Golfaktier og golfaktier - coronatrend eller golfens genkomst?

På grund af corona blev jeg igen bidt af golf, og da jeg ikke virkede til at være den eneste, købte jeg i november (for sent) aktier i Acushnet og Callaway til porteføljen. Jeg tænkte, jeg ville starte en tråd om emnet, hvis der var andre her, der var interesserede.

Gruppens fokus er især Callaway Golf og Acushnet Holdings (Titleist), men også andre aktier inden for temaet som Sumitomo Rubber, Mizuno, Graphite Designs, Mitsubishi Chemical osv.

Jeg har også et par “rigtige” golfaktier i bankboksen, så dem kan vi også spekulere i.

6 Synes om

I 2020 var golfrunderne i USA i kraftig vækst på trods af bane-lukninger i sensommeren. Januar 2021-runderne er +21,4% i vækst sammenlignet med 2020.

1 Synes om

Mener du, at det ikke længere kræver hjælp fra motorcykelbander, småkriminelle og folk med dårlig kredithistorik at slippe af med golfaktier? Det ville da være en joke :face_with_raised_eyebrow:

Måske er der et marked for dem i større byer, men ellers ville jeg holde mig væk.

9 Synes om

Ja, det er nok bedst at holde sig fra golfbaneaktier eller i det mindste vide, hvad man laver. Aktier i disse kølle-, bold- og udstyrsproducenter handles på børsen helt uden bandemedlemmer :wink:

2 Synes om

Jeg har ikke rigtig undersøgt golfaktier “med de øjne” fra børsens perspektiv. Det må jeg lige se nærmere på.

Callaway burde drage fordel af den nuværende boom ganske godt, da de producerer rimeligt prissat og anstændigt udstyr til amatører.
Her er et eksempel fra linket: https://youtu.be/dxHLtcHWnzI

Hvad angår aktier i golfbaner, er det en anden sag. Der er stor variation fra byrder til eftertragtede aktier. Det er dog sikkert, at golfklubber, der klarer sig godt, vil drage fordel af dette boom, som corona har medført.

4 Synes om

I går et solidt resultat fra Acushnet Holdings, men på den anden side en ret forsigtig vurdering især for slutningen af året.

Markedet kunne også lide det:

Hele resultatpræsentationen:

1 Synes om

Lad os vække tråden til live og kradse lidt i overfladen. Er der folk på forummet, der har sat sig ind i branchen? Ved at følge sociale medier (YouTube, TikTok) samt min omgangskreds kan jeg meget subjektivt konstatere, at sporten er i fremgang.

Med dette opslag vil jeg gerne bringe branchen så at sige “frem i lyset” og få forskellige meninger, før jeg dykker dybere ned i branchen. Herunder er et par grafer fra en hurtig undersøgelse foretaget på togets wi-fi.

Google Trends-kurve for søgeordet golf, 2004–i dag

Titleist og Callaways 5-års grafer

2 Synes om