Keskustelua välittäjistä

Lasketaankohan Nordnetissa kauppoihin myös bear-sertifikaattien kanssa leikkiminen, kun niissä ei välityskuluja? :thinking:

Olisi helppo tapa saada kulut 9e > 7e Hesulissa, jos käy tosi vähän kauppaa.

Ei lasketa. Ainoastaan sellaiset kaupat josta maksetaan välityspalkkio.

1 tykkäys

Juu tuo on tietysti kiinni siitä millaista kaupankäyntiä harjoittaa.

Minulla ei ole sijoituksia joista saisi osinkoa. Pidän siitä huolen.

EUR-määräisiä ETF:iä koko juttu. Tapahtumien määrä minulla on abt 2/kk. Yksi login per kk.

Tuossa sapluunassa D palvelee minua oikein hyvin.

1 tykkäys

OP-Mobiilissa on seuraava tiedote:

Toimeksiantojen välityksessä on op.fi:ssa ja OP-mobiilissa häiriö ja toimeksiannot eivät välity markkinapaikoille. Asiantuntijamme tutkivat vikaa. Kiireellisissä arvopaperitoimeksiantoja koskevissa tilanteissa voitte ottaa yhteyttä OP Asiakaspalveluun.

ja yhteystiedot

S-pankissakin oli jotenkin tavallista hähmäisempää asioida, heitteli pihalle ja valitteli aikakatkaisusta. Olisikohan nyt taas jotakin naapurimme matoja liikkeellä?

Kauppalehdessä oli juttua Revolutista. Onko kellään täällä mitään kokemuksia tuollaisesta kännykkä-appi välittäjästä?

1 tykkäys

Tykkään toistaa varoitusta tuosta Revolutista:

Founders

• Nikolay Storonsky
  • Vlad Yatsenko
6 tykkäystä

Meikäläisellä Revolutista tuo Metal-tilaus 155€/vuosi. Käytössä puhtaasti tilaukseen sisältyvien etujen johdosta, joista itsellä käytössä:

• Perplexity Pro (suoraan ostettuna 20$/kk)
  • Financial Times Standard Digital (suorana ostettuna 45€/kk)
  • Wolt+ ja NordVPN Plus.

Sit vielä tuon 155€ saa iskettyä pääomatulojen vähennyksiin, niin erihyvä diili!

Osakkeita siellä muutamalla touhutonnilla kokeilumielessä veivannut, en tykännyt. Sen virheen tein, että iskin market-toimeksiannon sisään. Yllättäen Revolut lupasi sen seuraavien tuntien aikana toteuttaa, luonnollisesti välistävetäen huonoimpaan mahdolliseen kurssiin :smile:

Sen sijaan Nordnetin rinnalla käytössä itsellä etelänaapurin tulevaisuuden yksisarvinen Lightyear https://lightyear.com/, josta taalan/punnan kuluilla sijoitan jenkkeihin ja Lontooseen. Sitä voin suositella, hyvin minimalistinen ja läpinäkyvä palvelu.

9 tykkäystä

Varoituksia heitellessä olisi hyvä myös antaa perustelut, muutakin kuin pari nimeä ja “wall of text”.

1 tykkäys

Varmaan koitti viitata venäjäkytköksiä mutta tietääkseni perustaja on ukrainalainen. En toki taustoista tiedä.

Nämähän eivät ilmoita verottajalle suoraan niin en nää syytä miksi voittaisivat IB:n tai vastaavat ”oikeat” välittäjät treidauksessa

En löytänyt viestistäsi varoitusta. Pari nimeä ja linkki wikipediaan, jossa kerrotaan Revolutista. Mikä ja missä se varoitus oli? En myöskään lukenut Wikipedian tekstiseinää.

Ainakin minulle riittää että naapurimme terroristivaltio vilahtaa omistajissa/perustajissa missälie. Ei senttiäkään mihinkään siihen viittaavaankaan.

3 tykkäystä

Perustajat ovat Venäjä-taustaisia (toinen ukrainalainen, mutta miksi ukrainalainen kaveeraisi venäläisen kanssa?). Ei voi mitenkään tietää, etteikö siinä ole kytköksiä FSB:hen sun muihin. Minusta ainakin on turha antaa siimaa itänaapurille, jos mitenkään voi estää. Varsinkin näin helposti. Mutta toki se on jokaisen oma päätös mitä tiedolla tekee.

2 tykkäystä

Onko muilta hävinnyt Face ID Nordnetin sovelluksesta?

Luulisi, että se olisi parempi tietosuoja kuin salasana.

Sama juttu nyt täällä. Minulta katosi viisi seurantalistaa, enkä myöskään voi luoda uusia. Onko jotain kikkakutosia, miten itse voisin korjata tilanteen?

2 tykkäystä

Laitoin tästä viestiä Nordnetiin tuolloin, kun ongelman huomasin, mutta en ole vielä saanut mitään vastausta. Huomasin muuten tänään, että kadonnut lista on edelleen olemassa ja sen sisältämät raja-arvohälytykset vaikuttavat toimivan normaalisti. Käytin siis osakehakutoimintoa ja yritin lisätä osakkeen sen jälkeen yhä näkyvissä olevaan listaan, jolloin näkyville tuli luettelo eri listavaihtoehdoista, ja tässä luettelossa näkyi aiemmin kadonnut lista (sekä kaikki uudet listat, joita olin yrittänyt luoda ongelman alettua). Kadonnut lista on siis yhä olemassa, mutta sitä ei näytetä omien listojen välilehdellä.

Edit. En ole itse tähän mitään ratkaisua keksinyt, mutta toivon, että ongelma korjaantuu viimeistään seuraavan sovelluspäivityksen myötä.

2 tykkäystä

Minulla näyttäisi myös olevan vanhat listat jotenkin ”piilossa”. Ehkä tulee uusi päivitys pian, kun tämä varmaan monella muullakin ongelmana.

2 tykkäystä

@Ahmed-Ahne Päivitin juuri sovelluksen, ja sen myötä ongelma poistui.

2 tykkäystä

Minulla ei App Storen kautta ole mahdollisuutta päivittää, ainakaan vielä. Mutta hyvä jos toimii, kohta varmaan täälläkin.

1 tykkäys

Mulla on Android-luuri. Varmasti tulee kohta päivitys myös App Storeen :+1:

1 tykkäys

Näkeekö mistään kaikkia yhtiöitä, joihin Danske bankin kautta voi sijoittaa?

Yritin etsiä vastausta tekoälyllä ja löytyikin kohta sijoitukset välilehden alta, jossa sain hyvän alun listasta, mutta herjaa jotain että “yli 75 osumaa, rajaa hakukriteereitä”.

Hain edelleen tekarilla vastausta myös tästä tuhansien viestien ketjusta. Selvisi, että joskus ne olisi saanut peräti vietyä exceliin sieltä pankista, eli juurikin jotain mitä kaipasin! Mutta ei, en löytänyt sellaista mahdollisuutta.

Aspaanko tässä pitää olla yhteyksissä?

Ps. Ärsyttää, kun nuo Dansken sivut on muutenkin aivan käpyset, ihan kuin aloittelevan toiminimiyrittäjän yhtenä ehtoona värkkäämät, jollain muutaman sadan euron palkkiolla. Esimerkiksi jollain kongobongo saarille perustetulla vedonlyöntiyrityksellä on aina paremmat sivut.