Jos yhtiö toimii USA:n markkinalla tehokkaasti (niinkuin nyt näyttäisi), niin skaalautumismahdollisuus on aivan eri, kuin jos yhtiö toimisi esim vain pohjoismaissa. Nuo Indereksen edellisessä viestissä laatimat kertoimet eivät minusta ole korkeat siihen nähden, että kyseessä on kuitenkin teknologiayhtiö, jolla on omat tuotteet, IP oikeudet ja patentit hallussaan. Nuo edustavat kuitenkin Usa:n markkinalla toimivien teknologiayhtiöiden keskimääräistä PE lukuja - ei mitenkään yliampuvan korkeita ennusteita. Jos tilauskanta kasvaa yli 20% niin itse oletan myös liikevaihdon kasvavan nopeammin kuin Indereksen 10% kasvu, toki olettaen että kyseessä ei ole vain yhden kvartaalin ihme. Ainakin toimitusjohtajan positiivisten , mutta toki varovaisten kommenttien perusteella uskallan ennustaa, että ns pipeline yhtiön kaupoille on selkeästi vahvistunut ja sitä kautta odotan tilauskertymän myös jatkossa kehittyvän. Kyllä itse ostelen edelleen sopivissa kuopissa lisää. Tosin, olen joskus ollut myös väärässä ![]()
2 tykkäystä