Om du äger en Inderes Premium-licens via Nordnet, här är instruktioner om hur du loggar in och länkar ihop kontona ![]()
{“content”:“Ska detta alltså bara göras en gång, och sedan kan man använda Inderes tjänst utan att logga in som nu (eftersom enheterna kommer ihåg automatiskt)? Alltså, behöver man väl inte logga in varje gång i framtiden, som jag gör när jag går in på Nordnet, eftersom jag inte har gett mina enheter tillstånd att spara lösenordet och användarnamnet?”,“target_locale”:“sv”}
“Sessionen varar i ungefär en månad
Så när du har gjort det kan du använda tjänsten i en månad innan du behöver logga in igen. Detta gäller endast användare som är inloggade med ett Nordnet-konto. Detta beror på att inloggningen validerar att Premium fortfarande är giltigt :)”
Tack för svaret. Och vad synd! Kan man då logga in en gång och använda det i en månad och sedan använda det som ett gratiskonto tills man behöver en stor rapport eller något liknande? Att logga in en gång i månaden ![]()
![]()
även om jag förstår behovet av att säkerställa att privatmedlemskapet är giltigt.
Loggar man då bara in med Nordnets användar-ID, eller måste man komma ihåg Inderes användar-ID också?…Jag blir irriterad på alla tjänster där man måste logga in genom att alltid beställa ett glömt lösenord (eftersom det säkert har glömts
) och krångla med att komma in. Och överhuvudtaget allt krångel med inloggning. ![]()
Det räcker alltså att du loggar in via Nordnet, det vill säga du väljer logga in med Nordnet-konto så får du tillgång till Premium-rättigheter på Inderes-kontot
Du behöver alltså inte komma ihåg två lösenord ![]()
Men en gång i månaden måste man logga in igen med Nordnets inloggningsuppgifter?
Edit: Åh, nej. Jag gillar det inte.
Ja
precis. Och det räcker även om du redan är inloggad på Nordnet, då räcker det att du trycker på knappen så loggas du in ![]()
För att vi ska kunna hålla användarens session via Nordnet aktiv hela tiden måste Nordnet stödja en viss typ av teknik. Vi kommer att prata med dem om vi kan få tillgång till en sådan “refresh token”, så att vi kan verifiera din licens utan att logga ut användaren.
We are on it ![]()
Jag gjorde precis den här länkningen med de rykande färska instruktionerna som damp ner i min e-post. Från att jag ställde frågan till Verppu på telefon, till att Yu hade skickat e-postinstruktioner till en panikslagen communitymedlem som hade gjort allt, tog det 15 minuter (inklusive två telefonsamtal, resor från hemmet till kontoret, “e-postfördröjning” och att göra alla trick)… jag kan säga att jag aldrig har upplevt så effektiv “kundservice” någonstans.
Sedan till saken/observering: För mig stod det åtminstone när jag loggade in på forumet att jag inte hade något forumkonto (eller liknande) och bad om ett användarnamn. Jag använde det jag har haft och sedan länkades det fint hit. Jag undrar bara vad som skulle ha hänt om jag hade gjort ett stavfel eller använt ett annat användarnamn?
Det här är intressant, för enligt mig ska den inte fråga efter ditt användarnamn om du redan har ett. Men troligtvis skulle den i så fall bara ändra ditt namn, och om det redan finns en Petri i tjänsten skulle du då bli Petri2. Men jag måste kolla det.
“Din befintliga information om Inderes Free- eller Inderes Premium-kontot kommer således att överföras under Inderes-kontokonceptet, men uppdelningen mellan Free och Premium förblir oförändrad. Med andra ord, ditt lösenord och din e-post, som du använder för att logga in på vår tjänst, kommer att fungera som tidigare, så ingenting kommer att ändras.”
och
"Betydande förändring: Nordnet-inloggning
Med Inderes-kontot börjar vi stödja en ny funktion som möjliggör inloggning med Nordnet-kontot. Om du har köpt Inderes Premium via Nordnet eller är en Private Banking-kund hos Nordnet, kan du från och med eftermiddagen den 25 februari 2022 logga in på tjänsten med Nordnet-koder, varvid systemet automatiskt kommer att veta att du har Premium-rättigheter. Du kan naturligtvis också använda Free-rättigheter genom att logga in med Nordnet-koder om du inte har köpt Premium via Nordnet."
I meddelandet står det att “du kan” logga in och att ingenting ändras. Min Inderes-prenumeration ingår i Nordnets Private Banking. Mitt Inderes-konto visas som Free efter ändringen. Ska jag alltså ersätta Inderes-kontoinloggningen med Nordnet-inloggningen för att tjänsten ska förbli densamma? Eller är min hjärna bara trasslig på grund av Ukrainakriget?
Nåja, det klarnade till slut och jag ber om ursäkt för min otålighet. Jag länkade kontot igen och allt fungerar som tidigare.
Jag följde Yuns videoinstruktioner och länkade mitt Nordnet-konto till mitt Inderes-konto, men ändå är mitt konto ett gratiskonto. Jag kollade på Nordnets sida och där står det “Prenumerera” vid Inderes Premium, trots att jag har haft premium via Nordnet i ungefär ett halvår nu. Kan problemet ha att göra med den nya inloggningen, eller har något konstigt hänt hos Nordnet?
Jag ska kolla upp det
men ditt premium har nu aktiverats manuellt av mig ![]()
Yu @exe
Hej, jag har samma situation som exe ovan, premium slutade fungera trots att jag tror att jag länkade det till Nordnet korrekt.
@Velho Kan du kontrollera i Nordnets tjänst att du verkligen har köpt Premium? Här är instruktioner om hur du kan se din Premium-prenumeration i Nordnets tjänst. Du skulle hjälpa mig mycket med att kolla detta om du gör det ![]()
Ja, jag är Private Banking-kund hos Nordnet, jag har aldrig egentligen köpt Inderes tjänst, men den har kommit via det.
Tack Yu och gänget, med videon var detta en snabb och enkel process. Tidigare ansåg jag Alko vara den sista bastionen för kundservice, men Inderes vinner definitivt guld i denna gren. Och inte bara för att hantera denna fråga. ![]()
I så fall går du in och “köper” den, och den borde sedan vara 0 € som för mig, eftersom jag också är private banking-kund hos dem. ![]()
Det här är min uppfattning, men du kan kolla det med Nordnets kundtjänst.
För mig står det till exempel 0 €.
Efter köpet loggar du ut och in igen på ditt Inderes-konto, så borde det kopplas ihop och Premium-informationen kommer att synas på ditt Inderes-konto ![]()
Ja, tack för hjälpen! Jag insåg inte det här, eftersom det tidigare hade fungerat utan en separat “beställning”. ![]()