Alokas interviewer

90. Torsti

Da jeg mødte denne fyr, fik jeg straks lov til at klø og nusse ham lidt, indtil han løb afsted for at jage sin kollega. Ruoholahtis darling var længe @Verneri_Pulkkinen, men nu er der ankommet andre udfordrere, og en af dem er Torsti.

Torsti er en sympatisk og sød herre, som ingen kan lade være med at kunne lide. Hans sociale færdigheder er fantastiske, fordi han gør andre i godt humør og ikke gør nogen kede af det. I modsætning til den stereotype finske mand kan han fint og åbent vise sine følelser. :slight_smile: Han har blandt andet optrådt i en Inderes-video. (helt i starten af videoen kan man endda høre ham pibe lidt :frowning: )

En flot fyr, ikke? :slight_smile:

IMG_4543 3

Og her er samme herre med sit menneske:

IMG_5655

1. Fortæl med tredive ord, hvem du er.

Jeg er Torsti, en 4-årig australsk labradoodle. Jeg har lavet kontorarbejde, siden jeg var hvalp, tidligere i IT-branchen og nu her. Jeg dyrker sejlads og hemmelig spisning af gåselort. I et jazzband ville jeg være triangelspilleren: jeg bliver bemærket, men jeg leder ikke.

2. Fortæl hvem i Ruoholahti der er dit menneske, og beskriv hende med 30 ord

Tuulikki er 39 år og arbejder som HR-direktør. Selvom vi ikke har nogen chefer, forsøger hun nogle gange at kommandere med mig. Som regel stemmer vores tanker godt overens, og jeg går med til hendes anmodninger. Vi kan lide at gå ture, løbe og sejle.

3. Fortæl tre ting, som selv de færreste på Ruoholahti-kontoret ved om dig.

1. Jeg elsker at vade og løbe i strandkanten, men jeg kan ikke lide at svømme.
    1. Jeg har fadder-vennerne Joonas og Veera, som også følger Inderes’ indhold. De var glade for mit nye job! Hilsner herfra :slight_smile:
    1. Den ulv/hund, der også blev skrevet om i avisen Hesari, bed mig engang ved Ruoholahti metrostation. Der kom blod og det hele, men det gjorde ikke ondt, og jeg blev ikke bange. Tuulikki var helt ude af den.

4. Vil du fortælle om dine firbenede venner, som du er sammen med i Ruoholahti?

Jeg har inspireret og fået lov til at være et forbillede for to andre Inderes-medarbejderes doodler, hvoraf den ene, Kasper Mellas’ Viljo, af og til er på arbejde hos os. Han er stadig erhvervspraktikant, som kun kan klare kortere arbejdsdage.

Elsa er en dejlig gravhund, som jeg har fået et… dybere arbejdsvenligskab med. For at sige det ligeud, så slikker Elsa altid mit tandkød, når vi ses. Det er ret rart.

Screenshot 2024-06-26 at 11.12.43

Indimellem er der også andre hunde på kontoret, som jeg endnu ikke har mødt ansigt til ansigt. Vi er jo indtil videre fordelt på tre etager, men ved årsskiftet flytter vi sammen i ét fælles lokale i en anden bygning, stadig i Ruoholahti.

(ping @Kasper_Mellas hilsen rekrutten :slight_smile: )

5. Hvad indebærer dine arbejdsopgaver på kontoret?

I starten var planen kun at komme på arbejde et par dage om ugen, men de andre ansatte spurgte så flittigt efter mig, at jeg nu tager på kontoret næsten hver dag.

I typisk stil for os er jobbeskrivelsen ikke særlig skarpt defineret; jeg laver det, der kræver opmærksomhed. Jeg har fået styr på både regnskabsaflæggelser og andre videoer (billeder). Fortum-videoen var min debut, på min tredje arbejdsdag. Tuulikki hørte om det fra en ven, og så tog vi en snak om, hvorvidt det var en post, der krævede min tilstedeværelse. Jeg har kun fået positiv feedback fra fællesskabet for mine optrædener! Jeg er dog også åben for ris (kviste), de er også mine favoritter.

Screenshot 2024-06-26 at 9.14.42

(ping @Juha_Kinnunen hilsen rekrutten :slight_smile: )

Jeg er med til møder, nogle gange vågen og andre gange sovende. Så kommer folk hen og snakker og nusser, leger trækkekamp, og indimellem tager jeg dem med på gåtur. Besøgsgrupper er dejlige, de elsker mig alle sammen, og jeg finder ofte nye besties. Jeg er ret god til at læse situationer, hvem der vil have mig op på skødet, og hvem der ikke vil. Man ved aldrig, hvad arbejdsdagen bringer!

Sidste efterår var jeg udstationeret i Stockholm i et par måneder, det var nyt og spændende. Der var opgaverne de samme som her, og jeg lærte også en smule svensk.

Min arbejdsdag inkluderer også pendlerture med metroen, hvor jeg indimellem udvælger et nyt menneske, der trænger til at slappe af. Jeg læner mig op ad deres ben og lader mig klappe, stille og tæt på. Det er vist lige så vigtigt for mig, som det er for det menneske.

6. Hvad er det sjoveste på kontoret, og hvad er det værste?

Det sjoveste er kollegerne. Den følelse, når man efter en lang nat når frem til kontordøren om morgenen, Tuulikki åbner den, og jeg kan give den fuld gas ned ad gangen for at tjekke, hvem der er kommet, få klap, drikke kontorvand, smide puderne på gulvet… Altså. Hos os er folk glade for deres arbejde, men jeg gætter på, at jeg løber ind med størst iver og hurtigst!

Det værste er frokostpauserne, som jeg ikke må komme med til. Så trykker jeg på panikknappen og hyler som om der ikke var en dag i morgen. Og det er også nogle gange træls at skulle hjem fra arbejde; nogle gange er jeg midt i noget vigtigt, når Tuulikki gerne vil afsted.

7. Du skal vælge fire personer fra Ruoholahti, som du glæder dig mest til at se, og hvorfor?

Den er nem. Min nummer ét er Antti Viljakainen, Viljakainens Antti. Ej, Antti er bare den bedste. På hans skrivebord står der en dåse med “real-udbytte” (godbidder), og jeg løber altid hen for at sige hej til Antti som det første, når jeg kommer op på 9. etage. Hans arbejde og telefonopkald kunne for min skyld godt afbrydes, når jeg dukker op. Nogle gange er jeg nødt til at hæve stemmen lidt. Nå, vi øver os stadig begge to på kontoretiketten, men Antti har lært det rigtig godt.

Dernæst er det Minna Avellan. Minde har givet mig mit kæreste legetøj, som jeg ikke engang nænner at splitte ad. Og hun præsenterede mig for Elsa. Og giver godbidder. Sammen med Minna føler jeg mig som en rigtig dygtig dreng.

Som nummer tre er det Mikael Rautanen. Mikael leger altid vildt med mig, når han kommer på kontoret, og mange dage vil han have små hyggestunder med nus på sofaen <3

Så er der Karoliina Loikkanen. Karoliina hjælper mig med at skærpe mig, hvis jeg bliver for ivrig. Men hun leger også med, når hun har tid for sit arbejde.

(ping @Antti_Viljakainen, @Minna_Avellan, @Mikael_Rautanen og @KaroliinaLoikkanen )

7. Hvis du med et tryk på en knap kunne lære alle Inderes-forummedlemmer én ting, hvad ville det så være og hvorfor?

Lad være med at klappe mig oven på hovedet; siderne, bag ørerne og maven er meget bedre. Du ville heller ikke bryde dig om, hvis nogen altid klappede dig direkte oven på hovedet som det første.

8. Hvordan gavner investering og opsparing efter din mening hunde, eller gør det overhovedet det?

Penge har en instrumentel værdi, og så længe gevinster løbende udbetales til min mave, er investering også til fordel for hunde.

9. Hvad vil du ellers gerne fortælle og ønske vores forummedlemmer?

Jeg sender fred og håb til alle, der har brug for det. :rainbow_flag: Og desuden må man gerne sige hej til mig! Vi ses! Hav en vidunderlig sommer!

Tak til Torsti og tak til Tuulikki! :slight_smile:

697f8f98-5860-4ae2-b8b1-9f9920ba9023 2

Vær ikke en kedelig, gnaven besserwisser på X/Twitter, men vær en “Torstianer”, der spreder godt humør til alle! :slight_smile:

Der er brug for flere som Torsti i denne verden, fordi venlighed og godhed fører verden fremad.

Tak og god weekend til alle! :blush:

113 Synes om