Jeg undrede mig i dag, da jeg besøgte Nohos hjemmeside for at se virksomhedens restaurantlister. Jeg vidste allerede, at Noho har en stærk position i hjertet af Tampere, men jeg har ikke sat mig ind i det restaurant for restaurant. Jeg startede mine studier på Tampere Handelshøjskole denne uge, og hele ugen har været præget af orientering fra både studieforeningen og universitetet. Som en yderligere bemærkning er der information om, at Noho er en slags samarbejdspartner med Boomi studieforeningen. Det findes på Boomis hjemmeside under listen over samarbejdspartnere.
Nå, i forbindelse med Noho og mine oplevelser med virksomheden. Ud af sidste uges fire bar-/restaurantbesøg var tre på Nohos steder. Disse tre var Passion, Viihdemaailma Ilona og Hook, som alle var reserveret af studieforeningen Boomi ry for at holde gruppen samlet. Der var tale om en gruppe på ca. 100-200 personer.
Sidste søndag var Passion fyldt med Boomi-medlemmer fra kl. 20.30 til 01.00. Temaet for aftenen var at lære tutorerne og med-førsteårsstuderende at kende over spil og et par drinks. Stedet efterlod et godt indtryk, selvom jeg ikke nødvendigvis ville tage dertil alene for at tilbringe aftenen, men med en større gruppe ville jeg helt sikkert tage af sted. Bordarrangementet, de bløde sofaer og båsene passede til grupper på 4-8 personer.
Tirsdag fortsatte det i anledning af en sportsdag, hvorfra man tog til Hook’s restaurant for at spise vinger og burgere med sine egne tutorgrupper, hver efter egen smag. Der var flere forskellige grupper på stedet med små tidsmæssige forskydninger. Maden smagte godt, og alle kunne nemt komme ind, og stedet var passende med den pågældende arrangement.
Torsdag fortsatte festaftenen efter studieforeningens ‘etkot’ (forfest) til Ilona, hvor aftenen fortsatte med at synge karaoke og lære hinanden at kende. I den del af Ilona, som var reserveret til os, var stemningen i top, og der var passende bordgrupper på stedet, hvor man fremragende kunne spørge og diskutere. Drikkevarerne var også til rimelige priser, og der var indimellem kø ved barerne. Fra Ilona fortsatte turen omkring midnat til ‘jatkot’ (efterfest) efter ‘jatkot’ (efterfest).
Alt i alt husker jeg stederne for god service og atmosfære. Det vil vise sig, om Noho fortsætter med en stærk tilstedeværelse også fremover.