Kunne AI og MCP nemt udnyttes til at organisere analytikernes egen “StarMine Inderes”-serie? En klogere og bedre AI-bruger vil sandsynligvis finde en måde. Ved årets udgang vil vinderen modtage en vandrepokal, og de andre vil modtage sufflestænger.
Bør ikonerne i højre side have et tooltip?
@Sence Vi foretog små ændringer i navigationen i går, har du bemærket nogen forskel i brugen af den?
Hej. Jeg bruger faktisk Brave på en Windows-computer, men det ser ud til at fungere på samme måde uden udvidelser i Chrome. Jeg har ikke bemærket nogen forskel, jeg har optaget en lille video for at demonstrere, hvad jeg mener:
Stor tak til Inderes-teamet for at åbne for MCP-connectoren. At styre sine egne investeringer og analyser er én ting, men noget andet, der er til reel gavn for virksomheder, er en virkelig nem og omkostningseffektiv måde at lave analyser af ens egen peergruppe.
Jeg føler mig som en lille dreng, når jeg får lov til at udarbejde analyser til strategibrug og har et værktøj som dette samt adgang til al Inderes’ data og analyser ![]()
Mange tak! En virkelig mærkelig funktion, jeg undersøger sagen
Har andre oplevet noget lignende på Windows?
Ville det være muligt at få søgefunktionen på forummet til at prioritere overskrifter i søgeresultaterne? Jeg ville gerne finde Valmets selskabstråd, og jeg måtte springe over en del tråde, der ikke var relevante for emnet, før jeg fandt den. Det ville have været hurtigere at gennemse forsiden ved hjælp af CTRL + f.
På Konecranes’ selskabsside virker nøgletallene for gode (P/E 6,06 og en udbytteprocent på 7,35 %). Mon der ikke er taget højde for et aktiesplit?
Der er en kendt fejl i Claude Desktop med OAuth-login til eksterne MCP-servere — den åbner browseren (på claude.ai-siden), men logind-processen bliver ikke gennemført korrekt.
Claude.ai-browserversionen fungerer. Så ved at følge Inderes’ vejledning lykkes det i browseren, men ikke i Claude Desktop. Det kunne man tilføje til vejledningen.
Men selve tjenesten fungerer fremragende. Tak
Den er god til at læse netop de ønskede oplysninger fra blandt andet analyserapporterne. Her hjælper det sikkert meget, at Inderes’ rapporter følger den samme gode logik og navngivning.
Hvad med at få Valmet som den næste i serien Analytiker vs Bullero? @Verneri_Pulkkinen @Antti_Viljakainen
Hvordan mon man kunne få tags for svenske aktier ind i alle relevante tråde? Det samme gælder naturligvis også for andre lande. Det ville gøre det lidt nemmere at browse forummet.
Det er egentlig lidt dumt at klage over så lille en ting, men her er en feedback på den nye navigation: menuens fade-in er alt for langsom
Det fører gentagne gange til, at jeg når at prøve at klikke på menuen igen, hvorefter den lukker med det samme. Det kan testes blot ved at føre musen over og prøve at klikke på menuen ![]()
Den perfekte lette, responsive og hurtige hjemmeside er jo allerede opfundet, så jeg forstår ikke, hvorfor disse problemer stadig opstår i det herrens år 2026:
Jeg mener, at Inderes burde sætte barren højere og stræbe efter en mindst lige så flydende oplevelse på deres egne sider, så brugeren ikke behøver at vente på, at hjemmesidens elementer indlæses ![]()
Uironisk set ville det valg + JavaScript slået fra og en ekstremt minimalistisk oplevelse være peak inderes.fi for power-brugere, men desværre ødelægger det i øjeblikket hjemmesiden så meget, at det ikke er muligt. Men man kan jo altid bede Codex om at kode en bedre hjemmeside til sig selv og tvinge den ind i stedet for den nuværende side, så heldigvis er alle brugere i 2026 potentielle UI-designere.
Her er i øvrigt den næste million-dollar app-idé. En app, der fjerner alt overflødigt UI fra hver eneste hjemmeside på internettet og tvinger dem alle ind i det samme optimerede format, som brugeren selv ønsker ![]()
Jeg lover på @Verneri_Pulkkinen’s vegne, at han sørger for at få dette gennemført engang efter regnskabssæsonen. ![]()
Disse månedlige lister opdateres for IR-klienternes vedkommende næsten i realtid (hvert 10. minut) på vores side. Inderes’ ejere var i hvert fald opdateret hos mig. For andre selskabers vedkommende kommer dataene fra Millistream, hvilket desværre betyder, at de er ældre.

Når der gives en frisk opdatering (selvom det “kun” er en Q1-forkommentar), er en sådan modstrid unægteligt forstyrrende: En REDUCER-anbefaling ledsages af en målkurs, hvor der er et kurspotentiale på over 30 %.
Ved at læse i tebladene og mellem linjerne kan man måske gætte på, at man efter resultatanalysen snarere vil justere målkursen ned end anbefalingen op. Kunne man i disse tilfælde give målkursen et mærkat om midlertidig forældelse (“Opdatering på vej – tro ikke på dette!”)?
Nu er den nye like-knap live, og alle dem, der har liket, er synlige ![]()