IT Service Sector as an Investment

ROAST :fire: ensi viikolla, tulkaa heittÀmÀÀn kyssÀreitÀ :wink: ROAST Tieto 12.9.2018 | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

4 Likes

Ostin Digiaa q2:n jÀlkeen kun kerran nÀyttÀÀ kÀÀntyvÀn. Vincit, Gofore ja pari muuta nÀyttÀÀ maksavan liikaa liksaa ja asiakkaiden budjetit ei kohta enÀÀ jousta vaan ostetaan halvemmalla. Saapi nÀhdÀ.

2 Likes

@Verneri_Pulkkinen Kai oot Vemppu nÀhny tÀn? >.< tieto value for life - YouTube
“tieto value for life” #viraalivideo

4 Likes

Vois ainakin jatkuvista YT-neuvotteluista kysyÀ, miten se vaikuttaa kulttuuriin ja firman henkeen. Miten tÀtÀ mitataan jotta ei lÀhe kÀsistÀ ja firman moraali alkaa jarruttamaan kilpailukykyÀ. Samalla kun pienet ketterÀt toimijat kasvaa ja hyökkÀÀ pÀÀlle hyvÀllÀ työyhteisömoraalilla.

3 Likes

Tieto, se surullinen tarina https://www.apu.fi/artikkelit/tieto-voittaa-eli-suomalaisten-julkisten-it-hankkeiden-surullinen-tarina

2 Likes

Nyt myös Goforen aloitus OP:ssa.

3 Likes

Taisi tulla rikkinÀinen puhelin- efekti. OP ei ole aloittanut Goforen seurantaa
 Aloitin Goforen osto-ohjelman OP:ssa.

10 Likes

TĂ€ssĂ€ on @Verneri_Pulkkinen myös jĂ€nnĂ€ juttu tiedosta "99,9 prosenttia onnistuu" – HS: nĂ€in tahmaa Tiedon 96 miljoonan it-projekti | Tivi

3 Likes

Nyt osu Lahteenkin :sweat::tokyo_tower::tokyo_tower: It-sotkut pakottavat Lahdessa sÀÀstökuurille – Uusi Lahti: Tiedon jĂ€rjestelmĂ€n ongelmista miljoonien kulut | Tivi

5 Likes

Suomessa ei taida olla kuntaa mitÀ Tieto ei ois tuhonnut :yum:

5 Likes

Heh, hyvÀ veto VerneriltÀ noi Lahen ratiomastot :grin:

5 Likes

Olen myös IT-alalla töissÀ kuten ketjun aloittajakin, tosin en ole konsultti vaan in-house software developer. Olen myös tuore sijoittaja ja toki halusin sijoittaa IT-alaankin ja Gofore oli valintani. Miksi? Firma on arvostettu ja pÀÀtöstÀ helpotti sekin tieto, ettÀ Gofore pÀÀsi Kelan puitesopimuksen piiriin rakentamaan ja uudistamaan Kelan etuusjÀrjestelmiÀ. Minun edellinen työantajani oli juuri Kela, joten tiedÀn mistÀ on kysymys. Goforen kelkkaan kannattaa hypÀtÀ.

8 Likes

Alustava kysymyslista Tiedon ROASTiin löytyy nyt inderesTV:stÀ siitÀ lÀhetyksen alta :wink:

Sen verran pitkÀ lista etten postaa tÀhÀn, saa kysyÀ lisÀÀ liven aikana!

3 Likes

Kiitos Verneri Roastista! Kokeile ottaa seuraavaksi pörssin ulkopuolelta Seppo Kuula, joka oli vanha Siili Solutionin toimitusjohtaja. HĂ€n siirtyi Enfon toimitusjohtajaksi, joka on kuitenkin listattu “pimeĂ€lle pörssille” privanettiin. Eli melkein pörssiyhtiö :smiley: Olisi kiva kuulla miten Seppo Kuula on pĂ€rjĂ€nnyt Siili Solutionin jĂ€lkeen!

3 Likes

Kiitos :blush: EiköhÀn Seppokin saada studioon viimeistÀÀn jos hÀn on taas pörssisyhtiön puikoissa!

Oli kova Tiedon ROAST, suosittelen katsomaan!

4 Likes

Kirjoitin tÀnÀÀn hieman kriittisestÀ nÀkökulmasta siitÀ, mihin tÀmÀn sektorin noususuhdanne voi johtaa. Yhteenvetona voisi sanoa, ettÀ omistaja-arvon luonti kasvulla kÀy sektorin yhtiöille jatkuvasti vaikeammaksi. Olisi tervettÀ, jos sektorilla strategioiden painopiste siirtyisi vÀhitellen kasvun tavoittelusta enemmÀn kannattavuuteen.

TÀÀllÀ koko katsaus: IT-palvelumarkkinan noususyklin kolme uhkakuvaa | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

6 Likes

Mulla on ollut salkussa SiiliÀ sysystÀ 2015, VincittiÀ ja Goforea olen annista ottanut. Elokuussa myin puolet SiileistÀni pois ja otin VincitiÀ isomman position. Olen viime vuosina luottanut tÀmÀn markkinan vahvaan vetoon, jonka vuoksi olen nÀhnyt jÀrkevÀnÀ omistaa vÀhÀn useampaa samaprofiilista yhtiötÀ ja ihan mukavasti se on toiminutkin.
TÀnÀÀn myin loput Siilini pois muutamistakin syistÀ Halusin kasvattaa koko salkkuni kÀteispositiota. Markkinoilla tuntuu olevan nyt niin ahdasta kasvaa kovan osaajakilpailun takia, ettÀ LV kasvut alkaa olla kiven takana ja pelkÀÀn myös vÀhÀn siitÀ syystÀ marginaalien puolesta. LisÀksi pitkÀÀn olen pohtinut, ettÀ miten suuriksi nÀillÀ firmoilla on varaa kasvaa niin, ettÀ ne sÀilyttÀvÀt ketteryytensÀ ja matalan hierarkiansa. Siili suurimpana tÀstÀ triosta ilmeisesti organisaatiomuutoksella yrittÀÀ taklata nyt tÀtÀ ongelmaa, ja pidÀn sitÀ fiksuna, mutta omistajalle tÀssÀ vaiheessa pelkÀÀn sen olevan lyhyellÀ ja aikavÀlillÀ odotusarvoltaan negatiivinen. LisÀksi Siilin vÀhÀn pehmeÀ kehitys viimeisimmissÀ rapsoissa huolettaa. Eli nÀistÀ syistÀ Siilit nyt ulkoilemaan salkusta. HyvÀ firma kuitenkin, katsotaan jos jossain vaiheessa palaan mukaan.
Goforehan nÀistÀ on se hintavin, mutta uutisvirta jatkuvasti omiin odotuksiin nÀhden positiivista. Vincit ja Gofore myös merkittÀvÀsti pienemmÀt vielÀ, joten uskon kasvutilaa olevan vielÀ jÀljellÀ ja molemmista huokuu hyvÀ meinki ulospÀin. Vincitin uudet tuotestartit on mielenkiintoinen optio.

4 Likes

Siili negaroi, it-sektorilla vÀhÀn nÀrÀstystÀ?

2 Likes

Aika rajun nĂ€köinen negari jopa :slightly_frowning_face: H1 tehtiin kuitenki 2,3M€ kĂ€yttökatetta, eli uus ohjeistus H2:lle on 1,4-2,4M€. Aikaisemmalla ohjeistuksella 4,3-5,3M€.

2 Likes