Etteplan Oyj ja tulevaisuuden näkymät?

Roni on tehnyt uuden yhtiöraportin Etteplanista Q3:n jälkeen. :slight_smile:

Etteplanin Q3-luvuissa ei ollut negatiivisesta tulosvaroituksesta huolimatta suurempaa dramatiikkaa ja kannattavuuden osalta suoritus oli jopa kohtalainen. Tulosvaroitus koski pääasiassa loppuvuoden näkymiä, mikä korostaa ettei liiketoiminta ole lyhyellä aikavälillä elpymässä ja loppuvuodenkin näkyvyys on heikko. Arvostus nykyisellä heikollakin tulostasolla on edelleen kohtuullinen, mikä antaa aikaa odotella kysynnän piristymistä. Ennusteleikkausten myötä laskemme tavoitehintamme 11,0 euroon (aik. 11,5 euroa) ja toistamme lisää-suosituksemme.

Rapsasta lainattua:

Vuosien 2025-2026 ennusteet

Negatiivinen tulosvaroitus ja Q3-tulos johti meidät laskemaan jälleen ennusteitamme. Odotamme nyt Etteplanin liikevaihdon päätyvän vuonna 2025 362 MEUR:oon ja liikevoiton 18,3 MEUR:oon. Ennusteemme ovat siten pitkälti uuden ohjeistushaarukan keskipisteen tuntumassa.

Ensi vuonna odotamme kasvun piristyvän ja liikevaihdon kasvavan 3 % 374 MEUR:oon. Tämä vaatisi yhtiön kysynnän maltillista piristymistä, mutta ei ole mielestämme varsinaisesti vielä erityisen optimistinen skenaario. Kasvun tukemana odotamme myös tulokseen selvää parannusta ja liikevoiton odotamme päätyvän 23,6 MEUR:oon

1 tykkäys