Eipä saanut Danske Bank osakesäästötiliäni. Kuukauden yritin, mutta eipä asia edennyt ilman, että sinne huutelee perään niin pitäköön tunkkinsa.
En suosittele kyseistä puljua kenellekkään. Verkkopankki 90-luvulta ja asiakaspalvelu surkeaa.
Eipä saanut Danske Bank osakesäästötiliäni. Kuukauden yritin, mutta eipä asia edennyt ilman, että sinne huutelee perään niin pitäköön tunkkinsa.
En suosittele kyseistä puljua kenellekkään. Verkkopankki 90-luvulta ja asiakaspalvelu surkeaa.
Sen verran mummelia pyöri paikallisessa “ostetaan kultaa” liikkeessä, että heräsi kysymys että minne nämä romujobbarit myyvät tuotteet eteenpäin? Toinen kysymys, kun en ole edes vielä 70-luvulla syntynyt ja näitä sen aikaisia hopeakolikoita myös myydään nyt niin, onko noissa käytännössä hinta noussut lainkaan, ostohetken jälkeen (jos mietitään hopean näkökulmasta, ei keräilyn). Eikös noita myyty nimellisarvon mukaan esim. 10mk kolikko?
Oma kokemus Puuilo VS Tokmanni
Olen jo pidemmän aikaa havainnut, että Puuilo voittaa lähtökohtaisesti aina Tokmannin tuotteiden saatavuudessa.
Lähes aina, kun katson että samaa tuotetta myy sekä Puuilo ja Tokmanni, päädyn loppu tulemaan, että Tokmannilla tuote on loppu tai tuote ei ole enää saatavilla.
Tänään viimeksi päädyin tilanteeseen, jossa katsoin tuotetta olevan läheisessä Tokmannissa. Kaupassa havaitsin, että tuote olikin yllätys yllätys loppu. Tämän jälkeen vilkaisu Puuiloon. Lopputulos: tuotetta hyllyssä 12 kpl, tuukko hakee? En! Tuun!
Alan itse tämän tyyppisen kokemuksien jälkeen valumaan jo automaattisesti Puuiloon, sillä saan pettyä lähes joka kerta tuotteiden saatavuus ongelmiin.
Jollakulla lataajalla ollut paria kertaluokkaa ikävämpi Alpitronic HYC400 -käyttökokemus. ![]()
– Latauslaitteesta kuului hirveä pamahdus, ja sieltä tuli todella mustat ja kitkerät savut
Recharge ei ilmeisesti ole korvaamassa autolle aiheutunutta vahinkoa. Boikottia on viritteillä.
Mikään ei ole em. casessa selvää, vika saattoi olla myös autoss Ihan samalla tapaa Audi pitäisi laittaa boikottiin…
Tokmannilta saa perustavarat mutta jos ei ole ihan sitä perus kokoa tai jollain tavalla tavallisesta poikkeava niin ei ole. K-raudassa sama homma. Tilaamalla saa. Sitten puuiloon ja löytyy heti.
Useimmiten mitä olen käynyt Puuilossa, niin hakemaani tavaraa on löytynyt mutta on niitä yksittäistapauksia kun hylly on ollut tyhjänä ja varastoon ei ole tullut vielä uutta toimitusta.
Motonetissä kävin tällä viikolla ja sama case, 5m jatkopiuha kahdella pistorasialla piti olla liikkeessä (8kpl), kun menin paikalle niin ei löytynyt yhtään. Jouduin ostamaan 10m jatkopiuhan ja tietysti kalliimmalla (tarve oli vain 5m pituudelle..).
Sama homma Tokmannissa, useimmiten on etsimäni tavara löytynyt, mutta on myös niitä kertoja kun tavara on ollut loppuunmyyty vaikka nettisivujen saldot osoittavat muuta.
Puuilo / Tokmanni / Motonet → käytän näitä kauppoja täsmäostoihin ja “ei oo”-tilanteisiin olen törmännyt kaikissa näissä kaupoissa. Hyviä kauppoja omissa segmenteissään silti ynnä kaikki (omistan Puuiloa ja Tokmannia).
Tuli tuossa kilpailutettua puhelinliittymää (Elisa-Telia) ja muutaman kk päästä tuli Telialta lasku, vaikka ei mitään kyseiseltä puljulta ollutkaan ottanut. Heillä oli ovelasti “turvapaketti” tms. ujutettu liittymän kylkeen, joka olisi pitänyt erikseen älytä sulkea, vaikkakin operaattoria ei koskaan otettu käyttöön (Elisa sulkee asiakkaan puolesta). Laskua olivat saaneet paisutettua, 1kk ilmainen, toinen kk 7,99e ja kolmannen kk kohdalla vasta tuli lasku, koska laskutusraja 10e ylittyi, eli 3kk pitk venailla, että tiesi että tämmöinen tingel tangeli oli edes olemassa. Lisäksi tuo paketti olisi pitänyt itse aktivoida erillisillä ohjeilla, eli mitään hyötyä tuosta ei 3kk aikana ollut. Eli tarkkana kun kilpailutatte liittymää, ettei mikään ylimääräinen täppä ole valittuna mikäli ette tarvitse sitä.
Taavetin tekisi melkein mieli kirota oikein pahasti. Taavetti on jo valmiiksi ärsyyntynyt liittymän kunnon tarkastuspuheluihin, jotka eivät ole myynti- tahi markkinointipuheiluita, mutta joissa kuitenkin kun nyt tässä jutellaan, jotenkin puhe kääntyy kaiken maailman tarpeettomaan skeidaan.
Nämä ovat iltapäivälehtien klikkiotsikkojen kaltaista roskaa: tarpeeksi monta pettymystä ja alkaa olla aika selvää, että kauppuja ei varmasta tapahdu tuolla tavoin.
Tokmannin verkkokauppa ilmoitti erään suihkuletkun olevan vain verkkokaupan tuote. Ei saatavana myymälöissä. Verkkokaupasta loppu. Ohikulkiessani funtsin käydä katsomassa hyllyn ja siellähän tuote nökötti. Kuinka kauan asiakkaat jaksaa katella tätä? Eikö herran vuonna 2026 tällaista voida saattaa kuntoon? Onko Tokmannilla varaa ylenkatsoa tämän päivän tietoista kuluttajaa vai eivätkö he tajua nettisivujensa käyttäjien tarpeita?
Vai-mikä pahinta- eivätkö he välitä?
Täysin samoja kokemuksia Tokmannista. Siksi olen jättänyt sekä osakkeen että liikkeet rauhaan. Se on samassa korissa Bilteman kanssa, joka edustaa lähinnä Temun kivijalkamyymälää.
Paikallisen Nesteen automaattiasema on jo yli kuukauden ollut rikki siltä osin, ettei hyväksy kortteja, vain lähimaksu toimii. Ymmärrän että korjaaminen maksaa ja tässä säästää rahaa kun asiakkaat käyttävät lähimaksua, mutta yhtiö voisi edes teipata näkyviin lapun “vain lähimaksu”.
Esim. itselläni Morrow Bankin lähimaksu ei toimi Nesteen automaatilla ja on tullut turhaa ajelua.
Oma kokemukseni Tokmannista:
Kotikaupungissani on kaksi Tokmannia. Sitä, joka on lähempänä keskustaa, tulee käytettyä silloin tällöin tarjousten perässä, arviolta 2-3 kertaa kuukaudessa. Koko tämän ~3 vuoden ajan kun olen Tokmannilla käynyt niin kassahenkilökunta on tosi myrtsiä. En muista kertaakaan, että kukaan olisi toivottanut hyvää päivänjatkoa tai edes kiitosta sanonut. Olenkin miettinyt monesti, että mistä se johtuu. Ei kait voi olla niin, että kyseiseen kauppaan on vain ajautunut ne kaikkein eniten asiakaspalvelua vihaavat kaupan alan ammattilaiset. Tai että itse menen kauppaan aina silloin, kun kassatädillä on huono päivä.
En omista Tokmannia, enkä tule omistamaan. Tavarasta iso osa on turhaa Kiina-rojua, jota en toivoisi Suomeen roudattavan.
Biltema Temun kivijalkamyymälä. Kieltämättä osuva vertaus. Molemmista saa hinta-laatusuhteeltaan aivan loistavaa tavaraa. Bilteman lihapullat tuli myös testattua viimeisimmällä käynnillä, sama tilanne myös niissä.
Tänään on ollut Kamux otsikoissa, joten siitä kokemus, kun ihan parin viikon sisään hierottiin autokauppaa. Olin kiinnostunut eräästä autosta ja laitoin siitä Nettiauton kautta viestiä. Toisin kuin muista liikkeistä, jotka vastasivat aina saman päivän sisällä, Kamuxista ei kuulunut mitään.
Parin päivän päästä soitin liikkeeseen asiasta ja myyjä totesi, että ei se yhteydenottopyyntö ole tullut läpi, että heillä on ollut ongelmia systeemin kanssa. Ennen oli kuulemma aamulla aina odottamassa nippu yhteydenottoja, nyt ei mitään. Eli ei ihme, jos kauppa ei käy. Muuten kaupat kyllä sujuivat ihan ok.
Hinta-laatusuhdeltaan priimaa tavaraa, mutta laatusuhdeltaan luokkaa roskia
Tilannut itse jotain asioita Temusta ja onhan se nyt aivan mahdotonta arvata minkä tyyppistä laatua sieltä tulee, ihan kelpoa testailua varten mutta muuten kyllä aikamoista roskaa.
Minulla ei ole huteja Temusta sattunut, en tosin paria tilausta enempää ole tehnytkään ja olen käyttänyt hieman aikaa tuotteiden tutkiskeluun ja vertailuun ennen tilausta.
Bilteman osalta en kyllä tuota rinnastusta Temuun edes ymmärrä. Aivan kelpo tavaraa myyvät ja järkevään hintaan. Eri asia sitten jos jotain päivittäiseen käyttöön tarvittavaa ammattilaislaatua haluaa niin silloin on syytä kääntää katse johonkin muualle ja kalliimpiin tuotteisiin.
Temusta on kerran tullut tilattua kokeeksi, kun muualta sopivaa sormiruuvia ei silloin löytynyt. Samalla tilasin sammutintarran veneeseen. Senhän pitäisi olla punainen ja olikin, mutta kesän jälkeen se oli mustavalkoinen. UV oli hajottanut punaisen värin pois.
Sai ilmaisen postituksen, kun otti 10 vai oliko silloin 15 € tilauksen, joten lisäsin siihen 5 € kännylaturin. Parin kuukauden päästä tuli sähköposti, jossa käskettiin ottaa laturi pois käytöstä, voi kuumentua vaarallisesti
. En tilaile enää ja jos viestien pitää liittyä kokemuksiin pörssiyhtiöistä, en aio myöskään ostaa ko. PDD Holdingsin osakkeita.
Itellä on Temu täydessä bannissa, poikkeuksetta tilaukset ollu huonoa laatua ellei jopa täysiä scammauksia.
Tokmannin ja muiden suhteen odotusarvot on aina aika matalalla, mutta kun on hintakin niin harvemmin pettyy.
Tokmannista tulee yllättävänkin paljon vaatetta ostettua. Sukat ja alushousut ei montaa vuotta kestä, mutta en ole huomannut että 5* kalliimmatkaan merkitkään kestäisi sen enempää.
Ketäs kidutit? Sorry, oli aivan pakko. Heittäkää luiskaan..