HL Acquisition Corp’s aktionærer godkendte fusionen med Fusion Fuel fredag den 4. november, og noteringen med ticker HTOO(W) starter tilsyneladende inden for de næste par dage. Så det er tid til en egen tråd.
Virksomhedens trumfkort er en integreret CPV-solcelle (Concentrating photovoltaic) og en miniatureelektrolyseenhed, som hævdes at producere brint til betydeligt lavere omkostninger end nuværende konkurrenter. Denne omkostningsfordel opnås ved at udnytte spildvarmen fra CPV og undgå tab forårsaget af adskillelsen af elproduktion og elektrolyse (f.eks. eloverførsel, invertere osv.).
Jeg har været skeptisk over for påstandene (det er jeg stadig, selvom jeg er med i SPAC med en lille indsats), da det har været svært at finde detaljeret information om teknologien. HL Acquisition Corp’s virksomhedspræsentation var i den henseende meget overfladisk. Tilliden blev dog betydeligt styrket af ledelsens præsentation tidligere på ugen, og især CFO Frederico Figueira de Chaves’ del. Et par punkter fra hukommelsen:
Virksomhedens syn på brintøkonomiens rækkefølge var efter min mening meget jordnær og stemmer overens med mine egne tanker. Fusion Fuel ser, at omvæltningen starter i industrien - især ammoniakproduktion og olieraffinering - og det er det, de satser på. Brint vil bryde igennem i transport, energilagring osv., men først om mange år.
Markedet er ikke klar til at betale en præmie for grøn brint. Det vil først slå igennem, når det er økonomisk rentabelt på markedsvilkår.
Link til præsentationen her, kan varmt anbefales. Transcript Conference Call Transcripts (link brudt på tidspunktet for opslaget).
Hvor mange aktier er der i øjeblikket i omløb? Jeg tænker bare, at når det er en pølsevogn, der er tale om, sker der så forfærdelige ting, når Robinhood-brugerne trækker den fra hinanden.
Jeg fandt denne nyhed på Shareville. Så i dag skulle HCCH skifte til HTOO. I går var der i hvert fald store bevægelser efter lukketid, lad os se, hvordan HTOO’s rejse starter!
Forventet markedspladsens ikrafttrædelsesdato: 10. december 2020
Jeg ved nu ikke, hvad der sker med denne $HTOO, i porteføljen opdateres rækken i hvert fald ikke, selvom $HTOO allerede findes i Nordnets udvalg. Andre steder finder man den så ikke.
Teksten bag linket tolker jeg dog således, at HTOO burde være i drift i dag. Måske er opstartsvanskelighederne inkluderet i ordet “Anticipated”, mon det sker i løbet af dagen?
Forretningssammenslutningen af HL Acquisitions Corp. (HCCH, HCCHW, HCCHR, HCCHU) og Fusion Fuel Green PLC er foreløbigt planlagt til at blive afsluttet før markedet åbner i morgen, torsdag den 10. december 2020. Som følge heraf vil de ordinære aktier, warrants, rettigheder og units blive suspenderet fra handel. Som forberedelse til afslutningen vil HCCH, HCCHW, HCCHR, HCCHU blive standset umiddelbart efter eftermarkedssessionen kl. 20.00 den 9. december 2020. Hvis forretningssammenslutningen afsluttes som planlagt, forbliver disse aktier standset på afslutningsdagen (den 10. december) og vil blive suspenderet med virkning fra den 11. december 2020.
Jeg læser det sådan, at denne standsning den 10. december netop gælder disse HCCHx-instrumenter, som derefter den 11. december suspenderes/fjernes. Men måske skal standsningen tolkes som også at gælde $HTOO. Det er en ret mærkelig sag, at noteringen er afbrudt i en dag
Kan en oplyst person svare på, hvad den lave omsætning skyldes? Indtil videre er kun omkring 3000 stykker skiftet, men i går var det omkring 10 gange så meget på samme tid.
På fredag viste Fusion Fuel Green sig helt korrekt i porteføljen hos Nordnet, og nu er den fastlåste HL Acquisition Corp igen på dens plads, med en forkert kurs. Super, hvordan mon det bliver mandag… Hvordan er stemningen i weekenden hos andre mæglere?
{“content”:“Hos Nordnet blev Fusion Fuel vist korrekt i fredags, men i baggrunden var instrumentet ikke i orden. Jeg prøvede at lægge en 30% del til salg i forbindelse med åbningsstigningen, men Nordnet genkendte ikke de Fusion Fuel-aktier, der var i porteføljen, som værende de samme som dem, der ville være kommet ud på markedet via ordren. Den kastede følgende fejl, som jeg kontaktede kundeservice om. Har ikke hørt noget tilbage.\n\nDet her fortsætter nu den samme linje, hvor Nordnets systemer er bagud i forhold til konkurrenterne. Det er jo ret latterligt, at handlen med denne aktie ikke lykkedes fredag, hvor der blev taget -32% nedad fra åbningsprisen.\n\n