Du har ret i, at prisforskellen på GLC ikke er helt enorm. Selv ville jeg have krydset Premium Plus-pakken af oveni Premium AMG Edition-pakken fra listen over ekstraudstyr, og måske lidt andet småt, men prisforskellen lander på under 10.000 sammenlignet med en tilsvarende BMW iX3 med M Sport-udstyr. På grund af pakkerne stemmer udstyret ikke helt overens 1:1, men det er omtrent sådan, at jeg selv ville være tilfreds. Desuden kan man få luftaffjedring og bagakselstyring til Mercedesen for små penge til dem, der sætter pris på det, så for GLC’s vedkommende virker prissætningen til at være ok.
Til CLA med firehjulstræk oveni AMG ville jeg have ønsket ekstraudstyr for omkring 10.000, og dér løber prisen ret højt op i forhold til størrelsesklassen, bilens effekt osv. Jeg synes for eksempel, at BMW i4 giver betydeligt bedre værdi for pengene, selvom man ikke når de samme rækkevidder med den. Den fås dog ikke som stationcar.
Jeg mener dog, at Mercedes’ modelprogram ser ret godt ud nu, når det kommer til volumenmodellerne.