EcoUp - produkter og tjenester til lav-kulstof byggeri

Ved at grave i Hyperions sider finder man følgende;

Hyperions hovedanlæg ligger i øjeblikket i Storbritannien, hvor der er indgået en leveringsaftale vedrørende materialer med en aktør ved navn LKAB Minerals. I Finland er produktionsvolumenerne sandsynligvis små og af pilotkarakter. På det grundlag vil jeg mene, at det er sandsynligt, at materialet primært leveres til Storbritannien, hvilket reducerer de finske leverandørers konkurrenceevne. Jeg antager derfor, at LKAB er den primære materialeleverandør, og at løsningen er baseret på virksomhedens egen teknologiske ekspertise.

I virksomhedens materialer nævnes følgende:

“Hyperion’s micro‑factories use 75 % less structural material, and support recycled industrial waste (slag, fly‑ash, tailings) to lower embodied CO₂ by up to 90%.”

Dette er de samme materialer, som især Betolar har arbejdet med at udvikle.

Hyperion har tilsyneladende også et projekt i gang, hvor de undersøger brugen af nye materialetyper:

3 Synes om

Salgsdirektøren har sagt op, og afløserne kommer internt fra virksomheden. Det virker til, at den tidligere salgsdirektørs afgang sker i en ganske god ånd. Administrerende direktør Anttila kommer med følgende bemærkninger: “Man kan stole på Kimmo ligesom på Ekovilla-isolering, altså fuldt ud.” :grinning_face_with_smiling_eyes:

Optog i dag 20 minutter med Tommi om EcoUp! :smiley: Og beklager til alle Spotify-brugere, videoen kommer også derind lidt senere i dag! Jeg redigerede nemlig videoen, mens jeg ventede på, at bilen blev serviceret, og værkstedets wifi-hastighed rakte kun til én upload, men den kommer også lige om lidt! :sweat_smile:

2 Synes om

Her er Tommis forhåndskommentarer, når EcoUp præsenterer sit H1-regnskab næste onsdag.:blush:

1 Synes om