Advenica AB - sikkerhed på højeste niveau

Jeg stødte på dette svenske firma, da jeg undersøgte, hvor man kan få produkter til steder, der kræver den højeste datasikkerhed. Virksomheden har produkter, der købes af myndigheder og statslige aktører, og hvis datasikkerhed er i topklasse. Jeg har ikke set lignende hos andre virksomheder i branchen, og firmaet virker meget interessant, men jeg har ikke fundet nogen investeringsanalyse af dets økonomiske situation og udsigter. Så det ville være interessant at høre synspunkter på Advenica som investeringsobjekt, hvis nogen har information om det.

I hvert fald havde bestyrelsesformanden solgt alle sine aktier ved sidste uges stigning.
Jeg ved dog ikke, hvad der forårsagede den stigning i aktiekursen, og hvorfor han solgte på det tidspunkt.

Fra Morningstar’s company fact sheet:

De har altså brændt kapital af i et højt tempo med kun moderat årlig vækst (15-20%). Er der en vending på vej, eller står de over for en virkelig skalerbar vækst? Jeg har slet ikke undersøgt forretningsmodellen, men tallene lugter umiddelbart hverken af vækst- eller rentabilitetspotentiale. Det er dog interessant, at bruttomarginen er høj, men driftsmarginen spilder så det hele med renter.

http://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P000148S7]3]1]E0EXG$XSTO_3110%26externalidexchange=EX$$$$XSTO%26LanguageId=en-GB%26CurrencyId=BAS%26ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true%26xid=SE0006219473

1 Synes om

Her er en svensk aktie, der er blevet glemt uden tagging og som resultat heraf har ligget i glemmebogen i Inderes-trådene i over fem år. I mellemtiden er kursen steget pænt. Denne virksomhed, der fokuserer på cybersikkerhed, kan da ikke være så uinteressant. Herunder er fakta om selskabet.

1 Synes om