Inderesin kahvihuone (Osa 10)

Perhana, kuka päästi miehen 11 tunniksi miettimään tulevaisuutta! Näin käy kun kukaan ei ole vahtimassa.

Mutta tosissaan… Iso kiitos analyysistä, keskusteluista foorumilla ja asiantuntijuudesta! Itsekin omistanut seuraamiasi yhtiöitä ja paljon on aikaa säästynyt, kun on voinut lukea laajista raporteista varsin syvällisen kuvan yhtiöistä.

Kaikkea hyvää jatkoon! :handshake:t4:

65 tykkäystä

Ei ollut aikaa aamulla kommentoida, mutta sama juttu kävi mielessä. Lainauksen johdannossa olisi hyvä kertoa, että kyse on poliittisesta satiirista. [quote=“Hapzu, post:6268, topic:59288”]
Kaikkien kansojen kapitalistitoverit, yhtykää!
[/quote] @Hapzu

Varsinkin, kun kyse on poliitikosta, joka omilla teoillaan tekee satiiria itsestään. Huumorin tekemistä hänestä ei ole tarpeen, kun hän huolehtii siitä ihan itse. Sitä paitsi joku voi ottaa satiirin tosissaan, jolloin itsesatiirikko saa vielä syyn leikkiä marttyyria.

4 tykkäystä

Ammatinvaihdos analyytikosta päivätreidaajaksi confirmed

trading-places-1892820174

20 tykkäystä

Keijolla on vahva epäily, että @Olli_Koponen aikoo perustaa rakennusliikkeen ja tuoda sen pörssiin.

31 tykkäystä

Milloin se syysdippi alkaa? Raha polttaa taskussa.

EM ja SCV rahastojen painotusta pitäisi nostaa salkussa.

5 tykkäystä

Tänään yhentoista jälkeen rytisee

15 tykkäystä

Kyllä noissa kertoimissa on vara tuplata ennen kuin AI kupla puhkeaa. Seppo 8k jouluksi ja siitä tonttiin?

5 tykkäystä

Kauhean näköistä touhua tuo Susijengin pelaaminen. Onneks on sentään Slim Jesus. Hävitä nyt ruotsille koriksessa, se olisi kansallinen häpeä.

Tiukoille menee, mutta Susijengi saa voiton kuten Hesuli!

2 tykkäystä

Onko täällä myynnin tai etenkin teknisen myynnin parissa työskenteleviä?
Itsellä palkkakehitys on ollut huimaa muutaman vuoden aikana. Viimeisin iso korotus viime vuonna(vastatarjous kun olin lähdössä toiseen taloon) ja nyt tämä vuosi on ollut todella iso omien vastuuasiakkaiden myynnin puolesta.
Rahaa on tullut firmaan myynnin ja kateprosentin noustessa ja ne ovat osoitettavissa oman tekemisen tuloksena.
Käyttekö palkkakeskustelua joka vuosi ja miten arvoitatte omaa tekemistä? Tällä hetkellä puolen vuoden aikana oma myynti on noin 1,8mil ja katekin huitelee 180t€ puolella. Kasvua noin 10% viime vuoteen.
Katsotteko katteen kasvua yhtenä tekijänä palkkaan ja mitä muita asioita? Provisiota työssäni ei ole, mutta bonukset ovat, mutta eivät ole mitenkään varmat ja eivät täysin riippuvaisia itsestä, kun markkina on mitä on.

Ja mitä arvioisitte näillä luvuilla palkan olevan? Itsellä se on noin 4500€ tuntumassa. Tekoäly tarjoili 5200-5500€, mutta kun alueellisesti vähän huonommat palkat niin en usko yli 5000€ ansioon ainakaan vielä. Kokemusta alalta hieman alle 10v

5 tykkäystä

En ole myynnissä vaan busineksen puolella. Meillä katetta seurataan ja mietitään tarkkaan.

Myynnin puolella joutuvat miettimään lähinnä kun torppaan myynnin matalien katteiden vuoksi. Ollaan kyllä puhuttu paljon siitä, että kate otettaisiin suoraan mukaan myyjien provikkaan (joka lienee käytännössä 50-90% niiden palkasta).

Jos mietit palkkaneuvotteluita niin kannattaahan se mainita. Osoittaa kuitenkin harvinaista selkärankaa myyjältä pohtia tota, tietysti osittain voi myös johtua provikan puuttumisesta.

Mielestäni +7000€ palkkaa, jos tuon kokoista salkkua hoitaa hyvällä tuloksella.

Tuolla 7kilon palkalla kk kulut on ~13t€ sivukuluineen … kyllä se vaan on niin että tässä maassa kun yrittää niin kaikkia kuluja on mielipuolisesti , ihan min talolle pitää jäädä kulujen jälkeen 50%

Veivaan nyt noin 6m€ myynnillä ja 400 kilon katteella konepuolella ja saan reippaan satkun vuodessa …

6 tykkäystä

@Mikko_Makinen ja @Heikki_Keskivali ovat taas söpöilytuulella. :slight_smile:

https://x.com/Mikko_M_Makinen/status/1960567806669304278
image

https://x.com/hkeskiva/status/1960569479034744908
image

23 tykkäystä

Kuuntelen tuota Nvidian höpötystä ja “he” kertoivat, että energian saanti on the tärkein. Satsaavat paljon aurinkoenergiaan, mutta “kylmät” ja geologisesti turvallisesti maat sopii myös.

6 tykkäystä

Enpä ole itse ajanut tuollaisella autolla, joka kiihtyy aika hyvin vielä 400 km/h:n jälkeen ja en ole tosin meinannut menettääkään auton hallintaa yli neljässäsadassa.

4 tykkäystä

Jippii!

Mitä Ruotsi edellä, sitä Suomi perässä.

1. Spotta ej på golvet.
  2. Kaupustelu ja kerjääminen taloyhtiössä kielletty.
  3. Call me no more.
21 tykkäystä

Labubuja tulee kyllä somessa vastaan joka paikassa.

6 tykkäystä

Itse työskentelen myyjänä IT-alalla ja myyn tällä hetkellä n. 2 miljoonaa vuodessa alv 0%. Kate pyörii siellä 40% tuntumassa ja olen valinnut itselleni palkkamallin, jossa on lähes puhdas provisio, pohjapalkka vain 2k€/kk.

Saan itse noilla myynneillä tällä hetkellä n. 6-7k€/kk palkkaa. Provisiot maksetaan katteesta ja se on kaupasta riippuen 5-10%.

Meillä pystyi myös valitsemaan kiinteän palkan tai jotain siltä väliltä, mutta sen verran rahan ahne paska olen, että oon jo 6 vuotta mennyt tuolla lähes puhtaalla provisiolla.

Koronan jälkeisinä vuosina, kun rahaa oli jaossa ja projekteja starttasi viikottain, niin vuosipalkka oli yli satkun, mutta nyt ”vaikeassakin” markkinassa kuitenkin ihan on palkkaa saa.

Tuohan on paljon itsestä kiinni, haluaako turvaa (kiinteä palkka) vai haluaako ottaa hieman riskiä (ja samalla stressiä) neuvottelemalla provisiopalkan. Itse lähtisin kyllä noilla luvuilla ainakin kyselemään provisiopalkkauksen perään.

9 tykkäystä

Henri Huovinen & Nordean Antti Saari ja historia & tämä päivä :slight_smile:

https://x.com/SaariAJ/status/1960737857099763814
image
image

image

8 tykkäystä