Inderes.fi-innehålls utvecklingsidéer

“Tyvärr stöds inte din webbläsare” fortfarande ……………………….

2 gillningar

En sådan idé kom upp, att det skulle vara intressant att läsa artiklar i stil med “CEO PERFORMANCE REVIEW”, särskilt efter att VD:n har bytts ut i något företag och man ser lite hur framgången har gått baserat på aktiekursen, Glassdoor, och liknande mätvärden.

Kanske tänker jag först på till exempel Fiskars - Lönsamhetsoptimering och transformationberättelse? när stora transformations- och digitaliseringsprojekt har genomförts. Lyckades VD och CDO med detta?

En annan som kommer i åtanke är Sampo - En övertygande försäkrare, där det kanske fanns något om Turres era i de historikerna?

Just det, och naturligtvis även i IT-företag, där VD:arna verkar bytas ut ofta.

För mig förblir VD:arnas bidrag alltid lite oklart vad som skulle göras och hur man lyckades :smiley:

2 gillningar

I den här Inderes-artikeln är det enligt mig helt oklart vem som har skrivit den. Författarlänken är Inderes, med en liten länk till Coinmotion och i friskrivningsklausulen “De framförda åsikterna är författarnas egna och kan inte betraktas som Coinmotions officiella ståndpunkter”.

En annan sak är att Esa Juntunen planerar en YouTube-kanal och att göra videor. Skulle det vara möjligt för Inderes att värva författaren Juntunen till sitt eget stall, eller erbjuda någon lösning där en så pass högkvalitativ person inte behöver slösa all sin tid på att lära sig den hårda vägen? I bästa fall skulle man kunna uppnå win-win-situationer med kända investeringspersonligheter som Juntunen, men det måste erkännas att den svåraste delen av affärerna förmodligen är att få dem ekonomiskt fördelaktiga för båda parter.

10 gillningar

Jag föreslår sådana grafer för alla analyser som en grundkomponent Admicom - Rakennusalan digitalisoinnin edelläkävijä - #1216 käyttäjältä LeFevre

4 gillningar

Tack för feedbacken @Midnight_Rendezvous! Publicisten hade glömts bort att markeras som Coinmotion, jag har nu korrigerat det :white_check_mark:

Tack för förslaget @Artisti! Vi har funderat på olika sätt att visualisera prognoser, och en lösning i den stilen skulle verkligen vara användbar. Vårt huvudfokus när det gäller rapporter är nu att först föra över innehållet i PDF-rapporterna till online-format, men parallellt funderar vi också på nya visualiseringar.

För den här sammanfattningsdelen finns redan korrigeringar klara, sådana “enligt vår uppfattning”-kommentarer kommer förhoppningsvis att minska :blush:

7 gillningar

Utvecklingsförslag för artiklarnas gillafunktion. Gilla-alternativen finns nu högst

15 gillningar

Ett par buggar:

Sökfältet på Inderes.fi:s startsida beter sig konstigt. Om jag t.ex. skriver “Kirjakerho” (Bokklubb) där, ser det första sökresultatet ut som det ska, men i de följande är “2025” markerat av någon anledning, och de är inte relevanta för själva sökordet på något sätt.

Ironiskt nog, när jag skulle rapportera denna bugg, hittade forumets sökfunktion inte denna tråd alls när jag skrev in “Inderes.fi:smiley: Överlag känns det som att forumets sökfunktion har tagit ett steg tillbaka och fungerar ungefär lika dåligt som Outlooks sökfunktion.

10 gillningar

Kan flyttas till rätt tråd!

Jag undrade när Tulikivi delade ut utdelningar, varför företaget inte finns med i Inderes utdelningskalender?

1 gillning

Jag är egentligen ingen utdelningsinvesterare (en fras som varje utdelningsberoende skulle säga), men jag märkte att Inderes andra utdelningspost inte syns i börskalendern. Den har ju betalningsdag torsdag den 23.10. Har datan av någon anledning inte nått sin slutdestination från databasen?

EDIT: Användarfel :slight_smile:

2 gillningar

Där syns avskiljningsdagen och inte betalningsdagen, som i fallet med Inderes utdelning var den 15.10. och därför syns den inte.

4 gillningar

Börskalendern i din bild visar endast datum för avskiljning av utdelningar. I den separata Utdelningskalendern hittar du däremot datum för avskiljning och betalning, samt utdelningsbeloppet och utdelningsprocenten: Inderes utdelningskalender.

3 gillningar

Forumet verkar inte gilla att man bläddrar igenom trådar effektivt genom att öppna dem i nya flikar. Om det kunde hittas en smartare algoritm för detta innan det blir fel, så vore det bra :slight_smile:

Slow down, you’re making too many requests.
Please retry again in 4 seconds.
Error code: user_10_secs_limit.

7 gillningar

Nu när forumet är flerspråkigt, borde vi fundera på att presentera ett land-/börsspecifikt val på forumets förstasida samt ett användarspecifikt standardval. Man skulle tro att något sådant skulle generera mer trafik åt alla håll.

5 gillningar

Tack för meddelandena! Jag var på semester några dagar, så förlåt för det sena svaret :germany: :soccer_ball: :clinking_beer_mugs:

It’s a feature not a bug :man_shrugging: Vi förbättrade sökningens noggrannhet, med hänsyn till det senaste innehållet, vilket ledde till den där 2025-markeringen. Att fixa det krävde större knep, så vi bestämde oss för att först publicera den versionen. Avsikten är att fixa det :blush:

Vi har inte “förbättrat” forumets sökning, det vill säga den har gått sönder när det gäller nytt innehåll. Avsikten har dock varit att under slutet av året ta i bruk Discourses semantiska (AI)-sökning, som förhoppningsvis åtminstone inte försämrar sökningens noggrannhet :crossed_fingers:

Vi får utdelningsdata från dataleverantören Millistream, och ibland saknas utdelningar i kalendern på grund av att företagen håller på datum. Ursäkta att det saknades!

Jag vill inte ändra de nuvarande gränserna, eftersom de ofta används av en anledning. Håller med om att en smartare algoritm förmodligen vore det bästa tillvägagångssättet :blush:

Ja, bra poäng @jps! Avsikten är att uppdatera forumets tema inom kort, vilket kommer att förbättra användbarheten och bland annat synligheten för kategorier. Tanken är att tackla olika ämnen och börser med dessa till en början, men vi får se om det behövs ett separat val.

12 gillningar

I dessa AI-sammanfattningar av förhandsrapporter blir det fortfarande lite oklart vad som är analytikerns förväntningar och vad som är företagets faktiska prestation. För några dagar sedan var jag tvungen att gnugga ögonen ett

11 gillningar

Tack för feedbacken @Mauri! Ja, det var ännu mer strul med dessa tidigare, vi släppte en förbättring i slutet av veckan. För närvarande fungerar sammanfattningarna bättre, men några sådana oklarheter har dykt upp i prognoserna. Vi följer situationen och finjusterar lösningen!

5 gillningar

Forumets utseende har uppdaterats

Som många säkert märker ser forumet lite annorlunda ut än tidigare. Vi uppdaterade det använda temat för att göra det snyggare och tydligare.

Vi tar gärna emot feedback om användbarhet, färger, textstorlek etc. Avsikten är att förbättra sökfunktionen och andra funktioner under vintern, så ni får gärna lägga fram andra önskemål för forumets utveckling! :blush:

9 gillningar

Om du vill använda det gamla temat kan du aktivera det för din användare i inställningarna under Användargränssnitt och tema. Nedan finns en bildguide för detta, kom ihåg att spara valet.

8 gillningar

Denna del “hoppar” störande i ögonen:

Vit text på svart bakgrund var okej.

7 gillningar

Hmm ja, det borde inte se ut sådär :thinking: Jag tror det är något fel med webbläsaren, för det fungerar normalt för mig på olika enheter i både ljust och mörkt läge.

Pingar du mig imorgon om det inte har försvunnit då?

4 gillningar