Cadeler A/S - installation av vindkraftverk offshore

Jag vet inte vad som är rätt term eller om det egentligen spelar någon roll vilken term det är. I de övre delarna av havsbottnen är sedimenten ofta mycket lösa, och därför uppstår detta fenomen ofta. Det är förmodligen en bra idé för Cadeler att diversifiera sin kapacitet med detta. Det fanns fina videor länkade.

Sedan min egen kommentar om resultatet och framtidsplanerna: det var ett fantastiskt resultat som Cadeler återigen presenterade. Och guidningen var ganska acceptabel enligt min mening i förhållande till den låga värderingen.

Men alltså, denna geopolitiska miljö kommer säkert att gynna Cadeler (jag menar den här röran med olje-/gaskrisen i Persiska viken). Och därför utvidgar man flottan. Jag tror att telefonerna har gått varma när man har försökt hitta alternativ till olja och naturgas. Havsbaserad vindkraft är en potentiell lösning för att minska beroendet av fossila bränslen och många företag som är involverade i vindkraftsbyggande finns inhemskt i Europa. Så jag hävdar att analytikernas “försiktighet” inte har en sådan spekulativ, men förnuftig aspekt, utan har främst sett den snabba tillväxttakten och riskerna. Jag skulle kunna lägga till ännu mer, även om det redan är en stor position.

4 gillningar