Faron Pharmaceuticals - Innovative medicinske løsninger (Del 2)

Betyder det der rekruttering?:

1. Man forbereder forhandlinger med myndighederne om de endelige endepunkter (End Points), patienttal og sammenligningslægemidler for det kommende registreringsstudie (fase 2b/3).

2. Selskabet forbereder mulige accelererede markedsføringstilladelsesprocesser (såsom FDA Breakthrough Therapy / Fast Track-forberedelser).

3. Der forhandles om partnerskaber med (Big Pharma). Amerikanske og europæiske medicinalgiganter kræver, at målselskabet har et pålideligt og erfarent myndighedsteam til at garantere godkendelsen af ansøgningen om markedsføringstilladelse.

Eller en kombination af disse??

11 Synes om

Der er i hvert fald topfolk over det hele. Hvis vi dertil får koblet ordentlig finansiering på, så vi ikke står i en slem knibe igen om et øjeblik – det vil sige, at jeg personligt ikke tror, hele foretagendet går ned på én gang, men derimod etapevis, og måske den største bekymring dermed forsvinder – så ville det være en stor ting. Det er også nemmere og mindre risikabelt for en partner at gå med på dette tidspunkt. Kineserne har i mange uafhængige studier konkluderet, at Bex virkelig virker. Der er desuden tale om anerkendte institutioner. Derovre er man klar til at satse på lægemiddelindustrien.

6 Synes om

Det behøver ikke at betyde nogen af disse tre ting, men selskabet kan blot styrke sin organisation, så den modsvarer dens behov. Faron havde på et tidspunkt over 20 ansatte på egen lønningsliste, og det er efter min mening ret lidt, når man tænker på ressourcerne i et troværdigt lægemiddeludviklingsselskab.

Jeg synes, det er fantastisk, at der bringes information og nyheder ind i denne tråd fra forskellige kilder, men det er til gengæld noget møg, når man forsøger at skabe unødvendig hype omkring dem eller overanalyserer nyhedernes betydning.

11 Synes om

Men det kan det betyde, og det synspunkt er man derfor nødt til at acceptere her. Enhver ved, at det eneste, der er fakta, er det, hvor der er underskrifter på papiret. For mange andre virksomheders vedkommende spekuleres der endnu vildere, uden at nogen griber ind over for det. God rekruttering og helt sikkert på sin plads. Faron har nu gjort mange ting rigtigt, især når det gælder kommunikationen til investorerne. Det begynder at se godt ud. Bex-resultaterne er dog det eneste, der overhovedet har nogen betydning for virksomhedens værdi.

7 Synes om

Det fortæller bestemt noget om virksomhedens spændende potentiale, at man kan få topkarakterer af respekterede fagfolk til holdet. Disse mennesker vil vide, hvad de går ind til. De vil være med til at skabe noget nyt og stort. Og når der er store navne med, er det sikkert spændende at komme ombord. Det er min opfattelse af det.

16 Synes om

Til sammenligning og som et eksempel på svensk informationsformidling om en forskning, der stadig er i sin vorden.
Snupmet fra Inderes’ adresse, så det må være tilstrækkelig hygiejnisk til at modvirke ovenstående lorte-tvivl.

Mendus reports positive read-out for first stage VITAL-CML trial
Mendus AB (“Mendus” publ; IMMU.ST), et biofarmaceutisk selskab med fokus på immunterapier mod myeloid blodkræft, meddelte i dag positive resultater fra første fase af VITAL-CML-studiet – hvor sikkerhed og tolerabilitet blev evalueret – efter en gennemgang foretaget af studiets uafhængige datamonitoreringskomité (DSMB).

1 Synes om

Burde man ikke have ansat en med hans kompetencer allerede for to eller tre år siden? Eller omvendt, er målet først sat nogle år ude i fremtiden?

2 Synes om

Eller også har han ikke villet medvirke før, men har nu taget imod jobbet, fordi resultaterne er begyndt at tale for sig selv, og han er blevet overbevist om, at det kan betale sig at tage denne stilling? Min egen mening om sagen er, at disse topnavne ikke lader sig ansætte til disse små bikse, selv for store penge, hvis ikke de tror på, at de får succes. Hvis Faron kommer i mål, vil det fremover være endnu lettere for ethvert topnavn hos Faron at sigte endnu højere. Ingen ønsker at ansætte en fiasko, og hvorfor løbe den risiko, når der stadig er mange arbejdsssår foran sig.

7 Synes om

Hvis tilbudet er konkurrencedygtigt, tager man naturligvis imod jobtilbuddet; han har jo ingen risiko for at fejle. I en lille virksomhed får man aktiebonusser, hvis værdi i tilfælde af succes kan løfte indkomstniveauet op på et helt andet niveau, men som medarbejder har man ingen risiko. Inden for lægemiddeludvikling er der i den rolle ingen, der interesserer sig for, om man er en “fiasko”; det er en fuldstændig naturlig del af branchen, og i den position kan du på ingen måde påvirke resultaterne af lægemiddeludviklingen.

Spørgsmålet er derfor, hvorfor man først anskaffer en person til sådan en rolle nu.

5 Synes om

Din tidligere besked om, at Timo Syrjälä ville have solgt hele sin beholdning i Helsinki, var helt hen i vejret.

Ved at søge på Syrjälä Timo finder man en eller anden lilleinvestor fra Lapua med sine 1.684 aktier.

Det havde været rigtigt at indtaste navnene i navnefeltet i den rigtige rækkefølge, Timo Syrjälä, så ville hans beholdning i Helsinki på flere millioner aktier være fundet.

4 Synes om

Her er hele den besked fra februar 2026, som stadig har naget dig:

[quote="ValkoinenPeura, post:3499, topic:66933, full:true"]\nJeg ringede til Euroclear i dag og forespurgte om besiddelserne hos nogle af de største aktionærer.\n\nDISSE TAL ER MODTAGET TELEFONISK FRA EUROCLEAR, HVILKET BØR TAGES I BETRAGTNING DEREFTER\n\nIfølge de oplysninger, jeg fik fra Euroclear, har Varma solgt næsten halvdelen af deres aktier, og den nuværende beholdning er godt 2,6 millioner. OP Asset Management har solgt næsten det hele, og den største beholdning under OP er godt 200 tusind.\n\nOg endelig, som det sidste der er værd at rapportere: Syrjälä ser ud til ikke at eje personlige aktier overhovedet længere. Acmes beholdninger spurgte jeg ikke engang om, da de ligger bag et forvalterregistreret depot (hallintarekkarin takana).\n\nTil sidst gentager jeg: Jeg påtager mig intet ansvar for rigtigheden af de oplysninger, jeg har modtaget, slet ikke hvad angår Syrjälä.\n[/quote]\n\nJeg har altså ikke selv siddet ved Euroclears terminal, men var fuldstændig afhængig af de oplysninger, jeg fik fra Euroclears telefontjeneste. Det gjorde jeg efter min mening også TILSTRÆKKELIG TYDELIGT opmærksom på i den pågældende besked.

6 Synes om

Så kan det jo være en nominel rekruttering, som betales for rådgivning og sit navn, for at kunne fremstå større og mere modne i mulige samarbejdspartneres øjne. Aktier, Biobucks og måske lidt kontanter til udgifter får da ganske vist en konsulent op i gear…

Jeg har forstået på forummet, at Faron ikke har nogen chancer for at ansøge om selv en fremskyndet godkendelse (accelerated approval), i hvert fald ikke hos FDA, i lang tid endnu. Hvordan ser I kloge hoveder på det – kunne Kina, Japan eller Europa være et muligt fokus i den nærmeste fremtid?

1 Synes om

Åh ha. Det er sikkert meget tiltrængt, at vedkommende bliver ansat, og det er en vigtig del af puslespillet. Det er helt sikkert, at mange har startet en virksomhed og sælger deres egen ekspertise, som den enkelte virksomhed har brug for på et bestemt tidspunkt. Men at det bare skal være til pynt, det…

4 Synes om

Kommer helt sikkert til nytte, men til hvilket behov og med hvor stor tidsinvestering? Kan du uddybe dit synspunkt på det?

1 Synes om

Det er jo helt op til virksomheden selv. Nok for at få deres arbejde gjort færdigt. Du er nødt til at spørge Faron om det, men du får næppe et svar.

3 Synes om