Faron Pharmaceuticals - Innovatiivisia lääketieteen ratkaisuja (Osa 2)

6 tykkäystä

En ymmärrä alkuunkaan et täällä jotkut on myymässä koko firman 5 miljardilla (noin 40€/osake). Tuo on absurdia eikä sinne päinkään. Jos pelkästään mietitään MDS-markkinaa 4 miljardilla per vuosi (en käytä yksikköjä, koska taala ja euro niin lähellä pariteettia), niin myyntiaika lääkkeelle isolla rahalla BP:n ostaessa tämän osan firmasta on noin 12 vuotta (tässä huomioitu ramp-up-time). Ja mielestäni nyt heti pitää myydä Bex kaikkiin verisyöpiin. On sitten BP:n asia kehittää muihin verisyöpiin. Faron pitää kiinteät. Oletetaan nyt et mukamas myisi vain 2 miljardilla per vuosi (MDS), mikä tarkoittaa 24 miljardia 12 vuoden aikana. Siinä sit voi miettiä et jo pelkästään MDS:ään ostohinta 5 miljardia olisi sekin mielekästä, eiks vaan. Eli suhde 5/24. Mitä sit tulee kiinteisiin on helposti 10x sillä perusteella et Faron on itse sanonut et Bex voisi kombona käydä jopa 20-30% kaikista syövistä. 2030 kaikki syövät ovat arviolta noin 300 miljardia ja tästä 20% on 60 miljardia ja tästä taas se puolikas on 30 miljardia, ja kymmenen vuoden ajalta tekee hulppeat 300 miljardia. No tämän kun suhteuttaa oletettuun verisyöpäkauppaan, niin hinnaksi tulee (300/24) x 5 miljardia = 62,5 miljardia (noin 500€/osake). Suuruusluokat laskelmissani lienevät oikein, ei ainakaan dekadin virheitä.

13 tykkäystä

Ja sitten näissä laskelmissa unohdetaan että kyseessä on kombo lääke ja oletetaan että se varsinainen lääke ei maksa mitään?

3 tykkäystä

Ei unohdeta. Ja kumpis nyt on se varsinainen lääke? Kombona mennään ja laskelmissani ottanut suoraan datat edellisestä Faronin CMD:stä

5 tykkäystä

Jos, siis jos, Bex toimii sytostaattien haittavaikutuksia vähentävänä tekijänä, niin mikä olisi hinta silloin? Aikalailla sama, mitä se ns. päälääke maksaa, jos sen haitat saisi kumottua Bexillä. Ne potilaat, jotka hyötyisi sytostaatista, mutta ei kestä sitä, saisi toimivan lääkkeen vähäisillä sivuvaikutuksilla. Jos Bex siinä rinnalla vielä toimisi siten, että sen “päälääkkeen” vaikutus ei loppuisi tietyn ajan jälkeen, niin eikö kuka tahansa maksaisi siitä/niistä hyödyistä? Minä big pharmana ja potilaana kyllä maksaisin. Jos Faron pelaa tässä upporikasta tai rutiköyhää, siitä kärsii kaikki. Ei sitä riskiä oteta, vaan nyt neuvotellaan hinnasta. Me sijoittajat ollaan pelattu samaa peliä, monet aikalailla alusta saakka tietämättä, mikä on lopputulos tai milloin peli vihelletään poikki. Jos Syrjälä on mukana vielä tässä vaiheessa tietäen tasan tarkkaan kaikki vaiheet ja kuviot, niin minä olen myös. Clarkille ja muille opponenteille annan kiitosta myös, mutta edelleen tässä vaiheessa, kun rahoitus alkaa olla se kuuma peruna, ennemmin itse painan kaasua kuin jarrua. Tietäen, että vaihtoehdot on olla upporikas tai rutiköyhä. Omasta mielestäni Faronilta väläyteltäisiin tällä hetkellä varakippoa tai antia, ellei siellä uskottaisi, että niihin ei enää mennä.

8 tykkäystä

Niin, en vain missään (edes Faronin omissa) laskelmissa ole nähnyt että miten se markkinaosuus jaetaan Bexin ja Azan tms. kanssa… Pikkuisen vaikuttaa laskelmaan jos kokonaismarkkinasta lasketaan vaikkapa 30% osuutta ja se vielä jaetaan kahden kesken… nähdäkseni useimmat laskelmat eivät tätä olen mitenkään huomioinut ja ovat siis tuplasti yläkanttiin…

1 tykkäys

Sisäpiiritietoa: Faron aikoo laskea liikkeeseen toisen erän joukkovelkakirjoja, joiden yhteenlaskettu pääoma on 10 miljoonaa euroa vaihtovelkakirjalainajärjestelynsä puitteissa

Edit: Nyt kun tää ”varakippo” tuli käyttöön niin aika varmasti ei ole keskusteluja ollut partneroimisen kanssa.

9 tykkäystä
7 tykkäystä

Oijoi. Nyt näyttää huonolta. Huomenna saa Faronia halvalla. Nyt olisi Juhon aika astua esiin pienen informaation muodossa.

8 tykkäystä

Juhani Tammisen sanoin.

“ Mä häpeän,mä häpeän”

Sieltä se varakippo tuli. Onko ahneella sittenki paskanen loppu?

5 tykkäystä

Itse kyllä oletin ettei kaikki vaihtovelkakirjan ehdot täyttyisi, mutta näköjään olin väärässä tai rahan lainaaja ei kaikista ehdoista ollut niin tarkka. Noh noilla hilloilla päästään kevääseen, että Juhollakin saa soon pian tapahtua. Varakippo mysteeri on nyt virallisesti selvitetty. Kurssihan otti pompun uutisesta ennen sulkeutumista, joten ei tämä pelkästään negatiivinen uutinen ole kuin meille kärsimättömille.

6 tykkäystä

Huonolta tai ei, ainakin nyt tiedetään että kassa ei lopu tammikuussa. Jos lappua saa alennuksesta niin pitänee tankkailla lisää siis :slight_smile:

Mieluusti olisin ottanut toisenlaisen tiedotteen, mutta ainakaan ei tarvitse olla pelkän spekulaation varassa

7 tykkäystä

Eiköhän tuo ollut jo leivottu nykyiseen kurssiin? Vai onko joku oikeasti yllättynyt?

Rahoitusvarmuus on pakko olla olemassa, vaikka varmasti laimennusta tuleekin.

5 tykkäystä

Toistoa, mutta ei tämän pitäisi ketään yllättää. Tiedossa oli milloin rahat loppuu ja rahoitusinstrumenttikin oli valmiina. Kuten aiemmin totesin, niin samaa “soon” hevonkakkaa kuultiin jo Jalkanen seniorin suusta vuosia sitten. Soppari tulee, jos on tullakseen. Juhon jutut voi jättää omaan arvoonsa, hän tekee mitä toimarin täytyy, eli kerää rahaa ja yrittää myydä firmaa.

16 tykkäystä

Hohhoijaa. Miljardin etumaksu vaihtui 10 miljoonan velkakirjalainaksi…

Huomenna avaa vähintään -10% taulussa.

12 tykkäystä

Ei riitä. Nyt lähti sijoittajilta luottamus. Nyt on Juhon sanottava jo jotain. Enää ei voi selitellä.

11 tykkäystä

Olisi mielenkiintoista tietää tämän sagan todelliset taustat. Tuo 10 milj. ei kauan lämmitä, jos partneritilanne on se, että neuvottelut on ryssitty tai kariutuneet. Kyllä sijoittajatapahtuma olisi vähintä mitä nyt kuuluu tehdä. Hopeinen reunus on, että neuvottelut ovat kesken ja varmuutta clousauksesta ei ole ennen vuoden vaihdetta. Silloin varakippo on varakippona paikallaan muuten ollaan menossa kohti synkkiä vesiä. Ja juholle pitäisi kertoa mitä soon tarkoittaa ja koska sen saa sanoa ja koska ei.

6 tykkäystä

On melko selvää, että monet tällä foorumilla eivät ole koskaan kuulleet vivusta, ja laajennettu kassavirta käynnissä olevissa neuvotteluissa antaa Faronille selvästi lisää vipuvoimaa.

Voi nopeasti kannustaa kumppaneita / kosijoita nostamaan tarjoustensa kokoa, jotka ovat innokkaita hankkimaan Faronin tai tekemään yhteistyötä sen kanssa Bexmarilimabissa.

Eikö äskettäinen FUD (pelko, epävarmuus, epäilys) viitannut siihen, ettemme saisi lisäerää? Nyt se on vaihtunut muotoon Voi

24 tykkäystä

Juholla tuntuu olevan haasteita ymmärtää mitä kannattaa listayhtiön toimarina sanoa ja mitä ei.

10 tykkäystä

Ilmeisesti verisyöpiin ei kunnon diiliä tarjolla. Proof of concept dataa bex+pd1 haluttaneen nähdä myös.

Tossa Yamarin laskeskeli 2B vuosimyyntiä, aika bullish. Tein omani. Usein pääsee jo oleelliselle pallokentälle laskemalla vain USAn, koska lääkkeiden hinnat.

Bex sales 2035 USA

Cases 6700/v

CAGR 3%

Mean time on treatment 18kk

Penetration 50%

Pricing 100kUSD/v

6700 x 1,03^10 x 0,5 x 18/12 x 100000 =675 317 980,62 = 675MUSD/v

1 tykkäys