\u003e [quote="hulabaloo, post:1424, topic:576"]\n\u003e de 90% skal dog flages, så snart det er opnået. I hvert fald er flagningen ikke kommet endnu.\n\u003e\n\u003e [/quote]\n\n\nSådan fungerer det ikke. Selvom 90% har accepteret købstilbuddet, ejer køberkonsortiet dem ikke endnu og kan ikke flage. Køberkonsortiet har flaget overskridelsen af 5%-grænsen, fordi disse aktier er købt på børsen. Man kan heller ikke udlede, om 90% er nået eller ej ud fra aktiens handelsvolumen, da accepten ikke vises i handlerne. 90% accept kan være nået, eller også ikke.
Ja selvfølgelig, jeg mente det øjeblik, hvor man har erhvervet 90% ejerskab, som skal indberettes.
Men det kan altså teknisk set ikke komme, før tilbudsperioden er udløbet i overmorgen.
Hvad tager så lang tid med informeringen? De havde allerede i går et pålideligt tal for tilbuddets gennemførelse via online-overvågning.
Det varer ikke særlig længe derovre, det er blevet meddelt, at det foreløbige resultat offentliggøres i dag, tidspunktet er ikke blevet oplyst, men Innofactor kom for eksempel kl. 18. Sandsynligvis mellem kl. 15 og 24.
Sandsynligvis, men med nutidens systemer var der allerede i går information med 0,1% nøjagtighed, efter budfristen udløb kl. 16. Dette burde meddeles uden forsinkelse. De havde jo faktisk informationen allerede i går.
Og linket, den slags chat-lignende diskussion på forummet i virksomhedstrådene bedes undgået: Diana BidCo Oy:n kaikista WithSecure Oyj:n osakkeista tekemän vapaaehtoisen suositellun julkisen käteisostotarjouksen alustava tulos | Kauppalehti
Her er fra Ate også en kort kommentar til dette emne.
\n\n\nWithSecuren ostotarjouksen alustava tulos julki: Ostotarjous toteutuu - Inderes
93,1% er indsamlet på nuværende tidspunkt.
Den efterfølgende tilbudsperiode starter i dag og slutter den 3.11.2025 kl. 16:00.
“Tilbudsvederlaget udbetales til hver aktionær i WithSecure Oyj, der gyldigt har accepteret købstilbuddet, anslået den 10.11.2025, mens tilbudsvederlaget for aktier, der gyldigt er tilbudt i den efterfølgende tilbudsperiode, udbetales til aktionærerne senest den 27.11.2025.”
Her er Atens korte kommentarer til, hvordan Diana gennemfører købstilbuddet. ![]()
Her er Atens kommentarer til de sekundære Q3-tal. ![]()
Hvad mon ligger bag dette? Det har været interessant at bemærke, at kursen har ligget over indløsningsprisen, og købsordrer på et par hundrede tusinde euro er blevet set selv på niveau 1,71.
Her er Ates kommentarer vedrørende WithSecures købstilbud. ![]()
Tak for opmærksomheden
Jeg har lige snakket meget privat med herren, det skyldtes nok det. Rettet!
Jeg var lige nødt til at tjekke, da Alokas sagde noget, men det var jo mig, der skrev kommentaren
Hvis der stadig er WithSecure-ejere her på forummet, så bør I skynde jer at acceptere tilbuddet, medmindre I af en eller anden mærkelig grund ønsker at lade kapitalen sidde fast for sjov i længere tid.
Det er meget muligt, at der i de resterende få procent er folk, som ikke længere husker, at de ejer Data Fellows-aktier købt under tech-boblen ![]()
Måske er prisen den samme ved indløsning, men måske er skatteåret et andet?
Der er i hvert fald en fejl i Nordea-appen. Jeg har accepteret købstilbuddet for længe siden, og nu da jeg gik ind for at se den pågældende begivenhed, beder den mig igen om at acceptere købstilbuddet. Og når jeg accepterer det, kommer der en fejlmeddelelse: ”Der opstod en fejl under afsendelse af svar”. Jeg ringede til kundeservice, og de sagde, at andre også har det samme problem. De er ved at undersøge sagen.
Er aktierne fra dem, der tidligere har godkendt, allerede købt og pengene på kontoen, eller roder Nordea kun med mig?
Pengene er ikke dukket op på kontoen endnu. Jeg har forstået, at der bliver betalt den 11.-12., så det burde dukke op i næste uge.
10.11, altså mandag, er den annoncerede dag, og alle udbytter kommer også ind på kontoen den dag, som annonceret, selvom der var tale om en bankforsinkelse, men det gælder nok ikke almindelige indenlandske konti. Jeg har i hvert fald satset på, at det kommer hurtigt, da der er under 2 euro på brugskontoen.
Hej, jeg kontaktede Nordea vedrørende sagen, og de lovede at undersøge den. De svarede dagen efter, at det var en fejl/bug, MEN det påvirker ikke selve det allerede tidligere godkendte købstilbud. Så selvom den tilbyder muligheden for gen-godkendelse, behøver man åbenbart ikke (og kan faktisk heller ikke, da den giver en fejl, når man forsøger at sende) gøre det igen, altså er der tale om en fejl i Nordeas eget system, og denne information stoler jeg i hvert fald selv på.