God stemning tråd

Buschaufføren har hjertet på rette sted :blush:

Ingen betalingsmur.

Buschaufføren muntrede en mor fra Helsinki op tirsdag eftermiddag.

Jutta Ala-Äijälä, der bor i Koskela, var på vej hjem fra børnehaven med sin snart toårige Väinö, som ”begynder at have lidt trodsalder i luften”.

12 Synes om

At se disse venner gør en i godt humør og får stressniveauet til at falde :smiling_face:

7 Synes om

Friske Maire gjorde mig i godt humør. :blush:

6 Synes om

En herlig 5-årig pige blev “overrasket”, da hun fik lov til at møde sangeren fra Kuumaa, Johannes Brotherus. :heart:

7 Synes om

Her er en sød historie om Mirjams karakterfulde kæledyr, nemlig Sosuli og Tuutikki :slight_smile:

9 Synes om

Man bliver som regel i godt humør, når man ser hunde i pænt vintertøj. For nylig så jeg en vovse, der i sig selv så lidt skræmmende ud (jeg er lidt bange for dyr, men det er vist ikke en fobi), men den havde en lyserød striksweater på. :heart: Åh ja, og en gang var der en rigtig lang hund af gravhundetypen, som havde en rigtig lang striksweater på, den var også nuttet. :slight_smile:

Hav en afslappende søndag alle sammen, lad os være søde mod hinanden! :blush:

7 Synes om

Skihopets Paavo Väyrynen :slightly_smiling_face:

26 Synes om

Her er endnu en af slagsen… redskabsgymnastikkens grand old lady, har deltaget i OL otte gange, 50 år på bagen og snuppede stadig guld sidste år på World Cup-scenen. Man kan ikke andet end tage hatten af for damen.

10 Synes om

Min kvinde lagde mærke til, at jeg nipper til min morgenkaffe meget langsomt, hvilket betyder, at nydelsen risikerer at forsvinde, efterhånden som kaffen køler af i kruset. Nå, i morges overraskede hun mig. Hun havde forvarmet kruset før serveringen ved at lade kogende vand stå i det. Det gjorde mig i rigtig godt humør. Jeg elsker den kvinde!

Og ingen erotiske fortolkninger af dette, historien er sand.

36 Synes om

Weekenden starter med usædvanligt flot vejr til udendørsaktiviteter. Nu er det tid til at glemme hverdagens bekymringer for en stund og tage udenfor for at nyde vinteren.

Her er et rastested i Kivinokka, som drives af et initiativrigt brødrepar:

En varm rom-kakao ville nok smage godt efter en lille, frisk gåtur.

11 Synes om

Smukt.. tegn tegn tegn

13 Synes om

Det her gav mig virkelig en god følelse. En skøn modvægt til ”alt, til mig, med det samme, nu”-ræset.

– Man behøver ikke at opnå alt med det samme, og man behøver ikke altid at finde en hurtig løsning – med vedholdenhed og flid udvikler tingene sig gradvist.

– Siden da har jeg ikke haft nogen mål. Jeg er virkelig tilfreds nu med det, jeg kan på nuværende tidspunkt.

– Jeg har alt, hvad jeg nogensinde har ønsket mig.

Jeg ønsker alle forumkolleger en dejlig frostweekend!

17 Synes om

Cykling, at lytte til og skabe musik. At lære nye færdigheder, at realisere sine egne drømme. At finde et nyt yndlingsvideospil osv. At lykkes med noget udfordrende.

1 Synes om

Hold da op! Det her gør en virkelig i godt humør.

11 Synes om

Medaljekontoen åbnet ved OL! Eero Hirvonen avasi Suomen mitalitilin hiihtämällä yhdistetyn olympia­pronssille sohjoisessa kelissä | Talviolympialaiset 2026 | Yle

14 Synes om

Jeg har tænkt over det her længe, og nu fandt jeg en god tråd til emnet. I sit interview for Q4FY25 sagde Elisas CEO (frit efter hukommelsen), at takket være Elisas innovation og patent er svindelopkald i Finland næsten helt ophørt.

For nylig undrede jeg mig over opkald fra Sverige, som afbrød så snart jeg svarede, indtil et opkald fortsatte det afgørende sekund, hvor jeg kunne høre, at det faktisk var svindlere, der ringede. Jeg tror derfor, at Elisas teknologi virkede i mit tilfælde. Virkelig sejt, hvis de er blevet stoppet i hele Finland, i det mindste for en stund!

13 Synes om

Nogen har haft en rigtig dejlig dag i dag! :smiling_face_with_three_hearts:

En uventet deltager begyndte at jagte målstregens tv-kamera i hælene på skiløberne. Hunden stoppede op et øjeblik for at undre sig over det stillestående kamera, før den strøg over målstregen efter de kroatiske og græske skiløbere. I målområdet kom hunden i kærlig pleje hos personalet og gav dem et ordentligt smækkys.

9 Synes om

" I Alabama i USA har det samme skilt hængt på væggen i en restaurant ved navn Wintzell’s Oyster House i årtier. Det lover gratis østers til en 80-årig, der kommer til restauranten sammen med sin far.

Måske tænkte restauranten, at løftet aldrig ville skulle indfries. Så trådte den netop 80-årige Jimmy Rush og hans 99-årige far Jim Rush ind ad døren."

USA | 80-årig søn og 99-årig far fik gratis østers

19 Synes om

Klokken otte om morgenen kommer hans barnebarn Elia i pasning. I løbet af dagen hygger de sig sammen, er ude i det fri, spiser og tager en middagslur. Ved fire-tiden bliver Elia hentet hjem.

”Middagsluren gør også bedstefar godt,” griner Joonas.

”Kalenderen skal ryddes for andre ting, dette skal være hovedopgaven. Sådan nyder begge det mest.”

”Pasning og leg er stadig meget det samme. Det er kun det at klappe barnevognen sammen, der er betydeligt sværere end i gamle dage.”

Da jeg i sin tid vendte tilbage til kontoret efter min første forældreorlov, gav en kunde mig hånden, ønskede tillykke og konstaterede: ”Børn er det bedste i verden.”

Nu ti år senere er jeg ret sikker på, at han havde ret.

36 Synes om

Her er Yles historie med en video om en dværgflodhestunge :smiling_face_with_three_hearts:

6 Synes om