Aptiv Plc - Intelligente køretøjs sikkerheds- og komfortsystemer

Aptiv Plc er en teknologivirksomhed, der fokuserer på design og fremstilling af komponenter til køretøjer. Virksomheden opererer inden for to hovedsegmenter:

1. Signal and Power Solutions: Dette segment fokuserer på design, fremstilling og montering af køretøjets elektriske arkitektur. Det omfatter blandt andet komponentprodukter, stikforbindelser, ledningsnet, kabelstyring, elektriske centre, hybrid-højspænding og sikkerhedskritiske datasystemer.
  2. Advanced Safety and User Experience: Dette segment dækker teknologier og tjenester relateret til køretøjets sikkerhed, komfort og brugeroplevelse. Det omfatter blandt andet sensor- og opfattelsessystemer, elektroniske styreenheder, multizone-controllere, systemer til køretøjsforbindelse, skybaserede softwareplatforme, applikationssoftware, teknologier til autonom kørsel og DevOps-værktøjer.

Virksomheden blev grundlagt i 1994, og dens hovedkvarter ligger i Dublin, Irland.

I produktsortimentet findes:

• ADAS-systemer (Advanced Driver-Assistance System), dvs. intelligente førerassistentsystemer, og man er nu nået til 6. generations systemer.

• Forbindelsesløsninger, dvs. forbindelser mellem styreenheder, som er kritiske for hele systemets funktion, både høj- og lavspændingssider samt kablede og trådløse forbindelser.

• Forbindelser og sikkerhed Connectivity and Security | Aptiv
    image

• Elektriske distributionssystemer, datatrafik og strømforsyning, høj- og lavspænding. Electrical Distribution Systems | Aptiv

• Intelligent køretøjsarkitektur Smart Vehicle Architecture | Aptiv

• Softwareplatform og tjenester Software Platform and Services | Aptiv

• Systemer til elektrificering af køretøjer Vehicle Electrification Systems | Aptiv

• Åben softwareplatform More Connected User Experience Solutions | Aptiv

• En mere opkoblet brugeroplevelse begynder med åbne platforme, der er dybt integreret med de understøttende sensor-, computer- og forbindelsesenheder. Derfor giver vi producenterne mulighed for at kontrollere den software, der definerer deres køretøjer. De ejer de unikke kabineoplevelser i deres køretøjer, mens Aptiv leverer den teknologi, der gør det muligt.
      Aptiv tilbyder klassens bedste brugeroplevelsesløsninger, fra infotainment-computerplatforme til integrerede cockpit-controllere og interiørsensorteknologier.
      I dag forventer brugerne den samme digitale og opkoblede oplevelse fra deres bil som på andre områder af deres liv, såsom telefoner eller hjemmet. For at muliggøre dette hjælper Aptiv med at transformere køretøjet til en softwaredefineret platform. Takket være vores dybe ekspertise inden for software og tjenester kan vi integrere en bred vifte af førende serviceplatforme, såsom Android, i køretøjet, mens vores agile udviklingsmetoder frigør ny værdi for vores kunder og muliggør nye fleksible forretningsmodeller.

Andre dele, der hører til koncernen:

Links:

8 Synes om

Interessant virksomhed og i øjeblikket også billig, derfor tog jeg denne op og tilføjede også en post til porteføljen for et par uger siden.

Virksomheder i bilbranchen ligger mig nært, da min baggrund er fra bilbranchen, og køretøjsteknik altid har været en passion for mig, og derfor interesserer ny teknologi og nye udviklinger mig. Jeg har arbejdet med forbrændingsmotorer i ca. 30 år og har primært skabt min karriere i bilbranchen, så jeg har da lært noget undervejs, og de interesserer mig stadig, men det er ikke længere min hovedbeskæftigelse.

Dette Aptiv er en konkurrent til mange af de virksomheder, der også er nævnt her på forummet, så jeg tænkte at oprette en tråd, da der ikke var en endnu, så vi kan få gang i diskussionen.

5 Synes om

Hvad er der sket med denne? I Nordnet er den blevet afnoteret i min portefølje, og der sker intet, når jeg klikker på den linje?

Aptiv Announces Intention to Separate Its Electrical Distribution Systems Business

Aptiv spin off på vej.

image

1 Synes om