Det är för övrigt väldigt mycket gammal tung utrustning som lämnar Finland för destinationer i Afrika och Mellanöstern, så man stöter ibland på inhemska företags dekaler på väldigt exotiska platser, men det här fallet är i en klass för sig
Det krävs inte mycket detektivarbete för att lista ut vilken firma lastbilen hamnat där via, när förmedlingsfirmans dekal fortfarande sitter i vindrutan.
Var är Inderes ansvar!? Keskos aktiekurs sjunker och jag gick in och tittade på analysrapporten (laaja raportti). Och ingenstans i riskerna nämndes begravningsentreprenad för Irans kultledare och de problem som är förknippade med det! Jag bara frågar!
Det kan hända att MSB Truckss kyltransporter sköter jobbet (hem), men efter detta kan det vara sista gången som Kesko-varor fraktas med det företagets fordon?
Eller så håller Kesko på att expandera till Mellanöstern
Det som förvånar mig mest är att de inte skäms det minsta för att använda en sådan bil i en begravningsprocession. Man skulle kunna tycka att de åtminstone hade lagt något dekorerat tyg eller liknande över den.
I sagolandet är det helt normalt att köra runt med gamla logotyper kvar på bilens sidor. “Toppahousut” (svenska: de som klär sig i täckbyxor/friluftskläder) gjorde ju faktiskt detta under 90- och 2000-talet; långa registreringsskyltar och tyskspråkiga dekaler var mer regel än undantag nära gränsen. Denna typ av handlingsmönster finns i alla bananrepubliker där bruksvärdet är primärt och hur det ser ut utåt inte har någon som helst betydelse.
Enligt Yle instruerar Kesko sina underleverantörer att ta bort dekaler innan utrustningen säljs vidare. Så det är väl inte mer med det. För egen del är ämnet utagerat.
Har man inte märkt det på forumet, eller vad är det frågan om när “köpt och sålt”-tråden inte fylls med meddelanden: Jag sålde mina Oma SP-aktier. Förr i den goda tiden skulle det ha kommit dussintals meddelanden.
Hör torkad mango hemma på en pizza? Det funderade jag på när jag såg en påse från Dellia i vårt hushålls godsakslåda. Jag har själv inte hunnit prova det än, till exempel på en dessertpizza. Är det någon som har testat?
Hur många trådar måste egentligen den där K-butiksbilen med tejp på köras ut i? Jag förstår kafferummet, det var ju en kul grej. I bolagstråden är det på gränsen, men jag accepterar det än så länge. Det påverkar inte säkerhetsläget eller aggressionerna i Mellanöstern. Utifrån bilderna att döma var det en kylbil och ingen stridsvagn eller missilramp.
Kamux eventuella inblandning i försäljningskedjan har det ännu inte spekulerats i, eller om det är Putins fyrdimensionella schack för att orsaka missnöje hos lättkränkta människor.
Den där K-kylbilen påminde mig om ett minne när jag bodde i Saigon och hämtade en pizza med moped; de packade ner den smidigt i en Pirkka-kasse, och senare kom en till från samma pizzeria (med ett annat mönster), men den här bilden tog jag som bevis på K-gruppens long drinks ute i världen ( 2020)
Det visar den stora uppskattning och respekt som den bortgångne ayatollan bemöts med. Det kunde ju lika gärna ha varit en lastbil från S-gruppen eller Lidl.