On ollut ilo seurata jälleen Aflechtin rahankeruu kampanjaa. Taisi sinne pottiin tulla yli 100 000e jaettavaa. Kyllä sai taas moni (toivottavasti vähävarainen) iloisen jouluyllätyksen
Hienoa Henkka!
Rauhallisen mukavaa jouluaattoa kaikille! ![]()
Jouluaatto on todella monille rankkaa aikaa; joillakin yksinäisyyden kokemus korostuu, toisilla nousee erityisen herkästi vaikeat muistot pintaan jne.
Jos tuntuu erityisen pahalta, niin älä aikaile avun hakemisessa. Kriisiapua tarjotaan mm. täällä:
Kriisipuhelimen ja -chatin yhteydenottoihin vastaavat sekä kriisityön ammattilaiset että koulutetut vapaaehtoiset ammattilaisten tukemina. Iso osa päivystäjistä työskentelee MIELI ry:n paikallisyhdistyksissä ja niiden ylläpitämissä kriisikeskuksissa.
Itse käyn täällä joka päivä, jos joku kokee yksinäisyyttä tai muuta sellaista, jossa voin olla kuunteluapuna, niin voi laittaa minulle privaviestiä. En ole ammattilainen, mutta olen mielestäni hyvä kuuntelemaan. Vietän joulun kyllä pääosin toisten ihmisten seurassa, niin jatkuvasti en täällä ns. päivystä, mutta pyrin mahdollisuuksien mukaan keskustelemaan ja kuuntelemaan, jos jollekin herää siihen tarvetta.
Toivon voimia kaikille heille erityisesti, joilla ei ole juuri nyt hyvä olla. Totean myös, että Foorumin suurin porukka on “kirjoittelemattomat”/“hiljaiset”, mikä helposti unohtuu joskus ja kuitenkaan ilman suurta lukijajoukkoa tätä Foorumia ei olisi - erityisesti tässä porukassa on väkeä laidasta laitaan ja monta tarinaa.
Toivotan ihan kaikille mahdollisimman hyvää joulua! ![]()
Joulun suuri kuusi-gallup! Voit laikata samalla viestiä ![]()
- Muovikuusi
- Aitokuusi
- Ei kuusta
Hyvää Joulua. Hieman erilainen tulossa kun läheinen menehtyi nuorena yhtäkkiä kesällä..
Hyvää joulua itse kullekin säädylle tämän kuvan myötä…tämäkin joulukirkko ostettu puolisolle joululahjaksi Tokmannilta (hieman modattu väreillä ja risteillä). Kirkossa on pyörivä joulukuusi, joka sitten kuluttaa paristoja huolella eli kirkon miinuksena se, ettei ole usb-käyttöinen.
Hyvää joulua koko Inderes-foorumin poppoolle!
Nyt on aika syödä ja juoda hyvin. Suokoon tuleva vuosi meille kaikille myötätuulta myös sijoitusrintamalla ![]()
On joulu ja aika heittäytyä vakavaksi.
Lahjat voivat aiheuttaa sekaannuksia, olkaahan varovaisia
Miettikää tarkkaan mihin haluatte käyttää aikaa jouluna
Periaatteista tulee pitää kiinni pyhienkin aikana
Lahjakasta joulua!
Se olis Lemmyn syntymäpäivät, ja tällä lähti messu käyntiin täälä.
Aitokuusi omasta metsästä tottakai ![]()
![]()
Oikein hyvää joulua kaikille!!

Hyvää Joulua ![]()
Menestystä kaikille vuoteen 2026! ![]()
@Sijoittaja-alokas näköjään valitsi mun suosikkijoululaulun tohon postauksen loppuun ![]()
Erittäin hyvää joulua minunkin puolestani kaikille Foorumilaisille ![]()
Kiitokset @Hapzu:lle aivan 1. luokan meemeistä ja muista vitseistä, joita olen tämän vuoden aikana lukenut. Näin empiirisesti koettuna nämä ovat olleet mielestäni kokonaisuudessa vuoden parhaita.
Hyvää Joulua!
Joskus kun on lomia tai jostain muusta syystä paljon normaalia enemmän vapaa-aikaa, niin ihmisille saattaa iskeä kauhea tylsyyden tunne. Tätä tylsyyttä taklaamaan on youtubessa verrattain paljon äärimmäisen mielenkiintoisia Super Mario 64-aiheisia videoita, kuten miten eri kenttiä läpäistään mahdollisimman vähän hyppynappulaa käyttämällä, josta onkin vuosien saatossa muodostunut verrattain kompleksi tieteenala, eri ulottuvuuksien sun muiden mukana.
Mm. Bismuthilla on muiden videoiden lisäksi sopivan kompaktiksi paketiksi ahdettu ‘The Complete History of the A Button Challenge’-video, joka tosin kestää reilu 5 tuntia, mutta kerran sen aloitettua on vaikea lopettaa katsomista:
Jos haluaa alkuun vähän lyhyempiä videoita, niitä yksi alan legendoista - Pannenkoek2012 - tarjoaa varsin runsain määrin, ja SM64 - Watch for Rolling Rocks - 0.5x A Presses (Commentated) [OUTDATED] - videota voisi pitää hyvänä alan perusteoksena, mutta löytyy häneltäkin 4 tunnin paneutumista pelin näkymättömiin seiniin sun muuta.
Hauskaa Joulua kaikille, sattui kyseiset videot sitten kiinnostamaan tai ei.
Hyvää Joulua kaikille, ja yhteislaulua kolmannella päivänsankarille.