Hvilken slags internettjeneste-startup ville du investere i? Hvilken slags tjeneste mangler verden?

{“content”:“Jeg så en video om, hvordan internettet fungerer, som sluttede med at tale om internettets fremtid. Oplægsholderen understregede, at internettet og internettjenester stadig vil udvikle sig enormt fra den nuværende tilstand. Det drejer sig om denne video: “Et kort kig på internettets funktion” https://www.youtube.com/watch?v=m6eExiGqtS0\n\nMed internettjeneste menes der i forbindelse med videoen sandsynligvis en tjeneste, der fungerer på internettet eller leveres via det. Det vil sige for eksempel hjemmesider, instant messaging-tjenester, dating-tjenester, læringsmiljøer eller sociale medier.\n\nHvilken slags kommercielt rentabel internettjeneste mangler verden lige nu, altså hvilket problem kunne muligvis løses på en kommercielt rentabel måde?\n\nHvilken slags idé ville du være villig til at investere i, hvis teamet virkede lovende? Hvilken slags startup kunne du investere i, udover dine penge, endda din egen tid?”,“target_locale”:“da”}

4 Synes om

Juurikki ville straks investere en halv spillebrik, altså 1,5 k€, i en virksomhed, der skabte en bæredygtig forretningsmodel for at gøre godhed, skønhed og sandhed til virkelighed.

Det ville være en god måde at indsamle ideer og svage signaler på. Mange mennesker har tanker, men mangler energi, ekspertise, tid eller penge til at realisere dem. Mange knappenåle er stadig uopfundne. Internettet spiller en stor rolle i at spare ressourcer, da rejser og postforsendelser kan reduceres osv. På den anden side har det en stor negativ indvirkning, når de fænomener, det muliggør, nedbryder folks vitalitet; fysisk form og psyke.
Jeg har også et par ideer, men for nu vil jeg selv arbejde videre med dem. Måske vil et par år gå tabt på den måde.