Tämä on kyllä mielenkiintoinen nosto. Olen ihan samaa mieltä, että kuparin tarjontapuoli on muuttumassa eri tavoin entistä haastavammaksi, mikä mielestäni tukee pitkällä aikavälillä Metson tuotteiden ja palveluiden kysyntää.
Olen ymmärtänyt, että kuparin louhinta vaikeutuu kupariesiintymien laadun heiketessä, mistä Metson kaltainen toimija toki rakenteellisesti hyötyy. Tämä taas tarkoittaa käytännössä sitä, että saman kuparimäärän tuottamiseen pitää käsitellä enemmän kiveä ja hallita monimutkai…
Tack Timo för ditt svar!
Och vad gäller dessa frågor…
Timo_Huhtamaki:
Jag är ingen djupexpert inom detta område, men om man får önska, så skulle man kunna fråga Metso mer ingående om detta och kartlägga vilka typer av konkurrensfördelar eller utnyttjbara patent det skulle kunna finnas för detta? Det vill säga, förstå lite bättre vilken Metsos roll och försprång är i en värld som ställer om till cirkulär ekonomi. Jag har förstått det som att det skulle finnas sådana i synnerhet i forna Outotecs teknologiportfölj också.
… så om jag får tag på någon från bolaget att intervjua till tråden Alokas haastattelee , så skulle jag kunna ställa dessa utmärkta frågor till hen. Om jag lyckas få till det inom en snar framtid.
En trevlig och lugn söndag till alla!
6 gillningar