Crypto.com och andra som erbjuder kryptocashback på kortbetalningar

På allmän begäran en egen tråd för Crypto.com. Ämnesrelaterade meddelanden passar ofta inte helt in i trådarna “Diskussion om mäklare”, “Kryptovaluta och världen” eller “Jag köpte eller sålde nyss”.
Här kan man till exempel ställa frågor om leveranstider för Visa-kort, CRO-kursen samt praktiska frågor och svar om att öppna och använda konton. Och givetvis även missnöjda kommentarer om de halva CRO som erhållits som belöning från Missions eller andra gamifieringsinnovationer som vi ännu inte känner till.

Edit: Kom ihåg att detta, liksom många andra investeringsobjekt, innebär risker. Fiat-insättningar hos Crypto.com har troligen inte det insättningsskydd på 100 000 euro som är bekant från många banker. För kryptoinsättningar finns det åtminstone inget sådant. Kryptovalutor har under sin korta historia varit extremt volatila. En snabb kursnedgång på 90 % är inte alls ett omöjligt scenario. Cashback-utbetalningen kan avbrytas. Visakortet kanske inte fungerar överallt. Det finns alla möjliga andra hot. Inget av dem behöver förverkligas, men alla kan förverkligas.

30 gillningar

Naturligtvis skulle man vilja lägga in sin egen referral-kod till allas glädje och nytta här, men Inderes-forumets oskrivna regel verkar vara att man inte offentligt marknadsför sina egna koder i trådarna. Och det är en bra regel. Trådarna förblir prydliga och obekväma intressekonflikter uppstår inte.

12 gillningar

Bra tråd, jag tror att jag öppnade en crypto.com-tråd en gång, men den togs bort ganska snabbt, men kanske i “nutidens värld” kommer den här tråden att stanna.:sweat_smile: Ja, genom att fråga via privatmeddelande kan du få en hänvisningskod (referal code) härifrån om någon behöver gratis pengar..:wink:

Jag lägger in en bra länk här som ger dig en uppfattning om crypto.com och deras Visa-kort genom att läsa den. Detta fick mig åtminstone att “vakna upp” till möjligheterna som crypto.com erbjuder. En gammal sak men den har nog uppdaterats på vägen..

5 gillningar

Det finns åtminstone lika mycket användning, behov och skäl för detta som för någon enskild företagstråd.

4 gillningar

Har någon en aning om hur det fungerar om jag beställer ett ruby-kort utan CRO-insats och liksom månadsvis sparar de 350e där och sedan sätter in dem på kortet. Främst om fördelarna kommer automatiskt efter insatsen eller om jag behöver göra några andra trick dessutom?

1 gillning

Du kan inte beställa kortet förrän du stakar CRO-mynt till ett värde av 350 euro. Du kan naturligtvis köpa CRO-mynt i delar, t.ex. 50 euro per månad och staka CRO för 350 € till kortet (=beställa kortet) när potten är samlad.

EDIT: Förtydligande: när man talar om ett 350€ kort menar man Ruby Steel - 2% cashback + Spotify rabattkort. Det blå Midnight Blue-kortet kan beställas utan stake, men det är inte av metall som de andra korten och ger bara 1% cashback utan andra förmåner.

4 gillningar

ahaa, på något sätt gav appen intrycket att det var möjligt när det fanns en knapp på beställningsformuläret med eller utan insats (stake). Tack för svaret, jag får beställa kortet när potten är full.

Ja, och för att lägga till detta, om du beställer det kostnadsfria kortet och senare vill uppgradera kortnivån till nästa nivå, måste du betala 50 € extra för att få det fysiska kortet på nästa nivå, så det är nästan värt att beställa åtminstone 350 € stake-kortet direkt…

4 gillningar

Japp, om du vill uppgradera ruby till jade senare, kan du göra det utan en avgift på 50€ om du inte vill ha ett nytt fysiskt kort. Om du uppgraderar till dyrare kort där lounge och annat ingår, fungerar de inte längre med det gamla kortet.

1 gillning

Mycket bra idé att öppna en egen tråd för Crypto.com! Hit kommer säkert många som letar information, så jag har sammanfattat de nuvarande tjänsterna som man kan komma åt via Crypto.com. Det finns tre applikationer och en till tjänst som fungerar via webbplatsen. Mer information via länkarna.

1. Crypto.com mobilapplikation:
    -Ansöka om Visa-kort
    -Kontakta kundtjänst om ditt kort har fastnat halvvägs på grund av den enorma orderingången i höstas.
    -Köpa kryptovalutor för långsiktig “håll”, när transaktionsavgiften inte spelar någon roll.
    -Sätta in kryptovalutor via Earn för 0-3 månader mot en fast ränta hos Crypto.com.
    -Betala vänner med kryptovaluta via Crypto.com Pay eller köpa presentkort till onlinebutiker som Amazon och Zalando.
    -Lån mot kryptovaluta.

2. Crypto.com Exchange, som även finns tillgänglig som en nedskalad mobilversion:
    -Köpa kryptovalutor till marknadspris.
    -Handla med 0-10x hävstång.
    -Derivat- och terminerhandel med 0-100x hävstång (Alla pengar som kastas in här försvinner till 100% över tid).
    -Lån mot kryptovaluta.
    -Sätta in kryptovalutor mot ränta.

3. Crypto.com DeFi wallet Dina nycklar, dina krypto.
    -Det säkraste sättet att lagra dina kryptovalutor, men medlen går permanent förlorade om den privata nyckeln glöms bort.
    -Via DeFi Earn kan man stakea Cro till validerare och få tillgång till defi-tjänster som körs på Ethereum, t.ex. Aave, Cosmos och Compound.
    -DeFi Swap för byte av ERC-20 tokens.
    -Cronos Bridge, med vilken du kan byta dina Cro till Cronos-kedjans ekosystem, vilket är ett sådant kaninhål med kryptospel, smarta kontrakt, Dapps och nya användningsområden att det inte längre finns någon återvändo.
    -Direkta Dapps-integrationer, som Cronos Chimp Club NFT och VVS Finance DeFi-tjänsten.
    -Förvaring av NFT:er, om du inte vill förvara dessa blockkedjeimplementerade .png-filer på en börs.

4. Crypto.com NFT
    -NFT-marknadsplats där du kan köpa och sälja dessa roliga, men kanske värdelösa apbilder. Endast NFT:er på Cro-kedjan, dvs. betalningar med Cro-mynt.

Skatteprogrammet Tax har ännu inte lanserats i Sverige, men det lanserades i Tyskland förra året, vilket framkommit i diskussionerna om kryptovalutor och kryptovärlden.
Intressant att följa utvecklingen!

11 gillningar
Vilken nivå av Visa-kort har du investerat i?
  • Obsidian
  • Frosted Rose Gold / Icy White
  • Royal Indigo / Jade Green
  • Ruby Steel
  • Midnight Blue
  • Inget Visa
0 äänestäjää

Låt oss i början av året anonymt kartlägga hur många som har investerat i projektet och hur stort.

9 gillningar

En sak som kanske var lite dold för mig när jag valde ett kort som passade mig: om du tar ett indigo/grönt eller högre kort direkt, får du en helt okej ränta på det insatta beloppet. Du får inget på insatsen för Ruby-kortet.

Crypto.com äger faktiskt också Cronos-nätverket. Det har inte gått lång tid sedan nätverkets lansering och många projekt har dykt upp där. Detta är en viktig aspekt för värdet av själva crypto.com-tokenen, eftersom alla transaktioner där använder crypto.com-tokens. Nedan finns en bild som visar hur “total value locked” har utvecklats:

7 gillningar

Slumpmässiga observationer under en veckas bekantskap. Perspektivet är från en “boomer” med ett Royal Indigo-kort på grund av förmånerna. Jag tänkte inte alls på en eventuell värdeökning utan mer på de monetära förmånerna/räntorna.

Vid köp via appen är kursen ca 0.5-0.6% sämre än på börsen om man skulle köpa från en säljorder, men där är det 0.4% i avgifter om man inte har stakat CRO där. Fram- och tillbaka-överföring av kryptovalutor och krypto-damm orsakar vissa besvär.
Ränteprodukter är mycket attraktiva. 6.5% på Bitcoin med 3 månaders låsning. 12% på stablecoins. 12.5% på vissa mindre kryptovalutor. Supercharger är flexibel men avkastningen är mycket mer slumpmässig, har inte riktigt någon erfarenhet av detta än.
Från uppdrag kan man få diamanter, med diamanter kryptovalutor. Hittills har resultatet från 11 kistor varit 8 CRO-mynt, alltså ca 4 euro. Om du köper kryptovalutor för 500 dollar per dag får du 65 diamanter. För 20 dollar per dag får du 5 diamanter. Från detta kan man beräkna en rabatt på 0.24%/0.46% på köpen vid perfekt utnyttjande. Även genom att öppna appen dagligen tjänar du några ören. Det är värt att notera att köp av USD Coin med kreditkort ackumulerar dessa, med kreditkort köper du utan avgifter den första månaden. Detta diamantspel gör faktiskt köp från appen konkurrenskraftiga för mindre köp.

4 gillningar

~Boomer här också. Lite besviken på Mintos.com håller jag också på att flytta över till crypto.com. (räntorna sjunker, har börjat se lite förluster på sistone)

Enligt internet får man praktiskt taget ingen vettig inkomst från Superchargers (i genomsnitt 1/10 av maxbeloppet → till exempel om 20% utlovats, sannolikt 2% eller något).

Själv går jag in med ränteprodukter, 14% på stablecoins (med den större insatsen) känns mycket bättre än 10% på Mintos nuförtiden (där det fortfarande ganska ofta förekommer kreditförluster tack vare t.ex. Turkiet och tidigare coronan). Visst finns det motpartsrisk (och en liten valutarisk) även där, men svårt att se att EUR på lång sikt skulle vinna mot en korg med USD-CAD-GBP.

Hela Curve+Visa+förmåner-konceptet är verkligen gjort mycket attraktivt; den största frågan var om jag skulle satsa 3,5k eller 35k i CRO men jag bestämde mig till slut för det senare på grund av den 2% högre räntan (och naturligtvis är mer cashback från Visa också ett plus men påverkar inte lika mycket som 2% högre ränta i nästan all staking). De där 35k ser jag som en riskinvestering men det verkar vara fart på CRO och jag har satsat pengar på galnare saker (och ofta ångrat det, obs).

8 gillningar

Ger Curve-kortet annars fler fördelar än att kunna kombinera alla egna kort under det? Alltså i samband med crypto.com-kortet?

Du kan inte länka ditt Crypto.com-kort till Apple Pay än, men du kan betala med det via Curve, det är därför.

3 gillningar

curve fungerar på fler ställen, Apple Pay, och om man sätter in tillräckligt med pengar får man 1% extra cashback (och med referral också 1% cashback i 1 månad).

Jag är inte helt säker på om jag vill betala för curve än, men även som gratis har Apple Pay varit värt det eftersom min egen bank inte stöder det just nu.

(Mer pengar till curve alltså - 10€/månad)

3 gillningar

Har Curve alltså en egen mobil betalningsapp, eller har ni anslutit Curve till Apple Pay?

1 gillning

Hej, jag har själv funderat på att investera i krypto + att köpa ett kort via crypto.com. Jag måste erkänna att fördelarna med kortet är riktigt bra, med cashback och så vidare. Men det låter för bra för att vara sant. Hur kan Crypto.com erbjuda sådana förmåner till sina användare, vad är intäktslogiken bakom det och är den hållbar? På olika forum diskuteras detta flitigt och jämförs med ett ponzibedrägeri. Några åsikter?

10 gillningar

Crypto.com under Visa Curve och Curve till Apple Pay. Fungerar även på bensinstationer, vilket är min personliga favorit.

2 gillningar