Hmm. En tiedä osaanko tähän vastata mitenkään erityisen tyhjentävästi, mutta jos nyt hieman ajankuluksi kulutan näppäimistöä.
Isojen kihojen asettamat ESG paineet saattavat vieroksuttaa sijoittamasta Evolutioniin? Rahastojen ja instituutioiden vetäytyminen mainehaitan takia saattaa olla iso lovi? Ei ole vain nykyisin kauhean seksikästä sijoittaa tälläiseen sektoriin. Kenneth on vain lonewolf.
En väitä, että EVO:n kasvuprosentit tai muutkaan luvut olisivat mitenkään sen tasoisia, että osaketta pitäisi arvostaa niinkuin “ennen vanhaan”, mutta uskon kuitenkin vähän siihen, että pulju on ollut tovin sellaisten voimien pyöriteltävänä, jossa sen on erittäin vaikea saada julkista ja positiivista momentumia, joka ruokkisi osakettakin kohti koillista.
Itse olen aktiivisesti seurannut tätä pulkkamäkeä sieltä ~1000SEKin hujakoilta tänne asti. Onko tällä syöksyllä pohjaa ja milloin se kelkka kääntyy? Se on erittäin hyvä kysymys. Tässä matkalla on ollut Aasian kasvun tyrehtymistä, Euroopan reguloinnin aiheuttamia katteiden palamisia, oikeudenkäyntejä ja yleistä epävarmuutta. Ainoastaan Martinin isohko osto way back aiheutti erittäin hyvän tilaisuuden ottaa voittoja kotiin, mutta muuten on ollut salonkivaunussa varsin kusista.
On varmasti todella vaikea yhdistää shorttaajia, kilpailijoita ja muita ulkopuolisia toimijoita, jotka mahdollisesti toimisivat yhdessä vahingoittaakseen Evolutionin mainetta - ainakaan ilman selkeitä todisteita - siksi en aio väittääkään, että mitään sellaista tapahtuisikaan. Mutta ne on hyvä pitää mielessä, jos mielii tähän puljuun sijoittaa.
Toisaalta, ehkä Kennethillä on ässä hihassa? Ehkä pulju ostetaan pois pörssistä? Vaikea sanoa.
Vaikka minä en mistään mitään tiedä, niin Evolutionin suhteen olisin silti varuillani, vaikka arvostustasot olisivat nyt houkuttelevan näköisiä.
Stay safe, and don’t gamble too much.