Aluksi kiitos sekä @Sahti-Laine ja @Avokado että osallistuitte keskusteluun. Uskoisin tästä olevan muillekin iloa kuin itselleni.
@avokado itse olen ainakin utelias kuulemaan hivenen enemmän miten päädyit tähän tulokseen. Olen kyllä itsekin penkonut hyvin paljon koko globaalia energia markkinaa ja siihen liittyviä eri tahojen ennusteita.
On totta ettei merituulivoima tule olemaan mikään merkittävä palanen globaalissa mittakaavassa, mutta itse olen ainakin toistaiseksi vahvasti siinä käsityksessä että kyllä sille oma lokeronsa kuitenkin kokonaisuudessa löytyy. Etenkin kun asioita tarkastelee enemmän lokaalilla tasolla.
Ja @Sahti-Laine monia voi kiinnostaa käytännön tason kokemukset miten nämä hankkeet toimivat ja mitä kaikkea siellä asennuksessa tapahtuu. Itse seurarin melko tiiviisti Moray West puiston rakentamista, jotta sain paremman käsityksen miten tuo prosessi etenee ajallisesti katsottuna jne. Mutta paljon detaljeja jää väkisinkin pimentoon ilman suoraa kytköstä projekteihin. Eli voisiko toivoa lyhyttä yhteenvetoa pää vaiheista ja mitkä työvaiheet ovat erityisen vaativia ja miksi. Ja myös hivenen kiinnostaa millaisilla marginaaleilla olosuhteiden kanssa mennään operoinnissa?