Vad skulle du köpa till en lång miniväska?

Målet är att prova på och bekanta sig med aktiemarknaden med en miniportfölj, startkapital 360 euro. Det handlar alltså om en minderårig ung person utan regelbundna inkomster, så all hån om min portföljs storlek kan nog lämnas åt sidan :). Målet är att investera ca 60 euro var tredje månad (var tredje månad för att handelsavgifterna annars blir orimligt höga med så små summor). Det vore fantastiskt att få tips om relativt billiga aktier (Helsingforsbörsen) för en långsiktig portfölj. Jag är inte intresserad av snabbt kommande och gående trendföretag, eftersom det inte finns några möjligheter till trading. Jag köpte Kamux för en liten summa, jag ser att det har goda möjligheter att erövra Europa och för en stadig tillväxt. Jag följer CapMan, Qt (som idag hoppade nästan 18%), Remedy Entertainment och Neste (som dock verkar dyrt, jag vet inte om det finns så mycket uppgång kvar). För att få tillgång till världsmarknaderna funderar jag på att köpa en geografiskt diversifierad fond. Idéer, rekommendationer?

2 gillningar

Detta kan lätt uppfattas som direkt investeringsrådgivning, vilket inte är tillåtet. :pleading_face:

Jag rekommenderar att du går igenom t.ex. aktiejämförelser på Inderes.fi och läser forumtrådar.

ETF:er är ett kostnadseffektivt sätt att spara mindre belopp per månad.

12 gillningar