Hemsidor för jämförelse av finska aktier 🇫🇮

{“content”:“Nu skulle jag behöva en aktiescreener där jag kan hitta finska aktier. Jag har använt börsstiftelsens flervariabelranking en del, men den erbjuder inte alla finska aktier som finns på börsen. Till exempel är Finviz ganska bra, men den erbjuder inga finska aktier.:chart_with_upwards_trend:”,“target_locale”:“sv”}

1 gillning

Inte direkt en screener, men i Inderes aktiejämförelse hittar du nyckeltal, värderingsmultiplar och rekommendationer för bevakade aktier. Det bästa med aktiejämförelsen är kanske att du, förutom innevarande års prognoser, också hittar nästa års prognoser att jämföra: Osakevertailu - Inderes

Verneri gjorde också en liten videohandledning om det: Miten Inderesin osakevertailu toimii? Tutorial Osa 3

Och sedan är Investing ganska bra: https://www.investing.com/stock-screener/?sp=country::71|sector::a|industry::a|equityType::a<eq_market_cap;1

4 gillningar

Inderes och Investing är ganska bra, men ingen av dem erbjuder alla siffror jag letar efter. (PEG, ROE 2V, EPS-tillväxt 2V, osv…), tack för tipsen ändå!

5 gillningar

Bara att sätta press på YU så att de fixar det :smiley:

3 gillningar

Nu kör vi igång!

14 gillningar