko ne tekniset asiat joista yleensä kirjoitat sellaisia, että a) ei-tekninenkin lukija tajuaa mistä on kyse ja miksi se saattaa olla oleellista, ja b) asia tosiaan on oleellinen sijoituskeissin kannalta.
@anon34312866 @Sijoittaja-alokas
Mitäs tämä meikän viimeisimmän viestin poistaminen tesla-ketjusta nyt oikein on?
Moi!
Kiitos viestistäsi!
Tässä on viimeisimmät poistetut viestisi näistä yhtiöketjuista:
Katos Jukka, mites Teslalla menee? Vieläkö on aivan sairaan halapaa! Tai siis nythän se sitä on, vai mitä ![]()
Tuuppas Jukka-poika nyt selittämään tätä Teslan sijoituskeissiä. Avaappas niitä povaamiasi näkymiä tarkemmin. Että miten niinkuin menee?
Ei ehkä taas tällaisia eri yhtiöketjuihin, ainakin selvästi fiksummin ja paremmin muotoiltuina sekä asiallisemmin - mä luulen, että ei Pluginkaan ketjun väki ihan tällaisia arvosta.
(Kesti vastata, vaikka heti huomasin viestisi, kun menin kysymyksesi jälkeen katsomaan näitä liputettuja viestejäsi ja menin vahingossa vanhoihin poistettuihin, niin ihmettelin kysymystäsi, kun oli jotain vanhoja viestejä). ![]()
Niin karhut, härät ja muut siltä väliltä ovat toivoneet asiallisempaa sekä sisältörikkaampaa sijoituskeskustelua, lisäksi näissä molemmissa ketjuissa on ollut joskus vähän ongelmia. ![]()
Mukavaa illan jatkoa!
Jos viesti poistetaan, niin voit ajatella niin, että joku sai siitä hyvänmielen ja tuntenee itsensä jälleen paremmaksi ihmiseksi.
Itse en koskaan ole liputtanut, enkä luultavasti tule koskaan viestiä liputtamaan, joten en tiedä mitä liputtajan sielunelämässä tapahtuu, kun liputus on tehty.
Mielensä pahoittajia (liputtajia) on maailma puolillaan ja koskaan et voi tietää mistä joku mielensä pahoittaa.