Tekova - Mutkattomia toimitiloja

Vaikka Myllymäki ja kumppanit kovia pisnesmiehiä ovatkin, niin olen itse ottanut periaatteen, etten sijoita mihinkään yritykseen jossa heillä on iso omistus. Tekova on tästä hyvä esimerkki, koska vaikka pidän itse yrityksestä ja sen talousluvuista, niin pidän omistajuusriskiä liian suurena. Se on kuitenkin asia, jota ei riskienhallinnan näkökulmasta yritys tai muut omistajat voi kontrolloida. Ja kun näiden kumppaneiden omistajuus on luokkaa 40 %, niin on olemassa teoreettinen riski Lehto Group 2:lle, jos nämä omistajat keksivät paremman sijoituskohteen ja lähtevät armotta likvidoimaan omistuksiaan (kuten ovat aiemminkin tehneet).

Voi hyvin olla, että this time is different, mutta sitä ei todellisuudessa tiedä kukaan muu kuin nämä omistajat itse.

8 tykkäystä

Tässä Kasperin kommentit Tekovan saamista tuoreista tilauksista. :slight_smile:

4 tykkäystä

Nämä jo hieman vanhoja uutisia mutta 30.6.2026 omistajalistauksesta nostoja:

Forcapital myyntilaidalla, myynnit todennäköisesti ajoittautuneet 16.6. ja 17.6., kun katsotaan volyymigraafia, yhteensä 304t osakkeita myyty ja omistukseen jäänyt 649t. Ylin johto ei ole myynnyt poislukien transaktio Kasellin ja TJ välillä.

Omistajalistalla noussut myös Zeroman (Aki Pyysing). Aikaisemmin myös totesin ettei yhtään rahastoa ole ollut listoilla, mutta nyt S-pankin: Finnish Small Companies Equity Fund hankkinut 30t osaketta. Rahaston AUM huomioiden 51m€ pieni positio.

Volyymit erittäin matalia hiljaisen periodin aikana, kun omistus keskittynyt sisäpiirille.

5 tykkäystä

Tässä on Aten ennakkokommentit, kun Tekova kertoo Q2-tuloksestaan ensi viikon keskiviikkona :slight_smile:

Odotamme yhtiön liikevaihdon laskeneen hieman vahvasta vertailukaudesta. Kannattavuuden arvioimme kuitenkin pysyneen hyvällä tasolla, joskin marginaali jää ennusteissamme vuodentakaisesta. Tekova nosti hiljattain kuluvan vuoden ohjeistuksensa alalaitoja, emmekä odota näkymiin tässä vaiheessa uusia muutoksia. Kvartaalin päättymisen jälkeen tiedotetut uudet urakat osuivat täysin ennusteisiimme ja tukevat täten loppuvuoden ennusteitamme.

3 tykkäystä