Inderes' kaffestue (Del 1)

{“content”:“Med henvisning til Remedy-diskussionen og Redeyes morgenanbefalingsopdatering, føler jeg, at Inderes burde give sammensatte virksomheder et sådan et ”langsigtet fair value-interval” udover det blot et mål. Det samme ville gælde for store giganter under transformation? Dette har jeg foreslået tidligere.\n\nDette interval er blevet set i fortiden i forbindelse med omfattende rapporter (Remedy 2017-2018, Qt 2017-2018), men praksissen er faldet i baggrunden.\n\nFordele:\n\n- Når forskellige scenarier er groft skrevet ned med deres antagelser, er det lettere for den private investor at forstå, hvilken slags scenarie der er prissat ind på forskellige kursniveauer… lad os sige, hvis Remedys kurs svinger på 33 € og Inderes’ mål er 20 €.\n\n- Dette ville øge den private investors langsigtede orientering… lad os tage et eksempel fra Sampo-tråden, hvor @Sauli_Vilen på en meget fortjenstfuld måde gennemgik ”cigaretæske-beregningen” af Sampos potentiale på en 5-årig horisont… indlægget har fået mindst 300 likes, og DET MÅ være en klar feedback til Inderes… eller som et andet eksempel, ville nogen måske ikke have hoppet så let ud af Qt med en ”26 € / reducer” anbefaling, hvis der baggrunden var støtte i form af et fair value-interval og scenarier, i det mindste groft?\n\n- Det er meget lettere for mig at forholde mig til Sampo på lang sigt, for uden Saulis beregninger ville det praktisk talt være umuligt for mig at skitsere Sampos ”fair value-interval” og dermed den LANGSIGTEDE afkastforventning. Nu er det betydeligt lettere at forholde sig til LANGSIGTET ejerskab, uanset om Saulis beregning realiseres eller ej.\n\n- Opfordrer Inderes ikke primært til langsigtet ejerskab? :smiling_face_with_sunglasses:\n\n- Sampo og Fortum er under transformation. Også for Fortums vedkommende har Juha i videoer nævnt, ”at jeg i tilfælde X kunne begrunde en betydeligt højere pris…” så disse burde skrives lidt mere ud :+1:\n\nMen det var alt for i dag.\n\nTryk på hjertet, hvis du kan lide denne idé. Lad os give feedback til Inderes på den måde.\n\nDer er i hvert fald lovet en reform af dette anbefalingssystem ”i slutningen af sommeren”.”,“target_locale”:“da”}

77 Synes om